Werkorganisatie Druten Wijchen
max €80 per uur
Gelderland
24 uur per week
01 december 2021
01 juni 2022
Opdracht omschrijving
De gemeenten Druten en Wijchen bundelen sinds 1 januari 2018 hun krachten in de Werkorganisatie Druten Wijchen. We bouwen aan een organisatie die het wonen, werken en ondernemen voor de inwoners, ondernemers en (maatschappelijke) instellingen in de gemeenten Druten en Wijchen zo prettig mogelijk maakt. Onze organisatie bestaat uit vijf domeinen met zelforganiserende teams.
Voor het team Sociaal wijkteam Wijchen zijn wij op zoek naar een interim teamleider/coördinator. In het Sociaal wijkteam (SWT) werken professionals op het gebied van welzijn, zorg en gezondheid. Samen met onze partners in de wijkteams (maatschappelijk werk, opbouwwerk, vrijwilligerswerk, jongerenwerk, wijkverpleegkundige, etc.) is het SWT vaak het eerste aanspreekpunt voor de inwoners van Wijchen. Verder verzorgt ze de administratie en voert ondersteunende taken uit. Het bevorderen van zelfredzaamheid, eigen regie van burgers en het bieden van passende zorg zo dicht mogelijk bij huis zijn daarbij het uitgangspunt.
We verwachten van jou dat je het team en de teamleden ondersteunt bij de uitvoering van hun taken van uitvoering tot strategie.
Het werken in een politiek bestuurlijke omgeving is heel gewoon voor je en je kan goed omgaan met de bijkomende stress en spanningsvelden die zich voor kunnen doen. Je bent een aanpakker, met een grondige theoretische bagage die je vlot vertaalt naar de praktijk.
Het bewaken van de koers en strategie van het Sociaal Wijkteam.
Je signaleert ontwikkelingen en bespreekt dit met de manager SWT en zoekt naar mogelijkheden voor een betere, integrale dienstverlening/productenaanbod en nieuw beleid op het terrein van welzijn en zorg. Je komt met voorstellen ten aanzien van de doorontwikkeling en processen van het Sociaal wijkteam.
Zorgdragen voor het in control zijn van het SWT
Je bewaakt de kaders, rollen en procedures en creëert, in overleg, randvoorwaarden ten behoeve van een effectieve en efficiënte inrichting en werkwijze van het SWT en samenwerking met de partnerorganisaties.
Je signaleert en analyseert knelpunten in de bedrijfsvoering en/of dienstverlening en lost deze op of komt pro-actief met reële oplossingsrichtingen. Je geeft invulling aan en ziet toe op de toepassing van het kwaliteitszorgsysteem. Je borgt uitvoeringsafspraken en neemt deel aan overleg- en samenwerkingsvormen.
Resultaat: de bedrijfsvoering en dienstverlening van het SWT is in control, zodanig dat er helderheid is in verwachtingen, belanghebbenden correct en tijdig geïnformeerd zijn, en de uitvoering eenduidig en binnen de gegeven kaders en gestelde normen plaatsvindt.
Het motiveren, inspireren en versterken van de vakgroepen.
Je stuurt op de kwaliteit en kwantiteit van de uitvoering van de dagelijkse werkzaamheden en begeleidt, instrueert, coacht en motiveert de vakgroepen om het beste uit zichzelf te halen en mede de ambities van het SWT te realiseren. Je zorgt voor de juiste kwantitatieve en kwalitatieve bezetting binnen de organisatie-eenheid en signaleert trainingsbehoeften binnen de vakgroepen.
Kennis van de processen in het sociaal domein is een pré. We zoeken iemand die denkt vanuit mogelijkheden en kansen. Een optimistische kijk op de dingen is daarom een vereiste.
Verantwoordelijkheden
Als interim teamleider zoeken wij iemand met kennis en inzicht rondom de processen binnen het Sociaal Domein.
Je hebt inzicht in brede processen en vraagstukken aangaande het sociaal domein
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox