Het Kadaster

Junior risk & security manager

Het Kadaster

  • max €85 per uur

  • Gelderland

  • 36 uur per week

  • Directie
  • 01 januari 2024

  • 30 november 2024

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
De Nederlandse wet- en regelgeving gericht op de leefomgeving bestaat uit talloze wetten en regels. Er is een ingewikkeld geheel ontstaan, waarin bijna niemand meer de weg kan vinden. Dat moet eenvoudiger en beter. Daarom is de Omgevingswet ontwikkeld: één wet die alle wetten en regels op het gebied van de leefomgeving vereenvoudigt en bundelt. Hierdoor wordt het makkelijker om ruimtelijke projecten te starten, is er meer ruimte voor maatwerk en zijn er minder regels.

Met de Omgevingswet wil het kabinet beter aansluiten op:

- De samenhang tussen verschillende plannen en activiteiten voor ruimtelijke ordening, milieu en natuur;

- Het stimuleren van duurzame ontwikkelingen;

- De verschillen tussen regio’s.

De invoeringsdatum van de Omgevingswet is 1-1-2024. De bevoegd gezagen (gemeente, waterschap, provincie en het rijk) moeten dan in staat zijn sneller besluiten te nemen over voorgenomen ruimtelijke activiteiten en zullen onder de nieuwe wet nieuwe planvormen gebruiken. De wet biedt ook meer ruimte voor particuliere ideeën.

Digitaal Stelsel Omgevingswet
De uitvoering van Omgevingswetprocessen zal worden ondersteund door een verregaande digitalisering van werkprocessen en een daarbij behorende informatievoorziening. Relevante data en informatieproducten die noodzakelijk zijn voor planvorming en besluitvorming over de fysieke leefomgeving, zullen voor eenieder beschikbaar komen. Hiervoor wordt het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) ontwikkeld, dat overheden, burgers en bedrijfsleven toegang zal geven tot deze data en informatieproducten.

DSO – van Programma aansturing naar beheerorganisaties
Binnen het DSO-programma (pDSO) is gewerkt aan het realiseren van het inwerkingtredingsniveau van het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO). Met betrekking tot het digitaal stelsel wordt onderscheid gemaakt tussen enerzijds de landelijke voorziening (aangeduid als DSO-LV) en anderzijds het geheel van het Digitaal Stelsel Omgevingswet (aangeduid als DSO) dat bestaat uit de DSO-LV én de systemen die op een of andere manier interactie hebben met de DSO-LV, zoals systemen van bevoegde gezagen, van leveranciers van omgevingsinformatie, van softwareleveranciers en van landelijke bouwstenen van de Nederlandse overheid.

Met het eindigen van het pDSO worden een aantal blijvende veranderingen doorgevoerd. De strategische besturing van het DSO komt bij de Strategische Beheer Organisatie (SBO) te liggen, een onderdeel binnen het ministerie van BZK. De SBO wordt eindverantwoordelijk voor een goed end-to-end werkend DSO-stelsel. In opdracht van de strategische beheerder zijn de tactische beheertaken m.b.t. het DSO-LV belegd bij de Tactische Beheer Organisatie (TBO) van het Kadaster. De TBO heeft daarmee de belangrijke taak van het tactisch aansturen en beheren van de samenhangende componenten die het DSO-LV vormen, als ook de verdere uitbouw en de doorontwikkeling ervan. De huidige ontwikkelpartners van de betreffende componenten worden operationeel beheerorganisaties. Daarnaast zal het jaar 2024 gekenmerkt worden door de omslag van de ontwikkeling en implementatie van de landelijke voorziening naar een werkend stelsel als ook de afronding van het inwerkingtredingsniveau, doorontwikkeling en uitbouw van het DSO-LV.

De TBO is op zoek naar een Junior Risk & Security manager.

Opdrachtomschrijving
Wij zoeken een junior Risk- & Security manager TBO die ons team komt versterken om de transitie van het DSO programma naar de Tactische Beheer Organisatie soepel te laten verlopen. Wij zoeken een junior Risk- & Security manager TBO met ervaring in een overheids-stakeholdersveld, bij voorkeur op het gebied van de fysieke leefomgeving en ruimtelijke ordening.


Verantwoordelijkheden

Taken en verantwoordelijkheden

In deze opdracht initieer en realiseer je in 2024 projecten en activiteiten en werk je mee aan projecten en activiteiten die collega’s trekken, die leiden tot:

  • Ingerichte Processen op het gebied van risk-, compliance- en securitymanagement, in lijn met Safe (Scaled Agile Framework);
  • Een aantoonbaar beheerste intake en overdracht/inpassing van de door het DSO ontwikkelprogramma gerealiseerde resultaten op deze aandachtsgebieden;
  • Vaststelling van de mate van gereedheid van de door het DSO ontwikkelprogramma gerealiseerde resultaten op deze aandachtsgebieden en bepaling van de eventueel nog noodzakelijke (door)ontwikkelopgave om het door de TBO gewenste kwaliteitsniveau te bereiken;
  • Een uitgevoerde ontwikkelopgave op basis van een voor deze aandachtsgebieden op te stellen Ontwikkelplan, dat je in samenwerking met collega’s van de TBO, ontwikkelpartners, opdrachtgever en DSO ontwikkelprogramma realiseert;
  • Vastgelegde afspraken met de Operationeel beheerders en opdrachtgever voor deze aandachtsgebieden;
  • Vervullen van de Liaison-rol en monitoren van de operationele beheerders met betrekking tot Risk-, Security- en Compliance.


availability
De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-01-2024 tot en met 30-11-2024 voor 36 uur per week. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-01-2024 tot en met 30-11-2024 voor 36 uur per week. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
  • Aantoonbaar HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur een minor (Cyber) Security en de bereidheid om door te studeren.
  • Ervaring met uitvoering GAP-analyse inrichting informatiebeveiliging en doen van verbetervoorstellen.
  • Kennis en ervaring (minimaal 1 jaar) van bedrijfscontinuïteitsprocessen en crisismanagement.
  • Kennis van en ervaring (minimaal 1 jaar) met implementatie ISO 27001 / BIO /ISO25010.
  • Kennis van en ervaring (minimaal 1 jaar) met relevante regelgeving zoals WCAG.
  • Kennis van en ervaring met werken volgens de principes van Lean e/o Scaled Agile.
  • Kennis en ervaring met uitvoering risicoanalyses.
  • Kennis en ervaring binnen (semi)overheidsinstanties. Interbestuurlijke ervaring is een pré.
  • Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Proactief, initiatiefrijk en verbindend; • Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk; • Analytisch vermogen; • Secuur; • Resultaatgericht en kwaliteitsgericht; • Politieke sensitiviteit; • Zowel in team als zelfstandig goed kunnen functioneren.

De Wensen

  • Beschrijf uw kennis en ervaring met Risico- en Securitymanagement bij de overheid conform LEAN / SAFe die het beste aansluit bij deze opdracht (max. 200 woorden). Beoordeling: De mate waarin de ervaring aansluit bij de wensen van het Kadaster.
  • Beschrijf uw kennis en ervaring met het binnen overheden geldende Risico-, Compliance- en Securitymanagement die het beste aansluit bij deze opdracht (max. 200 woorden). Beoordeling: De mate waarin de ervaring aansluit bij de wensen van het Kadaster.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox