Gemeente Hilversum

Junior adviseur bedrijfsvoering sociaal domein

Gemeente Hilversum

  • max €84 per uur

  • Noord-Holland

  • 36 uur per week

  • Directie
  • 01 oktober 2025

  • 01 augustus 2026

De opdracht­omschrijving

Gemeente Hilversum, mediastad in het groen
Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven. De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.

Als gemeente willen we in de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.

Opdracht
Als Junior Adviseur Bedrijfsvoering binnen het Sociaal Domein werk je onder aansturing van de Regisseur Bedrijfsvoering Sociaal Domein aan diverse bedrijfsvoeringsvraagstukken, zoals financiële planning, budgetbeheer, agile werken en prestatiemonitoring (bijvoorbeeld dashboards en voortgangsrapportages). Daarnaast lever je een waardevolle bijdrage aan het verbeteren van de (financiële) processen binnen het Sociaal Domein. Door je betrokkenheid bij de verschillende teams bouw je brede kennis op, waardoor je ook een belangrijke adviseur bent voor beleidsmedewerkers, adviseurs kwaliteit en teammanagers. Soms ben je een sparringspartner, soms lees of schrijf je mee aan stukken of neem je actief deel aan vergaderingen. Vanuit die rol kijk je verder dan alleen de inhoud; je brengt de beschikbare data en financiële gegevens in beeld, voert (kosten)analyses uit en vertaalt deze naar inzichten die helpen bij besluitstukken, agendastukken en businesscases. Samen met verschillende disciplines binnen het Sociaal Domein werk je zo aan integrale oplossingen die de kwaliteit van de bedrijfsvoering en dienstverlening versterken.

Als Junior Adviseur Bedrijfsvoering krijg je de mogelijkheid om je verder te ontwikkelen binnen het sociaal domein en je expertise op het gebied van bedrijfsvoering uit te breiden. Je speelt een cruciale rol in het vertalen van financiële en bedrijfsmatige vraagstukken naar praktische adviezen en concrete acties die bijdragen aan de optimalisatie van bedrijfsprocessen en het behalen van (financiële) doelstellingen.

Kortom, in deze veelzijdige en uitdagende functie als Junior Adviseur Bedrijfsvoering binnen het sociaal domein draag je bij aan het optimaliseren van bedrijfsprocessen, aan datasturing, resultaatgericht werken, inzicht en het organiseren van hoogwaardige dienstverlening. Je bent een waardevolle schakel tussen de Regisseur Bedrijfsvoering Sociaal Domein, beleidsmedewerkers, teammanagers en andere betrokken partijen.

Taken
Ondersteunen van de Regisseur Bedrijfsvoering Sociaal Domein bij het optimaliseren van bedrijfsprocessen binnen het sociaal domein. Meer specifiek:
Adviseren van beleidsmedewerkers en teammanagers op het gebied van bedrijfsvoering.
Analyseren van data en financiële gegevens en het uitvoeren van (kosten)analyses.
Adviseren rondom de ontwikkeling van dashboarding en het gebruik daarvan voor prestatiemonitoring.
Bijdragen aan het opstellen van business cases, plannen, agendastukken, besluitstukken, etc.
Samenwerken met verschillende disciplines en organisaties om tot integrale oplossingen te komen.
Rapporteren aan de Regisseur Bedrijfsvoering Sociaal Domein over de voortgang en bevindingen.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding Wo bachelor;
  • Een maximum uurtarief van € 84,- exclusief btw, inclusief woon-werk en werk-werkverkeer;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 1 jaar binnen het sociaal domein;
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2025 voor 36 uur per week gedurende gehele opdracht;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar binnen een gemeente;

De Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein van een gemeente;
  • Een aantoonbare afgeronde organisatie/management wetenschappelijke opleiding op wo bachelor;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met het optimaliseren van bedrijfsprocessen binnen een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
16 september 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox