Gemeente Gennep

Juridisch medewerker ruimtelijke ordening

Gemeente Gennep

De opdracht­omschrijving

 



'Ben jij een enthousiaste  juridisch medewerker met als aandachtsgebied ruimtelijke ordening? Ben je in staat om vanuit een meedenkende insteek initiatieven mogelijk te maken en heb je de juiste vaardigheden om directe collega’s te ondersteunen bij hen ontwikkeling?

Twijfel dan niet om te solliciteren. De gemeente Gennep heeft goede ervaringen met het aantrekken van talenten met de passende competenties.

Juridisch medewerker ruimtelijke ordening (16 uur)

De samenleving verandert steeds en de overheid beweegt mee. Dat geldt ook voor de gemeente Gennep. We denken meer van buiten naar binnen. We verminderen waar mogelijk de regels en werken mee aan initiatieven van onze inwoners. Dit doen we met een organisatie waarin de verantwoordelijkheden zo laag mogelijk liggen. Onze organisatie bestaat uit 140 medewerkers. Wij werken op een pragmatische manier en hebben korte lijnen naar het management en naar het bestuur. We doen dit op een informele manier.

De organisatie bestaat uit drie afdelingen. De juridisch medewerker ruimtelijke ordening  valt onder de afdeling Omgeving, team Uitvoering. Team Uitvoering is verantwoordelijk voor de aandachtsgebieden ruimtelijke ordening, vergunningverlening, handhaving en toezicht en beheer openbare ruimte. Om beter  samen te kunnen werken is ons kantoor recent verbouwd tot een modern kantoor waarin tijd- en plaatsonafhankelijk gewerkt kan worden. Je komt dus in een nieuw modern ingericht gemeentehuis te werken.

De collega's van ruimtelijke ordening houden zich bezig met diverse ruimtelijke vraagstukken; van kleine initiatieven tot grotere ruimtelijke projecten en de bijbehorende juridisch-planologische procedures zoals bestemmingsplannen, wijzigingsplannen etc. Ook de voorbereidingen in het kader van de Omgevingswet zijn in volle gang.


Taken:

  • Je begeleidt juridisch-planologische procedures vanaf het begin tot eventueel beroep bij de Raad van State. Het gaat o.a. over bestemmingsplannen, wijzigingsplannen en omgevingsvergunningen met ruimtelijke onderbouwingen;
  • Je bent het gemeentelijk aanspreekpunt (regisseur) voor initiatiefnemers;
  • Je draagt zorg voor een integrale afstemming met andere beleidsdisciplines;
  • Je adviseert het college en de raad over de dossiers die jij in behandeling hebt;
  • Je ondersteunt collega's bij grotere projecten, neemt deel aan activiteiten rondom de omgevingsvisie, omgevingsplan en bij de invoering van de Omgevingswet;

Kandidaatomschrijving

  • Je hebt een relevante afgeronde opleiding op HBO niveau;
  • Je beschikt over actuele kennis van de wet- en regelgeving waaronder de omgevingswet;
  • Je bent op de hoogte van alle ontwikkelingen in het vakgebied;
  • Je hebt minimaal 2 jaar relevante werkervaring;
  • Je beschikt over uitstekende (schriftelijke) advies- en communicatieve vaardigheden wat je tot een stevige gesprekspartner maakt;
  • Je beschikt over de nodige bestuurlijke en politieke sensitiviteit;
  • Je beschikt over lef en durf om de initiatieven vanuit het principe van ‘buiten naar binnen´ denken op te pakken.

 

Benodigde competenties:

  • Samenwerken
  • Flexibel
  • Stressbestendigheid
  • Creativiteit
  • Communicatieve vaardigheden
  • Lef en durf
  • Pragmatisme

Interviewplanning

Gemeente Gennep nodigt 3 kandidaten uit voor een gesprek. De gesprekken zullen plaatsvinden op donderdag 03 juni 2021. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Op CV aantoonbaar tenminste 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar met het begeleiden van juridisch-planologische procedures vanaf het begin tot eventueel beroep bij de Raad van State. Dit moet duidelijk blijken uit de gewerkte periode en werkzaamheden die op het CV vermeld staan.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px">Communicatieve vaardigheden 5% - Gevoel voor bestuurlijk-politieke verhoudingen en besluitvormingsprocessen 5% - Samenwerken 5% -  Kennis en ervaring als handhavingsjurist 10%
  • Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><p>Uit de motivatiebrief moet blijken waarom jij vindt dat jij de kandidaat bent voor deze opdracht.</p>- Wat trekt jou aan in deze opdracht 5%<br style="text-decoration: none solid #344555;">- Wat is je motivatie 5%<br style="text-decoration: none solid #344555;">- Wat maakt dat jij de kandidaat bent waar wij voor moeten kiezen 10%
  • Op CV aantoonbaar per medio juni 2021 beschikbaar voor 16 uur per week tot 01 december 2021. Vermeld duidelijk de beschikbaarheid inclusief het aantal uur per week.
  • Op CV aantoonbaar actuele kennis van de wet- en regelgeving waaronder de omgevingswet. Dit moet duidelijk blijken uit de werkzaamheden en eventueel gevolgde trainingen die op het CV vermeld staan.
  • Op CV aantoonbaar werkervaring binnen RO bij een gemeentelijke organisatie. Dit moet duidelijk blijken uit de werkgevers/ opdrachtgevers en werkzaamheden die op het CV vermeld staan.
  • Op CV aantoonbaar tenminste een relevante afgeronde opleiding HBO (denkend aan Planologie, RO- of juridisch).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox