gemeente Utrecht

Interim teamleider informatie en proces management (ipm) werk en inkomen

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Utrecht heeft jou nodig! 

Werk en Inkomen (WenI) is een zelfstandige uitvoeringsorganisatie binnen de gemeentelijke organisatie. Binnen WenI is de afdeling Informatie- en Procesmanagement (IPM) verantwoordelijk voor de continuïteit en de vernieuwing van de informatievoorziening. Dit doen we op basis van onze missie als IPM: “wij helpen WenI om de processen klantgericht en efficiënt in te richten en faciliteren WenI met optimale (IT) oplossingen, zodat wij de Utrechters goede dienstverlening bieden”. We werken hierbij samen met onze interne IT-organisatie en verschillende leveranciers.

De komende jaren staat een aantal grote programma’s op stapel waarbij onze primaire applicaties vernieuwd gaan worden. De processen van WenI worden opnieuw ingericht om zo een integrale dienstverlening aan onze inwoners vorm te geven. Een forse uitdaging waar we ook als team klaar voor willen zijn, hiertoe werken we aan onze ontwikkeling en professionalisering als afdeling. Als een van de twee teamleiders lever je daar een belangrijke bijdrage aan in de begeleiding van twee teams binnen de afdeling; de teams Werk en Inkomen.

De vacature is ontstaan door het uitvallen van de huidige teamleider. Naar verwachting is de tijdelijke vervanging nodig tot het einde van het jaar. In het kader van het overdragen van de werkzaamheden kunnen de uren mogelijk minder worden aan het einde van de opdracht. Dit zal in goed overleg gaan evenals de mogelijkheden tot verlenging. 


Opdrachtomschrijving:
De kwaliteit van de dienstverlening aan gebruikers en burgers, het continu verbeteren van processen, de ontwikkeling van jouw teams en persoonlijke ontwikkeling van medewerkers zijn leidend voor jouw werk. Dit bestaat uit: 
•    Dagelijkse aansturing van twee subteams (Werk, Inkomen)
•    HR-taken: werving en selectie, ontwikkeling van medewerkers, FIT (Flexibiliteit, duurzame Inzetbaarheid en Talentontwikkeling) en uitvoering ziekteverzuimbeleid t.b.v. een optimale samenstelling van jouw teams en in staat hen in hun kracht te zetten. 
•    Bijdrage leveren aan uitvoeren en begeleiden van het ontwikkeltraject van de afdeling; momenteel richt zich dit met name op het verder implementeren van Itil binnen de teams.
•    Vervullen van de rol van (gedelegeerd) opdrachtgever voor projecten of deelnemen aan project(stuur)groepen en gemeente brede overleggen.
•    Bijdragen aan de vertaling van de organisatiedoelen naar beleid, planvorming en werkzaamheden van IPM. 
•    Aansturing leveranciers.
•    Financieel/administratieve taken.


De Eisen

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je beschikt over hbo-plus werk- en denkniveau op het gebied van informatiemanagement, bedrijfskunde of een vergelijkbare opleidingsrichting
  • Je hebt minimaal 3 jaar, maar bij voorkeur meer jaren ervaring met het aansturen en coachen van teams op het gebied van informatie- en procesmanagement

De Wensen

  • Je hebt minimaal 3 jaar, maar bij voorkeur meer jaren ervaring met het aansturen en coachen van teams op het gebied van informatie- en procesmanagement - Minder dan 3 jaar (KO) - 3 tot 5 jaar - 5 jaar of meer
  • Je hebt ervaring opgedaan binnen het sociaal domein
  • Licht kort en bondig toe wat voor recente ervaring je hebt met veranderingstrajecten en met het begeleiden van teams en medewerkers daarbinnen, en met elk resultaat
  • Je beschikt over aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van informatiemanagement, procesmanagement, projectmanagement, informatiebeveiliging, beheer en Agile werken. Selecteer welke van toepassing zijn (meerdere antwoorden mogelijk) - Informatiemanagement - Procesmanagement - Projectmanagement - Informatiebeveiliging - Beheer - Agile werken - Geen
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
11 augustus 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox