Gemeente Hilversum

Juridisch Adviseur Parkeren

Gemeente Hilversum

  • max €85 per uur

  • Noord-Holland

  • 24 uur per week

  • Juridisch
  • 04 januari 2021

  • 04 april 2021

De opdracht­omschrijving

Gemeente Hilversum, een uitdagende werkgever in de Mediastad in het groen
De gemeente Hilversum luistert aandachtig naar de vraagstukken die haar burgers, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We zoeken actief de dialoog op met onze inwoners en partners. We helpen hen om oplossingen te vinden. Soms door in coproductie samen te werken. En soms door de regie te voeren. Zo werken we aan een zelfredzame samenleving. Die samenleving verandert echter steeds sneller. Van ons wordt verwacht dat wij effectief en tijdig kunnen inspringen op nieuwe eisen en wensen.

Hiervoor hebben we een netwerkorganisatie gebouwd. Daarin werken ruim 600 collega’s aan wat er nodig is voor en in Hilversum. Dat zijn collega's die hun maatschappelijke betrokkenheid en ambitie kunnen omzetten naar concrete resultaten, waar de stad verder mee kan. Het zijn collega's die bereid zijn om steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden. Die anderen - binnen en buiten de organisatie - stimuleren en helpen om hetzelfde te doen. Collega's die flexibiliteit tonen in houding en gedrag. Die denken en handelen vanuit zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Collega’s die politiek sensitief zijn, inzicht hebben in de processen en hun eigen rol binnen een politiek bestuurlijke omgeving.

Onze kernwaarden: klantgericht werken, initiatief nemen, samenwerken en samenlevingsgericht werken. De rode draad is dat we ons blijven ontwikkelen. Dan zijn we nu, maar ook in de toekomst, toegerust voor de (nieuwe) taken waar we als gemeente voor staan.

Opdracht
Taken en werkzaamhedendie moeten worden uitgevoerd tijdens de opdracht:

Algemene omschrijving

De juridisch adviseur parkeren is werkzaam binnen het cluster parkeren dat bestaat uit 1 jurist en 3 medewerkers parkeren, die verantwoordelijk zijn voor het parkeerbeleid, de uitvoering daarvan en de juridische advisering op dat gebied.

Specifieke taken en verantwoordelijkheden

  • Juridisch advies en ondersteuning, specifiek op het gebied van parkeren en verkeer (vergunningen, ontheffingen, verkeersbesluiten, verkeershandhaving);
  • Juridisch advies en ondersteuning t.a.v. beleid en regelgeving (afdeling en bestuur);
  • Bezwaar en beroepszaken (vergunningen, ontheffingen, verkeersbesluiten en verkeershandhaving);
  • Klachten afhandelen;
  • Brugfunctie Backoffice en KCC;
  • (Standaard)brieven opstellen;
  • Verdere voorkomende juridische werkzaamheden.

Competenties

  • Kennis algemeen bestuursrecht
  • Analytisch vermogen
  • Inlevingsvermogen
  • Overtuigingskracht
  • Initiatief
  • Gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen
  • Samenwerken
  • Oplossingsgerichtheid

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als jurist op het gebied van omgevingsrecht binnen een provincie of gemeente
  • Een afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau in de richting van Rechten

De Wensen

  • Beschikbaar per uiterlijk 11 januari 2021 (10 pt)
  • Aantoonbare kennis van het omgevingsrecht en bestemmingsplanprocedures (10 pt)
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met bezwaar- en beroepszaken (20 pt)
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare juridische werkervaring in relatie tot het onderwerp parkeren in de afgelopen 5 jaar (30 pt)
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als jurist op het gebied van omgevingsrecht binnen een provincie of gemeente (30 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox