Tijdelijk Juridisch adviseur grondzaken tot 1 januari 2025
(voor 32 tot 36 uur per week)
Wat ga je doen?
Samen met je collega’s zorg je ervoor dat projecten, opgaven en initiatieven tot de gewenste en mooie resultaten leiden. Je neemt deel aan projectteams, voert onderhandelingen met partijen en verzorgt zelfstandig de contractuele afhandeling. Daarnaast ben je bezig met aankoop, verkoop, verhuur en (erf)pacht van gronden in gemeentelijk eigendom. Kortom: het hele proces rondom grondtransacties.
Concrete taken die je gaat uitvoeren:
- je bent het aanspreekpunt voor het verkopen/verhuren/verpachten van grond en vastgoed.
- je onderhandelt met diverse partijen over aan- en verkopen van gronden.
- je stelt verschillende privaatrechtelijke overeenkomsten op (waaronder intentie-, anterieure en samenwerkingsovereenkomsten).
- je bent verantwoordelijk voor de uitgifte van gronden (woningbouw- en bedrijfsterreinen);
- je participeert en adviseert in verschillende projectgroepen.
- je geeft juridisch advies aan het bestuur en de ambtelijke organisatie.
- je actualiseert en ontwikkelt beleid voor het college en de gemeenteraad.
- je voert diverse werkzaamheden uit op het gebied van verkoop, verhuur, pacht en illegaal gebruik van gemeentegrond.
Wat breng je mee?
- Afgeronde HBO- of WO-opleiding (bijvoorbeeld Recht en economie, vastgoed of (privaat)recht).
- Relevante werkervaring binnen grondzaken / vastgoed;
- Kennis over het aan- en verkopen van onroerend goed en diverse wet- en regelgeving op het gebied van grondzaken.
- Je hebt een heldere visie op grondbeleid, bent communicatief vaardig, hebt oog voor detail en staat stevig in je schoenen.
- Je weet van aanpakken en bent oplossingsgericht.
Sluitingsdatum 27 augustus 2024.