Gemeente Halderberge

Juridisch medewerker leefomgevingsrecht

Gemeente Halderberge

  • geen max tarief

  • Noord-Brabant

  • 24 uur per week

  • Juridisch
  • 02 september 2024

  • 29 augustus 2025

De opdracht­omschrijving

Zo maak je het verschil Ben jij communicatief vaardig, praktisch ingesteld, analytisch en beschik je over overtuigingskracht? Heb je daarnaast (tenminste) een opleiding op HBO-niveau in een juridische richting? Dan zijn wij bij team Klantzaken op zoek naar jou!

In deze rol
Je bent een vraagbaak voor collega’s en het bestuur. Met name het aantal (complexe) handhavingszaken maakt het werk dynamisch. Je gaat samenwerken met 3 collega juristen en de andere collega’s van team Klantzaken aan diverse dossiers op het gebied van vergunningen, toezicht en handhaving (VTH). Dit gaat van advisering in aanvraagfase tot en met bezwaar en beroep bij handhaving.
De gemeente Halderberge streeft voortdurend naar verbetering van haar dienstverlening. Onze klantgerichtheid staat hierbij voorop. Dit vraagt om nog meer inlevingsvermogen in de klant, meedenken in oplossingen en kansen en het stellen van ‘de vraag achter vraag’. Een veranderende maatschappij vereist dat de medewerkers hierop inspelen met, waar nodig, een andere houding en gedrag, voor elk vakgebied.

Jouw meerwaarde
Je hebt ervaring als jurist/juridisch medewerker op het terrein van omgevingsrecht. Heb je (nog) geen ervaring, maar denk je toch dat deze job wat voor jou is? Dan nodigen we je ook van harte uit om te reageren! Een goede kwaliteit staat bij jou voorop maar met oog voor het juiste en gepaste eindresultaat. Zo krijg jij energie als het je lukt om tegenstrijdige belangen te verwerken in een haalbaar resultaat. Doordat je goed kan schakelen op verschillende niveaus, weet jij jouw advies goed over te brengen.
Ook heb je:
• Een HBO (of WO) opleiding op juridisch vlak.
• Gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen binnen de organisatie.
• Een dienstverlenende houding, kun je snel schakelen en ben je een echte teamplayer.
• Een beeld bij het principe van ‘Prettig Contact Met de Overheid’ (PCMO).

De Eisen

  • Kandidaat heeft ervaring met MS Office. Dit moet blijken uit de CV.
  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.
  • Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis: Een HBO (of WO) opleiding op juridisch vlak. Dit moet blijken uit de CV.

De Wensen

  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties
  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Je hebt ervaring als jurist/juridisch medewerker op het terrein van omgevingsrecht. Dit moet blijken uit de CV.
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat is resultaatgericht. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat past binnen het team. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijk sensitiviteit. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox