gemeente Utrecht

Klantmanager Bbz

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Als Klantmanager Besluit bijstandverlening zelfstandigen (Bbz) geef je advies en financiële ondersteuning aan startende- en gevestigde ondernemers. Het werk is vooral gebaseerd op een aantal landelijk sociale regelingen voor ondernemers waaronder het Bbz. Deze regelingen voer je uit voor inwoners van een groot aantal gemeenten. Als Klantmanager heb je een realistische- en praktische blik op de mogelijkheden om mensen te ondersteunen in ondernemerschap. Je weet een juiste balans te vinden tussen een zakelijke opstelling en betrokkenheid met ondernemers. Het werk bestaat onder andere uit het voeren van gesprekken met (aspirant) ondernemers om hun mogelijkheden in beeld te krijgen. 

Je taken zijn: 

  • • neemt besluiten op aanvragen Bbz en IOAZ en bewaakt termijnen; 
  • • toetst aanvragen bedrijfskapitalen en levensonderhoud aan Bbz en IOAZ; 
  • • stelt beschikkingen en overeenkomsten op; 
  • • stelt bijstand “om niet” en rentekwijtscheldingen bij verstrekte bedrijfskapitalen vast; 
  • • maakt definitieve vaststellingen van de verstrekte Bbz uitkeringen en stelt beschikkingen op. 

 

Jij bent: 

  • • Hbo diploma, bij voorkeur HEAO, MER of vergelijkbaar; 
  • • Minimaal 3 jaar werkervaring op Hbo niveau, op het gebied van sociale zekerheid en/of bedrijfseconomie en/of de BBZ; 
  • • Bedrijfseconomisch inzicht; Kennis van de Participatiewet, Bbz 2004, IOAZ en re-integratie-instrumentarium; 
  • • Als klantmanager ben je snel van begrip, flexibel, analytisch en in staat om je een oordeel te vormen en daarop een besluit te nemen; 
  • • Je hebt cijfermatige inzicht en bent in staat tot het voeren van (telefonische) adviesgesprekken en de klant actief te adviseren over mogelijke vervolgstappen; 
  • • Je bent in staat tot het voeren van slecht-nieuws gesprekken en de klant mee te nemen in de genomen besluitvorming; 
  • • Je beschikt over zakelijk inzicht en vindt resultaat uit onderneming van doorslaggevend belang; 
  • • Je bent een stevige persoonlijkheid, je bent resultaatgericht en kunt kritisch meedenken; 
  • • Je bent een harde werker. 

 

Goed om te weten: 

Team Bureau Zelfstandigen verwacht per 1 oktober een toename aan aanvragen i.v.m. het stoppen van andere voorziening voor ondernemers. We werken grotendeels vanuit huis. Op het stadskantoor kan niet geparkeerd worden, wij reizen met het OV of fiets. 

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden. 

Gesprekken zijn gepland op 4 augustus tussen 9 tot 12 uur. 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • <span><span><span><span>Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring op Hbo niveau, op het gebied van sociale zekerheid en/of bedrijfseconomie en/of de BBZ</span></span></span></span>
  • <span><span><span><span>Je hebt een afgeronde opleiding op hbo niveau, bij voorkeur HEAO, MER of vergelijkbaar</span></span></span></span>

De Wensen

  • <span><span><span>Je hebt cijfermatig inzicht en bent in staat tot het voeren van (telefonische) adviesgesprekken </span></span></span>
  • <span><span><span>Je hebt kennis van de Participatiewet, Bbz 2004, IOAZ en re-integratie-instrumentarium</span></span></span>

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox