Gemeente Opsterland

Klantmanager werk

Gemeente Opsterland

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Als klantmanager Werk begeleid je inwoners die niet op eigen kracht (betaald) werk kunnen vinden. Je ziet het als een uitdaging om hen te motiveren, te begeleiden zodat zij uitgeplaatst kunnen worden. Je werkt op basis van vertrouwen in de klant gekoppeld aan een doelmatige uitvoering. Hierbij werk je samen met je collega’s binnen het Sociaal Domein en met externe partners. Je bent generalist met als specialisatie BAB (banenafspraakbanen) en LKS (loonkostensubsidie).

Als Klantmanager Werk heb je kennis op het gebied van de Participatiewet, IOAW, Wet inburgering (nieuwe), voorliggende voorzieningen en re-integratie. Tevens vragen we voor deze tijdelijke ondersteuning specifieke kennis op het gebied van Banenafspraakbanen / doelgroepregister en Beschut Werk indicaties en loonkostensubsidie-systematiek.

In je werk ben je creatief en resultaatgericht en ondersteun je, buiten je eigen taken om, je collega’s Klantmanager Werk bij de dagelijkse werkzaamheden bij de diverse doelgroepen binnen de Participatiewet.


Verantwoordelijkheden

Daarnaast wordt  integraal samengewerkt met de collega’s van het Gebiedsteam voor onder meer advies en ondersteuning, zorg, (schuld)hulpverlening en begeleiding.

  • Je beheert een eigen caseload;
  • Je maakt deel uit van het team, waar nieuwe klanten op hun rechten en verplichtingen op het gebied van werk en inkomen worden gewezen;
  • Je motiveert en begeleidt jouw klantgroep in hun traject gericht op arbeidsmarkttoeleiding, participatie en waar dat nodig is toeleiding naar zorg;
  • Je stelt voor al je klanten een op maat gesneden plan van aanpak/trajectplan op, gebaseerd op de participatieladder, die de leidraad is voor het soort traject dat wordt doorlopen;
  • Je kiest zelf voor een reïntegratiebedrijf, onderwijsinstelling, of maatschappelijke instelling  uit de gecontracteerde bedrijven om een re-integratietraject in te zetten. Complexere trajecten worden collegiaal getoetst;
  • Je bent in staat te anticiperen op de huidige veranderende arbeidsmarkt en je weet in deze moeilijke omstandigheden klant en werkgever met elkaar te verbinden
  • Je faciliteert, begeleidt en bewaakt de activiteiten en trajecten uit het plan van aanpak;
  • Je legt  zelfstandig maatregelen op die passen binnen de verordeningen die de gemeente Opsterland hanteert;
  • Je stelt rapportages en beschikkingen op;
  • Je zorgt voor een accurate administratie in de daarvoor bestemde systemen;
  • Je werkt op lokaal en regionaal  niveau samen met functionarissen van externe partijen: denk hierbij aan re-integratiebureaus, werkgevers, etc.;
  •    Je vertegenwoordigt het standpunt van de organisatie en behartigt haar belangen (in - en externe overleggen.


availability
De kandidaat is inzetbaar vanaf 13 november 2023 tot en met 30 april 2024 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 13 november 2023 tot en met 30 april 2024 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Een passende afgeronde HBO opleiding
  • 1-3 jaar recente aantoonbare werkervaring op re-integratiegebied
  • Ruime kennis van de Participatiewet en voorliggende voorzieningen

De Wensen

  • Kennis van de doelgroep klanten met een arbeidsbelemmering, zoals een toegekende verklaring doelgroep register of beschut werk indicatie, en hebt kennis van het toeleiden van deze doelgroep naar werk en de daarbij behorende instrumentarium (loonkostensubsidie, jobcoaching, praktijkroute)
  • Ervaring met Civision samenleving, WBS en Sonar
  • Een goede gesprekspartner voor je klanten én je collega’s
  • In het bezit van een rijbewijs en hebt een auto ter beschikking voor werkverkeer

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox