gemeente Utrecht

Interim Manager Projectmanagement Stadsingenieurs

gemeente Utrecht

  • geen max tarief

  • Utrecht

  • 36 uur per week

  • Directie
  • 01 februari 2022

  • 01 augustus 2022

De opdracht­omschrijving

Periode:           Van 01-02-2022 tot 01-08-2022 met 18 verlengingsopties van 1 maand tot een maximale inleenperiode van 24 maanden.
Belasting:         32 - 36 uur per week gemiddeld

Korte beschrijving speelveld
De interimmanager projectmanagement gaat werken voor de afdeling Stadsingenieurs – makers van de Utrechtse buitenruimte. Stadsingenieurs is één van de zes afdelingen van Stadsbedrijven en is het interne ingenieursbureau van de gemeente Utrecht. We houden ons bezig met de unieke combinatie van kennis van de stad én techniek. Onze belangrijkste taak is het leveren van (ruimtelijke) expertise voor projecten gericht op duurzame ontwikkeling, inrichting en groot onderhoud van de openbare ruimte. Zowel onder- als bovengronds.

De groep Projectmanagement bestaat uit projectmanagers, projectleiders en IMP-rolhouders als omgevingsmanager en contractmanagers. Zij voeren de regie over diverse projecten, van de reconstructie van de Voorstraat of de aanleg van het Domplein tot aan het maken van een speelplaats in Leidsche Rijn. Kijk voor meer informatie over de afdeling op: Bouw en techniek - Gemeente Utrecht (werkenbijutrecht.nl)

Stadsingenieurs heeft vergevorderde plannen om de organisatiestructuur aan te passen aan de doorgemaakte (en nog te verwachte) groei. Dat betekent dat de interim manager een veranderopdracht krijgt voor haar/zijn afdeling en met het MT samenwerkt aan de veranderingen voor heel Stadsingenieurs.

De huidige manager binnenkort vertrekt naar een nieuwe baan binnen de gemeente Utrecht. Omdat we aan de vooravond van een organisatiestructuurverandering staan, kiezen we daarom nu voor een interim-oplossing. De reden dat we 2 interim managers zoeken, is dat de groep projectmanagement het afgelopen jaar is gegroeid tot meer dan 50 fte. Iedere interim manager zal dus een team van ongeveer 25 fte aansturen.

Je taken zijn:

  • Het aansturen van team projectmanagement
  • Als manager projectmanagement ben je verantwoordelijk voor inhoudelijke vraagstukken op het gebied van projectmanagement/ projecten in de openbare ruimte
  • Het begeleiden van team in veranderingen
  • Lid van het MT van Stadsingenieurs

Jij bent/hebt:

  • Je hebt WO werk- en denkniveau
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in leidinggeven aan een team van projectmanagers/ projectleiders
  • Aantoonbare werkervaring in de ruimtelijke keten van een overheidsorganisatie
  • Aantoonbare werkervaring in organisatieontwikkeling en/ of verandermanagement in de publieke sector
  • Communicatief sterk en analytisch
  • Je hebt inlevingsvermogen en overtuigingskracht

Goed om te weten:

Gesprekken (eerste ronde) zijn gepland op 4 en 5 januari 2022.

In verband met de Corona/Covid-19 maatregelen hebben wij onze sollicitatieprocedures aangepast. We maken zoveel mogelijk gebruik van video bellen voor de sollicitatiegesprekken. Op die manier kunnen we jouw sollicitatie zo goed mogelijk door laten gaan. Als je uitgenodigd wordt voor een gesprek nemen we contact met je op en bespreken we hoe het videogesprek in zijn werk gaat.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Kandiaat beschikt over WO werk- en denkniveau, aantoonbaar via een afgeronde academische opleiding of een Hbo studie, aangevuld met ruime relevante werkervaring - Wo - Hbo
  • Aantoonbare werkervaring in organisatieontwikkeling en/ of verandermanagement in de publieke sector
  • Kanidaat beschikt over minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in leidinggeven aan een team van projectmanagers/ projectleiders - Meer dan 10 jaar - 5 tot 8 jaar - Minder dan 5 jaar
  • Recente opdrachten in het vakgebied van interim management bij de overheid opgedaan bij:   - Bij een G4 stad - Bij een 100K+ gemeente, niet zijnde ene G4 stad - Bij een kleine gemeente (
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in de ruimtelijke keten van een overheidsorganisatie - Meer dan 5 jaar ervaring - 4-5 jaar ervaring - 3-4 jaar ervaring - 2-3 jaar ervaring - Minder dan 2 jaar ervaring

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox