Gemeente Amstelveen

Jurist Omgevingsrecht

Gemeente Amstelveen

  • max €100 per uur

  • Noord-Holland

  • 36 uur per week

  • Juridisch
  • 01 februari 2022

  • 31 juli 2022

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie. Het team Omgevingsplan & -Vergunningen maakt met 42 medewerkers deel uit van de afdeling Stedelijk Ontwikkeling van de gemeente Amstelveen. Deze afdeling kenmerkt zich als dynamisch, dienstverlenend en ondernemend. Samen met je collega’s zorg je voor een goed verloop van de (ruimtelijke) processen waarbij de belangen van de burger en de gemeente centraal staan. Je weet jouw collega’s te enthousiasmeren en inspireren door te zijn wie je bent en maakt daarmee het verschil. Wij zijn op zoek naar een ervaren jurist Omgevingsrecht die:

  • zorgdraagt voor de juridische ondersteuning van het team;
  • zorgdraagt voor het goede verloop van de Wabo-processen (Omgevingswetprocessen) in de breedst mogelijke zin van het woord;
  • bijdraagt aan een goede besluitvorming;
  • het college in bezwaarzaken vertegenwoordigt;
  • klachten zorgvuldig weet af te handelen;
  • verweer voert bij bezwaren tegen opgelegde leges;
  • op de naleving let van de werkafspraken/richtlijnen door teamleden, signaleert juridische risico's en je bent een vraagbaak voor medewerkers van het team.

De opdracht vangt aan op 1 februari 2022 en loop tot 31 juli 2022. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken. De exacte duur van de opdracht is nu nog niet bekend.

Kandidaatomschrijving

  • Een afgerond HBO/WO opleiding NL Recht;
  • je hebt minimaal drie jaar kennis en ervaring op het gebied van de Wabo, Wro en Awb; 
  • je beschikt over kennis van de Omgevingswet;
  • je hebt ruime ervaring met het voeren van bestuursrechtelijke procedures;
  • je bent in staat om juridische problemen snel en doortastend op te pakken;
  • je hebt gevoel voor de politieke en bestuurlijke context van de gemeentelijke organisatie;
  • je communiceert makkelijk met mensen met verschillende achtergronden (inwoners, bedrijven, collega’s en bestuurders);
  • je staat stevig in je schoenen en gaat een discussie niet uit de weg, ook als een boodschap niet zo leuk is;
  • je hebt bij voorkeur ervaring met digitale (zaak)systemen zoals Squit XO;
  • je bent proactief, oplossingsgericht, flexibel en resultaatgericht;
  • je bent in staat zowel zelfstandig, als in teamverband te werken;
  • je bent zorgvuldig en accuraat.

 Competenties
Als Jurist Omgevingsrecht beschik je over de volgende competenties:

  • Klantgericht
  • Resultaatgericht
  • Betrouwbaar
  • Zorgvuldig
  • Oog voor details
  • Analytisch

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • BYOD Kandidaat beschikt over eigen devices (BYOD), zoals omschreven bij de kandidaat omschrijving.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring met werken binnen een gemeente of omgevingsdienst in de afgelopen 5 jaar. Referentie vereist
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring met werkprocessen op het gebied van Wabo-procedures / Omgevingsrecht / Legesbezwaren in de afgelopen 5 jaar. Referentie vereist
  • Opleiding Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding NL Recht.

De Wensen

  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Verificatie van inhoud aangeboden profiel.Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.Competenties voor deze uitvraag.In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.Klik en samenstelling binnen het team.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring op het werkterrein omgevingsrecht bij gemeente of omgevingsdienst in de afgelopen 5 jaar.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar ervaring met digitale (zaak)systemen Squit XO.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring met behandeling bezwaarzaken in de afgelopen 3 jaar.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox