Werkorganisatie BUCH

Interim portefeuillehouder vastgoed (in ontwikkeling)

Werkorganisatie BUCH

De opdracht­omschrijving

Omschrijving opdracht

 

De afdeling RO-Vastgoed en de hoofdprocessen van Strategisch Vastgoedmanagement worden heringericht. Per 1 januari wordt een interim hoofd RO-Vastgoed aangesteld die naast de dagelijkse aansturing de transitieprocessen van RO-Vastgoed vormgeeft en aanstuurt.

 

Een belangrijke onderdeel van de transitie is de vormgeving en implementatie van Portefeuillemanagement per gemeente. Hiervoor worden per 1 januari voor twee gemeenten van de BUCH tijdelijke portefeuillemanagers aangesteld die de functie al experimenterend vorm gaan geven. Zij doen dat in nauwe samenwerking met het interim hoofd en in een wisselwerking met de lopende projecten binnen het programma Strategisch Vastgoedmanagement. Deze projecten hebben als doel de hoofdprocessen van Strategisch Vastgoedmanagement te ontwikkelen en tot een herontwerp van de afdeling RO-Vastgoed te komen.

 

In de loop van de inhuurperiode krijgt de functie van Portefeuillemanager vorm en inhoud. Vanuit de functie in opbouw wordt daarnaast nadrukkelijk bijgedragen aan het ontwerpen en inrichten van de hoofdprocessen van Strategisch Vastgoedmanagement, de domein overstijgende samenwerking die daarvoor nodig is en de relaties met diverse stakeholders. Tenslotte wordt met het uitoefenen van de functie in opbouw tevens bijgedragen aan een samenhangend ontwerp van de afdeling RO-Vastgoed als geheel.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 1. Meer dan 10 jaar werkervaring in het gemeentelijk vastgoed
  • 2. Een relevante afgeronde HBO/WO opleiding, bij voorkeur op het gebied van vastgoed en/of aanpalende vakgebieden
  • 3. Concrete ervaring met veranderopdrachten bij gemeentelijke teams
  • 4. Brede kennis van de werkprocessen en organisatievraagstukken binnen gemeentelijke vastgoedteams
  • 5. Ervaring binnen de context van een gemeentelijke werkorganisatie
  • Criterium - Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift Uw kandidaat beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift uitstekend. Indien uw nee moet antwoorden volgt uitsluiting en wordt uw inschrijving niet verder beoordeeld. Beoordeling Een beoordeling van uw antwoord als onderdeel van de inschrijvingstoetsing wordt door ons niet uitgevoerd. Het antwoord is integraal onderdeel van de inschrijving. Verklaart u te voldoen aan deze eis?
  • Basisgegevens Kandidaat (CV) U dient hier het CV in van uw kandidaat waarbij uw kandidaat in staat is de werkzaamheden die omschreven staan in de opdrachtomschrijving uit te voeren. Om het gunningsproces goed te kunnen doorlopen, hebben wij een naam en e-mail adres nodig van uw kandidaat. U neemt dit op in de CV van uw kandidaat.  Beoordeling Het CV wordt getoetst aan de ervaring die de kandidaat heeft met de gevraagde werkzaamheden. Indien de kandidaat niet voldoet aan de eisen  en het gevraagde takenpakket wordt deze kandidaat uitgesloten van deze aanbesteding Verklaart u te voldoen aan deze eis?

De Wensen

  • 1. Ervaring met vastgoedvraagstukken in een gemeentelijke context
  • 2. Kennis van het vastgoedportfolio van de BUCH-gemeenten
  • Gunningscriterium - Interview Beoordelingspunten Wij vinden de volgende zaken van belang bij een kandidaat of kandidaten (in willekeurige volgorde): Het gevoel over uw kandidaat bij de collega's waarmee uw kandidaat direct gaat samenwerken met betrekking tot klik. Het gevoel over uw kandidaat bij de collega's waarmee uw kandidaat direct gaat samenwerken met betrekking tot vakbekwaamheid. Interview Alle beoordelingspunten worden beoordeeld aan de hand van een 30 minuten durend interview. U vaardigt uw kandidaat af. Het interview is vorm vrij en zal zich vormen aan de hand van onze vragen die wij hebben na bestudering van het Curriculum Vitae en de gegeven antwoorden. Alle overige signalen en indrukken die uw kandidaat afgeeft worden ook meegenomen in onze beoordeling. Het interview zal plaatsvinden op een van de locaties van de BUCH,  binnen tijdsblok en op datum zoals aangeven in de planning. Het is niet mogelijk om op een andere moment het interview plaats te laten vinden, communiceer deze datum met uw kandidaat.  U (uw kandidaat) ontvangt een persoonlijke uitnodiging voor de exacte tijd op aangegeven datum. Beoordelingsprotocol De beoordelingscommissie bestaat uit een voldoende aantal direct betrokken medewerkers van ons. De commissie handelt volgens het volgende protocol: Elk lid van de beoordelingscommissie beoordeelt individueel uw kandidaat enkel en alleen aan de hand van het interview en beoordelingspunten. Elk commissielid geeft direct na afronding van het interview uw kandidaat een rapportcijfer. Bij een rapportcijfer 10 past uw kandidaat optimaal bij ons en scoort u het maximale gewicht in procenten. Indien uw kandidaat niet aanwezig is bij het interview, dan scoort u niet. Na individuele beoordeling bespreken de leden van de beoordelingscommissie de bevindingen gezamenlijk in een consensusmeeting waarin vervolgens tot een unaniem oordeel per inschrijving wordt gekomen. De contactpersoon maakt uitdrukkelijk geen onderdeel uit van de beoordelingscommissie. De contactpersoon zorgt er voor dat de commissieleden geen kennis hebben van prijsaspecten voorafgaand aan en tijdens hun beoordeling.
  • 3. Bewezen staat van dienst in het behalen van resultaten binnen strakke deadlines en budgetten.
  • 4. Kennis van het privaatrecht/ ervaring met vastgoedrecht

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
08 december 2025 om 11:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox