Gemeente Westland

Juridisch administratief medewerker

Gemeente Westland

  • max €71 per uur

  • Zuid-Holland

  • 32 uur per week

  • Juridisch
  • 23 september 2024

  • 23 maart 2025

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Bouw mee met gemeente Westland. Gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt gemeente Westland haar inwoner ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente. Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!

De organisatie
Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit Concern control en eenheid Bureau gemeentesecretaris.

Cluster Bedrijfsvoering
De collega's die werkzaam zijn binnen dit cluster zorgen voor solide bedrijfsvoering. Het cluster voorziet hiertoe in de informatiebehoefte, advisering, kaderstelling en ondersteuning van de andere clusters op alle taakvelden van bedrijfsvoering (personeel, financiën, informatievoorziening, automatisering, belastingen, juridische en facilitaire zaken).

Taakveld JIG
Het taakveld Juridische Zaken, Inkoop en Gegevensbescherming (JIG) bestaat uit circa 35 medewerkers en is verantwoordelijk voor advisering aan alle gelederen van de organisatie. Dit gebeurt door het geven van eerste en tweedelijns advies, het beheren van de verzekeringsportefeuille en het afhandelen van schademeldingen en aansprakelijkstellingen. Ook de commissie bezwaarschriften van de gemeente Westland en de ondersteuning hiervan (zowel procesmatig als inhoudelijk) vallen onder dit taakveld.

De Commissie Bezwaarschriften kent een onderverdeling in twee kamers; Kamer I behandelt de bezwaarschriften over onder andere ruimte, bouwen, handhaving, subsidies, verkeersbesluiten en Woo-verzoeken. Kamer II behandelt de bezwaarschriften op het gebied van sociale zekerheid. Het secretariaat van de Commissie Bezwaarschriften bestaat uit twee medewerkers bezwarencommissie en vijf secretarissen.

Functieomschrijving
Je bent een echte spin in het web waar collega’s op kunnen rekenen. Als medewerker bezwarencommissie houd je het overzicht op de lopende zaken en zie je toe op een goede en tijdige afhandeling. Je zorgt dagelijks dat het werk gedaan wordt en dat het contact met bezwaarmakers professioneel verloopt. Dit kan digitaal of mondeling zijn. Jij bent verantwoordelijk voor het op een juiste en accurate manier van registreren in het zaaksysteem.

In overleg met de secretarissen en de vakafdelingen plan je de hoorzittingen van de Commissie Bezwaarschiften in en voer je alle administratieve werkzaamheden uit die nodig zijn voor het houden van de hoorzittingen, zoals het reserveren van een vergaderruimte en verzenden van de stukken. Je bent betrokken bij het gehele proces en hebt daardoor ook zicht op het proces. Wanneer je ziet dat zaken buiten de wettelijke termijn dreigen te lopen, onderneem je actie. Tot slot stem je je werk af met de andere medewerker bezwarencommissie en werken jullie samen aan de uniformering en standaardisering van het werk. Verder ondersteun je, waar nodig, de juridische adviseurs in de 3e lijn binnen het cluster Bedrijfsvoering.

Competenties
- Zelfstandige en doortastende verbinder;
- Sterk analytisch vermogen, bent accuraat en durft te zeggen waar het op staat.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 38. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 16 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar met Corsa workflow;
  • Aantoonbare werkervaring als administratief juridisch medewerker binnen een overheidsorganisatie;
  • Uurtarief maximaal € 71,10 inclusief Flextender Fee en reiskosten, exclusief btw;
  • Minimaal afgeronde MBO opleiding niveau 4;

De Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als administratief juridisch medewerker binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Minimaal een afgeronde mbo opleiding niveau 4 op juridisch vlak;
  • Aantoonbare werkervaring met de procedures van de Algemene wet bestuursrecht, benoem in het cv waar de kennis/werkervaring is opgedaan;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig behandelen van bezwaar- en (hoger) beroepschriften;
  • Aantoonbaar werkervaring met gemeenterecht, benoem waar deze is opgedaan.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox