GVB

Interim manager projectbeheersing

GVB

De opdracht­omschrijving

Als GVB RailInfrabedrijf zijn we verantwoordelijk voor het leveren van een veilig en betrouwbaar metro- en tramnetwerk in Amsterdam. GVB RailInfrabedrijf bestaat uit vier afdelingen t.w. Asset Management, Uitvoering, Projectbureau en SHEQ. Het Projectbureau zorgt voor de realisatie van projecten voor de aanleg, wijziging en/of vervanging van de tram- en metro infrastructuur. Wij zijn op zoek naar een gedreven interim manager Projectbeheersing die het projectbureau komt versterken.  Dit ga je doen Projectbeheersing vormt een belangrijk fundament waardoor wij onze projecten succesvol kunnen uitvoeren. Als manager Projectbeheersing ben je vanaf het eerste initiatief tot aan de definitieve oplevering betrokken bij projecten. De dynamiek, politiek bestuurlijke omgeving en complexe manier van samenwerken met meerdere stakeholders en financiers vraagt om goed inzicht in sturingsfactoren van projecten. Je zorgt voor een realistisch beeld van het project, houdt de scope in balans met mijlpalen, budget, kwaliteit en risico's. Jouw verantwoordelijkheden zijn o.a. 

  • Zorgen voor een optimaal beheer van alle middelen en doelen van het project.
  • Bewaken dat het project 'binnen de referenties' blijft en bijdragen aan het succes van het projectteam.
  • Verantwoordelijk voor de voortgangsrapportages en adviseren over mogelijke interventies.
  • Beheren van documenten en het gehele proces van projectbeheersing.
  • Actief sturen van het projectbeheersingsteam en capaciteit adviseren aan de projectmanager.
  • Borging van de kwaliteit van producten en processen binnen projectbeheersing.

Competenties:

  • Plannen.
  • Omgevingsbewustzijn.
  • Klantgerichtheid.
  • Samenwerken.
  • Oordeelsvorming.
  • Stressbestendigheid.
  • Verantwoordelijkheid.

Dit neem je mee

  • Een relevante hbo opleiding zoals Bedrijfseconomie, Bedrijfskunde, Accountancy of Controlling.
  • Kennis en ervaring op het gebied van projectbeheersing; scope, planning, financiën/control, capaciteit, risicobeheer, informatiebeheer.
  • Meer dan 3 jaar gerichte ervaring met projectbeheersing op grote projecten.
  • Meer dan 3 jaar ervaring met de bestuurlijke /politieke aspecten van infrastructurele projecten.
  • Ervaring met het aansturen van medewerkers.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat heeft meer dan 3 jaar gerichte ervaring als manager projectbeheersing/ PMO met projectwerkzaamheden zoals; scope bepaling, planning, financiën/control, capaciteit, risicobeheer, informatiebeheer.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met infrastructurele projecten.
  • De kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur in bedrijfskunde, accountancy of controlling.

De Wensen

  • De kandidaat heeft meer dan 3 jaar gerichte ervaring met projectbeheersing, bij voorkeur op grote projecten.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met railinfra projecten
  • De volgende competenties worden getoetst tijdens een gesprek: - Plannen. - Omgevingsbewustzijn. - Klantgerichtheid. - Samenwerken. - Oordeelsvorming. - Stressbestendigheid. - Verantwoordelijkheid.
  • Gesprekken vinden plaats op dinsdag 12 maart, tussen 09.00 en 12.00 uur..

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox