Gemeente Amsterdam

Interim-manager DTB

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
Het Programma Digitaal Toegankelijke Bouwdossiers (DTB) is namens de stadsdelen verantwoordelijk voor het digitaliseren van pre-WABO en WABO bouwdossiers van de stadsdelen.
De pre-WABO papieren dossiers moeten worden gedigitaliseerd en samen met de digitale dossiers in geordende en toegankelijke staat worden overgedragen aan het e-Depot van het Stadsarchief.
De interim-manager  is verantwoordelijk voor twee logistieke productiestraten: de  voorbewerkingsstraat ( het schonen van bouwdossiers en het aanmaken van metadata) en de scanstraat voor bouwdossiers en een digitale conversiestraat. Naast deze productiestraten stuurt de interimmanager 6 deelprojecten aan, het totale programma  bestaat uit ca. 100 fte.

Werkzaamheden
Aansturen van drie  productiestraten (voorbewerken,  scannen en conversie);
Programmamanagement van 6 deelprojecten;
Aansturen van een team van ca. 100 fte;
Budgethouderschap van het programma;
Goedkeuren van bestellingen en autoriseren van facturen in AFS (Amsterdam Financieel Systeem);
Periodiek diverse rapportages opstellen voor de opdrachtgever;
Afstemming  met betrokken directies en programma's;
Voeren van planning-, voortgangs-, coaching- en beoordelingsgesprekken

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, zeven stadsdelen en Bestuur en Organisatie. De clusters bestaan uit directies die expertise hebben op een specifiek terrein, bijvoorbeeld Personeel en Organisatie, Handhaving en Toezicht, Belastingen en Wonen. Het college van burgemeester en wethouders, de gemeenteraad en de stadsdeelbesturen vormen samen het bestuur van de gemeente.
Het Programma Digitaal Toegankelijke Bouwdossiers (DTB) voert namens de stadsdelen de regie en de uitvoering op het digitaliseren van pre-WABO en WABO bouwdossiers van de stadsdelen en derden.
Het programma DTB bestaat uit meerdere productiestraten en  deelprojecten. Voor het programma DTB werken ca. 100 fte, waarvan de meeste medewerkers een afstand tot de arbeidsmarkt hebben.


 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 7 jaar ervaring met het aansturen van gemeentelijke informatievoorzieningsprojecten
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring bij G4 Gemeenten.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring digitalisering van (pre-WABO en WABO) bouwdossiers
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 7  jaar ervaring bij G4 gemeente.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende WO (Drs/Master) Bedrijfskunde (Verandermanagement) diploma.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar met social return programma bij G4 Gemeenten.
  • Geef in maximaal 1 pagina aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende WO (Drs/Master) Logistiek diploma.Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over WO werk- en denkniveau.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring met Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB);
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van en ervaring met gemeentelijke financiële systemen, voorkeur AFS ( Amsterdam Financieel Systeem);
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring met het opstellen en beheren van gemeentelijke budgetten.
  • De aangeboden kandiaat heeft kennis en ervaring met intergemeentelijke samenwerkingen
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring met een gemeentelijk social return programma(s)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox