Gemeente Barneveld

Juridisch adviseur bezwaar en beroep

Gemeente Barneveld

  • geen max tarief

  • Gelderland

  • 24 uur per week

  • Juridisch
  • 04 december 2025

  • 04 juni 2026

De opdracht­omschrijving

Werken bij de gemeente Barneveld
Barneveld groeit. We zetten ons in voor wat onze inwoners en ondernemers belangrijk vinden. Logisch, want we zijn er voor elkaar. Groei brengt ook uitdagingen met zich mee. Dat maakt het spannend en boeiend. Daarom kunnen we jouw kennis, ervaring en ideeën goed gebruiken. Want jij kunt het verschil maken. En wij bieden jou fijne collega's, een leuke werksfeer en aandacht voor balans en privé.

Opdracht
Als juridisch adviseur bezwaar en beroep bij Team Planologie, Bezwaar en Beroep (concern Leefomgeving) houd je je bezig met de behandeling van bezwaarschriften met betrekking tot het omgevingsrecht. Het gaat hierbij onder meer om besluiten op het gebied van handhaving, planschade en omgevingsvergunningen. In dat kader ben je secretaris van de commissie bezwaarschiften en stel je onder meer juridische adviezen op ter voorbereiding van de hoorzitting, verzorg je de agendering van de hoorzitting en stel je de beschikkingen op naar aanleiding van bezwaarschriften. Daarnaast behandel je de (hoger) beroepzaken en voorlopige voorzieningen bij de rechtbank en de Raad van State. Hierbij vertegenwoordig je de gemeente in de procedures.

Competenties
- Uitstekende schriftelijke en communicatieve vaardigheden;
- Overtuigingskracht;
- Organisatievermogen;
- Analytisch vermogen;
- Een klant- en kwaliteitsgerichte instelling;
- Ervaring met een bestuurlijke en politieke omgeving.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 A. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als secretaris bezwaar commissie fysiek domein;
  • 3. Een aantoonbare afgeronde opleiding Nederlands Recht op minimaal wo bachelor niveau;
  • 4. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente in de afgelopen 4 jaar.

De Wensen

  • 8. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met de afhandeling van bezwaarschriften op het gebied van het omgevingsrecht (Benoem dit duidelijk in het cv).
  • 5. Een aantoonbare afgeronde opleiding Nederlands Recht op minimaal wo master niveau;
  • 6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als secretaris bij een bezwaarschriftencommissie binnen de gemeentelijke overheid;
  • 7. Aantoonbare werkervaring met inspringen in een lopende werkvoorraad met het afhandelen van een bestaande werkvoorraad (Benoem dit duidelijk in het cv);

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
04 december 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox