Gemeente Steenbergen

Jeugdconsulent

Gemeente Steenbergen

  • geen max tarief

  • Noord-Brabant

  • 24 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 16 september 2024

  • 28 februari 2025

De opdracht­omschrijving

Wij zijn op zoek naar jou:
Als jeugdconsulent ben jij een krachtige en bevlogen expert die openhartige gesprekken voert met gezinnen over een breed scala aan onderwerpen, waaronder (jeugd)zorg, opvoeding, huisvesting, welzijn, veiligheid en leefomgeving. Je bent een echte teamspeler en werkt graag in samenwerking met  o.a. hulpverleners, zorgaanbieders etc.

 Dit vindt je leuk:

  • Openhartige gesprekken voeren met gezinnen en netwerk;
  • Ondersteunen van gezinnen en jeugdigen in het sociaal domein;
  • Samenwerken met hulpverleners, zorginstanties etc.;
  • Coördineren en organiseren van jeugdzorg;
  • Monitoren en evalueren van de geboden hulp.


Wat houdt de functie in?
 

  • Je staat naast het gezin en samen kijk je welke ondersteuningsbehoefte er is;
  • Je coördineert de zorg- en dienstverlening en versterkt de mogelijkheden van het gezin, waarbij het gezin zoveel mogelijk zelf de regie heeft, of weer in eigen hand krijgt;
  • Je houdt een helicopterview op de zorg die loopt met betrekking tot opvoedkundige, relationele, materiële, individuele, financiële- en maatschappelijke problemen van de kinderen binnen het gezin;
  • Je coördineert en regisseert het netwerken, je werkt daarbij nauw samen met alle (in)formele betrokken partners;
  • Je hebt het lef om duidelijk te zijn naar ouders en zorgaanbieders om de best passende zorg te vinden, los te laten waar mogelijk en door te pakken als dat nodig is.


Wat ga je doen?
Je onderscheidt enkelvoudige vragen van complexere kwesties en handelt deze adequaat af. Bij complexe hulpvragen achterhaal je de onderliggende behoeften en zoek je naar passende oplossingen binnen het eigen netwerk of doorverwijzing naar niet vrij toegankelijk zorg.

Je blijft vervolgens het proces van de ingezette jeugdhulp monitoren en onderhoudt contact met zowel de zorgaanbieder als het gezin.
Daarnaast bevorder je de uitstroom van zwaardere zorg naar lichtere ondersteuning met oog voor goed genoeg ouderschap en veilig opgroeien.
Je maakt onderdeel uit van Team Casusregie bestaande uit de kwaliteitsmedewerker, backoffice medewerker en Coördinator Vraagwijzer.

Wat neem je mee?

  • Je beschikt over een afgeronde Hbo-opleiding (geschikt voor SKJ-registratie), dito werk- en denkniveau en hebt minimaal twee jaar ervaring in het werken met jeugdigen;
  • Je hebt ervaring met het begeleiden van gezinnen, waarbij de regie bij het gezin blijft en gebruik gemaakt wordt van het eigen netwerk van ouders en jeugd. Je bent in staat tijdig te signaleren, adequaat te handelen en resultaten te bereiken. Je hebt een relevant netwerk in de regio West-Brabant West;
  • Je bent sociaal en communicatief vaardig, stressbestendig, innovatief, resultaatgericht, positief en flexibel. Je hebt analytisch vermogen, geen 9 tot 5 mentaliteit en bent bekend met de sociale kaart binnen de regio. Je bent in staat je eigen werk te organiseren, kun je gemakkelijk aanpassen aan situaties en omstandigheden zonder doel en visie uit het oog te verliezen;
  • Je bent in het bezit van rijbewijs en auto.



Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

De Wensen

  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).

  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    1. Communicatief vaardig
    2. Stressbestendig
    3. Innovatief
    4. Resultaat gericht
    5. Flexibel
    6. Analytisch vermogen

    Naast de competenties wordt ook getoetst of de kandidaat binnen de organisatie en het team past.

  • Uw kandidaat heeft een afgeronde Hbo-opleiding (geschikt voor SKJ-registratie), dito werk- en denkniveau. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring in soortgelijke functies. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente of een organisatie uit de publieke sector en bekend met de sociale kaart binnen de regio. Dit moet blijken uit het cv.

  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum (16-9-2024) te starten met de opdracht?

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
15 september 2024 om 08:30
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox