Gemeente Breda

Klantmanager Wmo Beschermd Wonen

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Vanwege langdurige ziekte van één van de collega’s zoeken wij tijdelijk versterking in het team.

We zoeken een doorpakker, die niet zorgt vóór- maar zorgt dát onze kwetsbare inwoners de ondersteuning krijgen die ze nodig hebben en daarbij zijn/haar ervaring met de GGZ- en LVB doelgroep in kan zetten.

Als klantmanager Beschermd Wonen werk je binnen de keten Maatschappelijke Ondersteuning van de Gemeente Breda en ben je onderdeel van het uitvoeringsteam van 10 personen dat zorgt voor de toegang tot de maatwerkvoorziening Beschermd Wonen.

Wij zijn als Gemeente Breda verantwoordelijk voor de uitvoering van Beschermd Wonen (voor 10 regio gemeenten). Beschermd wonen is bedoeld voor mensen met psychische- en/of verslavings- en/of verstandelijke problematiek die tijdelijk een beschermende woonomgeving nodig hebben, waarbij het noodzakelijk is dat 24h ondersteuning nabij is.
 
 
Wat ga je doen?
De klantmanager voert gesprekken met klanten (inwoners van Breda of regiogemeenten) die problemen ervaren op één of meerdere levensdomeinen.
De vragen van klanten komen binnen via een melding waarna er een onderzoeksfase start.

Op basis van dit onderzoek wordt vastgesteld of en welke ondersteuning er passend is. Wanneer blijkt dat er ondersteuning vanuit de maatwerkvoorziening Beschermd Wonen noodzakelijk is, start er een vervolgtraject.
De klantmanager Beschermd wonen heeft hierin de taak om de ondersteuningsvraag ten behoeve van een beschermende woonomgeving deskundig te begeleiden en samen met de klant en aanbieder te komen tot een adequaat ondersteuningsplan. Het gaat vaak om klanten met (complexe) problemen op meerdere levensdomeinen. Doelstelling is erop gericht dat klanten zoveel mogelijk naar een zo groot mogelijke zelfstandigheid toe kunnen werken.

Het is de bedoeling dat iedere klant, die gebruik maakt van diensten en voorzieningen die door de gemeente worden geboden, een plan heeft. De procesregisseur, in dit geval de klantmanager Beschermd Wonen, maakt afspraken, stuurt op het proces, volgt het effect van de ingezette ondersteuning. Ook het bijstellen van de ondersteuning gedurende het traject hoort bij de werkzaamheden.
De procesregisseur is het aanspreekpunt voor de klant en betrokken partijen bijvoorbeeld als er knelpunten zijn in de uitvoering van het plan en onderneemt actie wanneer doelen bijgesteld/aangescherpt kunnen of moeten worden.

Uiteraard werk je nauw samen met zowel interne collega’s (bijv. van teams Jeugd, Participatie, veiligheid) maar ook met andere partijen zoals aanbieders Beschermd Wonen en partijen uit het voorliggend veld (bijv. maatschappelijk werk).
 
Voorzieningen kunnen zowel in Zorg in natura als in een Pgb verstrekt worden.

Dit alles wordt door jou verwerkt in het systeem Suite en/of Wiz portaal waar je de realisatie van voorzieningen in gang zet en kunt monitoren.

Beschermd Wonen kenmerkt zich veelal door multi-problematiek, waaronder GGZ- en verslavingsproblematiek, maar ook de mensen met een licht verstandelijke beperking (geen Wlz). Een combinatie van deze problematieken komen vaak voor en leiden tot complexe vraagstukken, voornamelijk om passende ondersteuning te organiseren. Uitgebreide ervaring en affiniteit met vooral de GGZ-doelgroep is daarom een vereiste.

Het bekend zijn en kunnen werken met de Suite (registratiesysteem) en/of WiZ is daarbij een pré.

 
We zoeken jou!

Wij zijn op zoek naar iemand met een stevige persoonlijkheid, die in staat om situaties goed te doorgronden en met een hoog verantwoordelijkheidsgevoel.
Je ziet ieder mens als waardevol en benadert mensen met respect en vanuit gelijkwaardigheid.

Je bent een doorzetter die niet zomaar loslaat, iemand die sterk is in de dialoog en in verbinding kan blijven met anderen. Je kunt een regierol (zorgen dát) goed onderscheiden van een hulpverleningsrol (zorgen voor) en toont duidelijk eigenaarschap van je werk en bent in staat om anderen verantwoordelijk te maken en houden. Door een dynamisch en druk werkpakket laat jij je niet omver duwen. Verder ben je handig met computersystemen en vind je administratie erbij horen.

Welke eigenschappen hopen we in je te vinden:
  • Je hebt een stevige persoonlijkheid
  • In drukke periodes hou jij het hoofd koel
  • Je bent pro actief, een aanpakker en een doorzetter
  • Je toont eigenaarschap, bent resultaatgericht en durft knopen door te hakken.
 
  • Opleiding
    • HBO niveau
    • Richting: op het sociale vlak (bijv. Social Studies)
    • Aantoonbare kennis van psycho-pathologie op HBO-niveau is een must.
 
  • Werkervaring
    • Ervaring in de sector welzijn/zorg is een pré (bv ervaring in GGZ).
    • Ervaring als Wmo-klantmanager/consulent is tevens een pré.

 
Wat bieden wij:

Het betreft hier een tijdelijke functie tot 1 juli 2021 ter vervanging van een zieke medewerker.

 
Wie zijn wij:

Afdelingsinformatie:
Deze functie is ondergebracht binnen de keten Maatschappelijke Ondersteuning en is onderdeel van het uitvoeringsteam dat zorgt voor de toegang tot de Wmo (maatwerk)voorzieningen.
Binnen het uitvoeringsteam onderscheiden we klantmanagers met verschillende aandachtsgebieden, te weten beschermd wonen, maatschappelijke opvang, begeleiding/zinvolle daginvulling en hulpmiddelen/voorzieningen.

Het team Beschermd Wonen bestaat uit 10 personen, je standplaats is Breda maar je werkt dus in de regio. Je wordt onderdeel van een gedreven en deskundig team maar vooral ook een gezellig en betrokken team.


Lees meer over de gemeente Breda: https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie
 

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft kennis van psycho-pathologie op HBO-niveau, de AWB en Wmo. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat is uiterlijk per 5 april (liefst per direct) beschikbaar voor minimaal 32 uur.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring als Wmo toegangsmedewerker Beschermd Wonen (dit kan in iedere gemeente een andere naam hebben zoals klantmanager, wmo consulent etc.). Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.

De Wensen

  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Je hebt een stevige persoonlijkheid - In drukke periodes hou jij het hoofd koel - Je bent pro actief, een aanpakker en een doorzetter - Je toont eigenaarschap, bent resultaatgericht en durft knopen door te hakken. De datum 23 maart is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Het bekend zijn met en kunnen werken met de Suite (registratiesysteem) en/of WiZ-portaal is een pré. Dit moet blijken uit het cv.
  • Werkervaring in de sector welzijn/zorg is een pré (bv ervaring in GGZ of VG-sector). Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO/WO opleiding in de richting van het sociale vlak (bijv. Social Studies)s. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet het geldige diploma hiervan kunnen tonen.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox