ABG organisatie

Kwaliteitsmedewerker jeugd

ABG organisatie

  • geen max tarief

  • Noord-Brabant

  • 24 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 01 november 2025

  • 31 december 2025

De opdracht­omschrijving

Samenvatting
Als Kwaliteitsmedewerker Jeugd ben jij de verbindende schakel tussen beleid, uitvoering en contractmanagement. Jij zorgt ervoor dat onze professionals hun werk goed kúnnen doen met duidelijke richtlijnen, heldere processen en aandacht voor kwaliteit vanaf het begin.

Je kijkt kritisch naar hoe we werken, toetst aan wet- en regelgeving en vertaalt beleid naar praktische handvatten voor de uitvoering. Zo draag jij elke dag bij aan rechtmatige, doelmatige en mensgerichte ondersteuning voor jeugdigen en gezinnen.

Ben jij analytisch sterk, verbindend en krijg jij energie van continu verbeteren? Dan zoeken we jou!

ABG-organisatie. Helemaal jouw werk
Binnen het kwaliteitsteam werk je samen met zes collega’s, ieder met een eigen aandachtsgebied. Jij richt je op Jeugd en ondersteunt daarmee  tijdelijk de kwaliteitsmedewerkers Jeugd . Je beweegt soepel tussen verschillende lagen in de organisatie: van beleidsmakers tot sociaal werkers.
Samen zorgen jullie dat het sociaal domein professioneel, rechtmatig én met oog voor de inwoner wordt uitgevoerd.

Dit is wat je concreet gaat doen:

  • Deskundigheid, samenwerken en coachen: Je ondersteunt collega’s bij vraagstukken rondom jeugdhulp (ZIN en PGB), fungeert als coach en helpt bij het opstellen van duidelijke werkinstructies.
  • Operationele ondersteuning: Je beheert de mailbox met vragen over de Jeugdwet, toetst jeugdhulpaanvragen die vanuit het medisch domein komen, onderhoudt contact met zorgaanbieders en ondersteunt bij bezwaar- en klachtprocessen.
  • Verbinden en verbeteren: Je adviseert over kwaliteitsverbetering van beleid, werkprocessen, systemen en informatievoorziening binnen Jeugd
  • Toetsen en vertalen: Je analyseert wet- en regelgeving en vertaalt deze naar praktische instructies voor de uitvoering.
  • Borgen van kwaliteit: Je zorgt voor structurele kwaliteitscontroles, bijvoorbeeld via steekproeven, casuïstiekbesprekingen of interne audits (Checkpoint).
  • Adviseren en ondersteunen: Je bent vraagbaak en sparringpartner voor de teamleider van het Sociaal Team en de afdelingsmanager Sociaal Uitvoering bij juridische of beleidsmatige vraagstukken.
  • Signaleren en vernieuwen: Je signaleert trends in de uitvoering, denkt mee over verbeteringen in beleid, contracten en samenwerking met jeugdhulpaanbieders. 

Waarom werken bij ABG-organisatie?
 
Omdat het een unieke organisatie is. Wij ondersteunen drie gemeenten. Samen met de drie gemeentebesturen zorgen wij dat onze producten en diensten zijn afgestemd op de behoeften van inwoners, bedrijven en belangenverenigingen. Bij de ABG-organisatie doe je betekenisvol werk in een kleurrijke, inspirerende en uitdagende omgeving.
 
Je werkt veel samen met andere afdelingen en collega’s in een platte en informele organisatie die volop in ontwikkeling is. Iedereen die je nodig hebt, is bereikbaar en benaderbaar.
 
Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid, daarom vragen we van iedere collega een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Ook leg je een ambtseed of belofte af als je bij ons in dienst bent.

Dit wordt helemaal jouw afdeling!
Binnen ons kwaliteitsteam werk je samen met 6 andere kwaliteitsmedewerkers en een 1 juridisch medewerker. Ieder heeft zijn eigen aandachtsgebied(en) op inhoud en met kennis van verschillende (primaire) processen maar je werkt binnen een team en kunt elkaar, indien nodig, vervangen.

De Eisen

  • Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.
  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.

De Wensen

  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties
  • Kandidaat heeft ervaring met werken met (benoem systeem/applicatie/programma). Dit moet blijken uit het CV.
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat is resultaatgericht. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
27 oktober 2025 om 10:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox