Gemeente Veldhoven

Klantmanager schulddienstverlening

Gemeente Veldhoven

De opdracht­omschrijving

Als klantmanager Schulddienstverlening ben je verantwoordelijk voor je eigen caseload. Jij bent het aanspreekpunt voor alle inwoners van Veldhoven en Waalre met financiële problemen, schuldeisers en instanties. Concreet betekent dit dat jij:

  • Intake-, vroegsignalerings- en coachingsgesprekken voert om schuldenproblematiek te signaleren en achter de kern van het probleem te komen;
  • Situaties beoordeelt en een plan van aanpak opstelt waarbij de zelfredzaamheid van de inwoner gerespecteerd en gestimuleerd wordt;
  • Bemiddelt in crisissituaties om uithuiszetting en afsluiting van nutsvoorzieningen te voorkomen;
  • Samenwerkt met andere klantmanagers, instanties en schuldeisers, nazorg verricht en monitort om te zorgen dat het plan van aanpak goed wordt uitgevoerd;
  • Ieder schuldhulpverleningstraject zorgvuldig vastlegt aan de hand van rapportages en beschikkingen (we werken met Allegro en RIS)
  • WSNP-verklaringen opstelt als dit nodig is;
  • de budgetbeheerder ondersteunt, Vtlb-berekening maakt, de financiële huishouding van de inwoner op orde brengt en de inwoner activeert om aan de slag te gaan met het oplossen van schulden;
  • zorgt voor een goede informatievoorziening, positionering en profilering van Schulddienstverlening.

 

Kandidaatomschrijving


• Je hebt ervaring als schulddienstverlener (fase 1 en 2);
• Je hebt bij voorkeur ervaring met Allegro en RIS;
• Je kunt een integraal beeld opbouwen van de situatie op de verschillende leefgebieden en je hebt hierbij aandacht voor de
   zelfredzaamheid van de inwoner;
• Je bent sterk in het voeren van gesprekken en je hebt een mensgerichte aanpak;

Interviewplanning

De interviews vinden plaats begin april.

Toelichting op rooster

maandag/dinsdag/woensdag/donderdag/vrijdag

De Eisen

De Wensen

  • Opleidingsniveau HBO Bijvoorbeeld HSAO, Sociaal Juridische Dienstverlening;
  • Werkervaring Hoeveel jaar werkervaring: 3
  • Je hebt ervaring als schulddienstverlener (fase 1 en 2)
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met Allegro en RIS;
  • Je kunt een integraal beeld opbouwen van de situatie op de verschillende leefgebieden en je hebt hierbij aandacht voor de zelfredzaamheid van de inwoner;
  • Je bent sterk in het voeren van gesprekken en je hebt een mensgerichte aanpak;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
24 maart 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox