Universiteit van Amsterdam

Interim projectmanager grootonderhoudsprojecten hva/uva

Universiteit van Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Voor het team Projectmanagement binnen de afdeling Huisvesting (HV), vallend onder de dienst Facility Services (FS), onderdeel van de Gemeenschappelijke Dienst van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) en de Universiteit van Amsterdam (UvA), zijn wij op zoek naar een Interim Projectmanager Grootonderhoudsprojecten.

Naast de afdeling Huisvesting, kent de dienst FS nog 4 andere afdelingen, te weten Inkoop, Contract Management & Logistiek, Bedrijfsbureau, Bureau Onderwijslogistiek en Facilitair Management. 

Binnen de afdeling Huisvesting kennen wij het Projectmanagement team welke verantwoordelijk is voor het volbrengen van huisvesting gerelateerde projecten in de domeinen groot onderhoud, functionele aanpassingen, verduurzaming en werkplek optimalisatie.

Het Projectmanagement team bestaat uit 15 collega’s met een goede balans tussen startende, ervaren en zeer ervaren projectleiders en projectmanager. Als team zijn ze verantwoordelijk voor het inventariseren, adviseren en uitvoeren van een brede portfolio aan (technische) projecten.

Ontwikkeling, groei en innovatie zijn een belangrijke pijler van het Projectmanagement team. Onder leiding van de nieuwe teamleider heeft het projectmanagement team in 2024 de lijn ingezet tot een verdere professionalisering, waaronder het gebruik van een meer gestandaardiseerd projectmanagement methodiek, het verbeteren van projectdocumentatie, de implementatie van data-metrics voor meer real-time controle en bijsturing als ook een faciliterende teamstructuur.

Dit ga je doen:
In verband met de tijdelijke uitval van de projectmanager Grootonderhoudsprojecten zoeken wij voor een periode van, naar schatting, 6 – 12 maanden een ervaren projectmanager die een reeks kleine en middelgrote Grootonderhoudsprojecten ten uitvoer brengt, bij voorkeur in de disciplines Bouwkundig, Elektrotechnisch en Werktuigkundig.

Projecten die onder Grootonderhoud vallen zijn bijvoorbeeld: projectmatig dakonderhoud, -gevelonderhoud en -schilderwerk, pompen hydrofoorinstallatie vervangen, omroep-/ontruimingsinstallatie centrale inclusief bekabeling vervangen, vervangen verlichtingsinstallatie voor LED of de periodieke vervanging van audiovisuele voorzieningen in leslokalen. De daadwerkelijke werkverdeling vindt plaats op basis van ervaring en achtergrond van de kandidaat. 

Je werkt nauw samen met diverse interne projectmanagers en voor de inhoudelijke expertise is er ondersteuning vanuit team Technisch Management. Je rapporteert direct aan de teamleider Projectmanagement.

Jouw hoofdtaken en verantwoordelijkheden bestaan uit:

  • Nader in kaart brengen van de projecteisen;
  • Verzorgen en toetsen van kostenraming en projectplanning;
  • Indien nodig, het begeleiden van diverse processen waaronder het ontwerp- en aanbestedingsproces;
  • Eindverantwoordelijk voor het project vanuit de projectmanagement rol, betreffende behoud van scope, budgettering en planning.


Hier ga je werken als Interim Projectmanager Grootonderhoudsprojecten
Bij Facility Services beweeg je je in verschillende organisatieculturen van twee toonaangevende Amsterdamse onderwijsinstellingen die professionals en wetenschappers van de toekomst opleiden. Geen dag is hetzelfde. De vraag van onze klanten verandert voortdurend, en samen met jou verrassen we hen graag met onze oplossingen. Ons werk is daardoor afwisselend, mooi en complex. En dat in een lerende omgeving – dat laatste zit in ons DNA. Hierdoor kun je je bij ons ontwikkelen tot een brede professional en krijg je volop kansen om door te groeien.

Je gaat werken op de Science Park campus in Amsterdam en op het Roeterseiland, beiden goed met het OV bereikbaar. De werksfeer is informeel en collegiaal. In overleg, en afhankelijk van je werkzaamheden, werk je wisselend op de campus, Hogehilweg (standplaats van Facility Services) of thuis. 
De HvA en de UvA willen een organisatie zijn waarin iedereen zich welkom, gewaardeerd en thuis voelt. Amsterdam is rijk aan een verscheidenheid aan achtergronden en perspectieven. Die diversiteit zien we graag terug in ons personeel want dat maakt ons nog beter.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Ervaring binnen vastgoed en huisvesting is een pré;
  • Beschikbaarheid Per 20 januari 2025 beschikbaar Opleidingseisen Een bouwkundige-, elektrotechnische- of werktuigkundige opleiding is een pré.  Werkervaringseisen Minimaal 5 jaar ervaring als zelfstandig projectmanager met grootonderhoud of vergelijkbare projecten; Ervaring binnen vastgoed en huisvesting is een pré; Minimaal 5 jaar ervaring met het opstellen, analyseren en beoordelen van kostenramingen van projectbudgetten tussen de € 15.000 en 1  miljoen EURO; Ervaring binnen een (semi-) overheidsorganisatie is een pré; Kerncompetenties Sturen op resultaat Overtuigingskracht Kostenbewust handelen U heeft alle eisen begrepen en gaat hiermee akkoord.
  • Minimaal 5 jaar ervaring met het opstellen, analyseren en beoordelen van kostenramingen van projectbudgetten tussen de € 15.000 en 1 miljoen EURO;
  • Minimaal 5 jaar ervaring als zelfstandig projectmanager met grootonderhoud of vergelijkbare projecten;

De Wensen

  • Ervaring binnen een (semi-) overheidsorganisatie is een pré;
  • Kwaliteitsscore + uurtarief (max 70 punten) Om de kwaliteitsscore te bepalen vragen we om één document in te dienen, met de volgende onderdelen, waaruit blijkt in hoeverre de kandidaat aansluit bij de opdracht: Motivatiebrief (max. 400 woorden): De kandidaat schrijft een toelichting bij zijn CV. Geeft zelf een onderbouwing aan waarom de kandidaat voldoet aan de opdracht (bij: dit ga je doen) en de gevraagde werkervaringseisen op basis van eerdere banen of opdrachten. De kandidaat kiest hiervoor maximaal drie eerdere opdrachten/ervaringen die hij of zij gebruikt voor de toelichting. Curriculum vitae: Voeg het uurtarief van de kandidaat toe in het cv. Het cv wordt gebruikt ter verificatie van de gestelde eisen.  De kerncompetenties worden pas getoetst in het gesprek. De selectie voor de gesprekken vindt dus plaats op de opleidings- en werkervaringseisen en de match met de opdracht.   Instructies voor het indienen van het document: Motivatiebrief en cv dienen samengevoegd te worden tot één document; In het document dient het uurtarief van de kandidaat te zijn genoemd; De titel van het document dient te beginnen met de naam van de aangeboden kandidaat; Bij uitvragen waar meerdere kandidaten aangeboden mogen worden, kunt u hier meerdere documenten indienen. U mag maximaal twee kandidaten aanbieden. Beoordeling motivatie: Cv en motivatiebrief sluiten uitstekend aan bij de inhoud van de opdracht - 70 punten Cv en motivatiebrief sluiten goed aan bij de inhoud van de opdracht - 50 punten Cv en motivatiebrief sluiten voldoende aan bij de inhoud van de opdracht - 10 punten Cv en motivatiebrief sluiten matig/onvoldoende aan bij de inhoud van de opdracht - Knock-out (kandidaat wordt terzijde gelegd) U kunt hier het document uploaden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox