Gemeente Noordoostpolder

Klantmanager inkomen

Gemeente Noordoostpolder

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Inwoners van onze gemeente komen bij ons voor ondersteuning omdat zij niet direct aan het werk kunnen. Ben jij op zoek naar een baan waarbij je deze inwoners kunt helpen? Als klantmanager inkomen lever je maatwerk, waarmee jij ervoor zorgt dat mensen weer op eigen benen kunnen staan én meedoen in de maatschappij. Je beschikt over goede rekenvaardigheid en juridische kennis, maar je bent je ook bezig met het sociale aspect.

Dit is de functie
Jij bent dé professional die alles weet over aanvragen voor levensonderhoud binnen de Participatiewet en IOAW. Je voert taken uit die betrekking hebben op het beoordelen en afhandelen van aanvragen en mutaties in het kader van de Participatiewet en IOAW. Jij kunt binnen de kaders van de wet- en regelgeving - als het nodig is - maatwerk leveren.

De werkzaamheden houden in dat je persoonlijk contact hebt met (kwetsbare) inwoners tijdens de aanvraag- en onderzoeksfase en aanvragen levensonderhoud. Je geeft voorlichting en je kunt inwoners – als dit nodig is - doorverwijzen naar gespecialiseerde hulpverleningsinstanties.
Je onderzoekt, adviseert en stelt rapportages en beschikkingen op betreffende (voortzetting van) uitkeringen en/of voorzieningen. Regelmatig stem je daarbij af met de klantmanager participatie.

Je hebt een belangrijke signalerende functie naar je directe collega’s van het cluster. Je draagt zorg voor de kwaliteit van onderzoeken. Je brengt zelfstandig rapportages en adviezen uit over de rechtmatigheid van uitkeringen aan inwoners.

Je komt in een enthousiast en gedreven team, waarin de samenwerking en onderlinge betrokkenheid groot is. Het team Participatie bestaat naast de teamleider en klantmanagers inkomen uit: klantmanagers participatie, klantmanagers inburgering, medewerkers (uitkering)administratie en terugvordering en de medewerkers preventie en handhaving.

Interviewplanning

De interviews worden gepland op woensdag 30 april om 13, 14 en 15 uur. De gesprekken zijn met Bert Scholing (teamleider USD) en Rianne Bruintjes (klantmanager inkomen). 

De Eisen

  • Kennis De kandidaat heeft ruime en parate kennis van sociale wet- en regelgeving, vooral de Participatiewet en IOAW;
  • Opleiding Je hebt een succesvol afgeronde Hbo opleiding.
  • Geen ZZP'er Vanwege leiding en toezicht vanuit de gemeente komen ZZP'ers niet voor deze opdracht in aanmerking.

De Wensen

  • Systeemkennis Als je bekend bent met Suite, heb je een streepje voor. Toon duidelijk aan met het cv.
  • Kennis Je hebt ervaring met het voeren van (confrontatie) gesprekken. Beschrijf dit in een duidelijke casus.
  • Opleiding Je afgeronde HBO opleiding is richting SJD.
  • Werkervaring Toon aan dat je ervaring hebt met het netwerken/samenwerken met de diverse hulpverleningsinstanties.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de gewenste competenties.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox