gemeente Utrecht

Juridisch adviseur vastgoedrecht

gemeente Utrecht

  • max €100 per uur

  • Utrecht

  • 24 uur per week

  • Juridisch
  • 01 februari 2022

  • 15 april 2022

De opdracht­omschrijving

Juridisch adviseur vastgoedrecht
Periode:           Van 1 februari 2022 tot 15 april 2022
met 15 verlengingsopties van 1 maand, tot maximaal 1 februari 2024.
Belasting:         24 uur per week gemiddeld
Tarief:              Tussen 70 en 100 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
Bij de praktijkgroep ‘Vastgoed & Bouw’ in het team Advies & Advocatuur bij Juridische Zaken is behoefte aan het tijdelijk toevoegen van een juridisch adviseur met accent vastgoedrecht. Er is een vacature waarvoor, gedurende de looptijd van de opdracht, een wervingsprocedure wordt opgestart.

Als juridisch adviseur vastgoedrecht kun je in worden gezet tijdens elke fase in de cyclus van vastgoed. Van planvorming, naar ontwerp/uitvoering en vervolgens beheer en exploitatie. Je stoeit in de praktijk voornamelijk met vraagstukken op het gebied van contractenrecht (veelal huurrecht en bruikleen), zakelijke rechten en onderwijshuisvesting. Jouw interne klanten werken voornamelijk bij gemeentelijke organisatieonderdelen die zich bezighouden met vastgoedvraagstukken: Ruimte (stedelijke ontwikkeling en grondzaken), Stadsbedrijven (exploitatie van maatschappelijk vastgoed) en, met name, Vastgoedorganisatie Utrecht. Vastgoedorganisatie Utrecht staat voor het beheren en onderhouden van veilig, duurzaam, eigentijds vastgoed en draagt zo bij aan de leefkwaliteit van de mensen in Utrecht. Nu en in de verre toekomst.

Je probeert zo vroeg mogelijk bij dossiers betrokken te raken, zodat je je interne klanten bijtijds van advies kunt voorzien over kansen, risico’s en beheersmaatregelen.

Je taken zijn:

  • (On)gevraagd adviseren en opstellen en/of beoordelen van contracten, brieven en andere juridische documenten.
  • Je draagt bij aan het opstellen van nieuwe kaders en je toetst je eigen werk en dat van onze interne klanten aan bestaande kaders.
  • Je hebt contact met externe partijen, zoals ontwikkelaars, huurders en gebruikers van ons vastgoed. Maar ook met advocaten en notarissen.


Jij bent:

  • Opleiding: Je hebt een afgeronde universitaire studie Nederlands of notarieel recht, met daarin bij voorkeur één of meer vakken gerelateerd aan vastgoed. Eén of meer postdoctorale opleidingen (zoals Grotius) of recent gevolgde trainingen in vastgoedrecht, met als accenten huurrecht en/of onderwijsrecht zijn een pre.
  • Ervaring: Je hebt tenminste 5 jaar werkervaring in een juridische (advies)functie, waarvan het grootste deel op het gebied van vastgoedrecht, met als belangrijkste accent huurrecht. Heb je die ervaring opgedaan binnen een grote gemeente of een andere organisatie met een grote vastgoedportefeuille, dan is dat voor ons een pre. Gebleken ervaring met onderwijsrecht, in het bijzonder onderwijshuisvesting, is een pre.
  • Competenties: Je bent een communicatief vaardig en pragmatisch jurist. Jouw collega’s kunnen ‘altijd’ bij je aankloppen voor advies. Je schrijft geen uitgebreide juridische epistels, maar geeft heldere en toepasbare adviezen. Een analyse van de jurisprudentie is voor jouw collega’s minder relevant. Je denkt dus in oplossingen, maar je bent ook in staat helder de juridische grenzen aan te geven. In deze tijd van thuiswerken is het erg belangrijk dat je in staat bent om ook online goed benaderbaar en zichtbaar te zijn.


Goed om te weten:
Je kunt niet parkeren bij het Stadskantoor

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Gesprekken zijn gepland tussen 17 januari en 21 januari 2022, in overleg.

In verband met de Corona/Covid-19 maatregelen hebben wij onze sollicitatieprocedures aangepast. We maken zoveel mogelijk gebruik van video bellen voor de sollicitatiegesprekken. Op die manier kunnen we jouw sollicitatie zo goed mogelijk door laten gaan. Als je uitgenodigd wordt voor een gesprek nemen we contact met je op en bespreken we hoe het videogesprek in zijn werk gaat.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox