Gemeente Enschede
geen max tarief
Overijssel
36 uur per week
17 maart 2025
30 juni 2025
Interim-afdelingshoofd Financiële Administratie
De gemeente Enschede heeft een visie op control opgesteld. Op basis van deze visie is er een verbeterprogramma opgesteld, om te komen tot een verdere professionalisering en toekomst vaste invulling van de planning & controlfunctie.
Deze visie heeft effect op het faciliteren van onze gemeentelijke taken en primaire processen en daardoor op onze sturing en verantwoording. Als gevolg daarvan zullen onze financiële en bedrijfsvoeringprocessen veranderen. Criteria in het verbeterprogramma voor de financiële en bedrijfsvoering processen zijn het verder uniformeren, vereenvoudigen en digitaliseren. Hiervoor lopen inmiddels ook de nodige projecten. Voor de Afdeling Financiële Administratie (FA) zal dit o.a. betekenen van uitvoerend en gegevensverwerking naar meer digitalisering en een andere inrichting van de processen. Dit met een versterkte rol in de analyse, informatievoorziening reporting en technische advisering en bijpassende bemensing op deze aangepaste taken. Ook zal er een nieuwe financiële applicatie worden aanbesteed en geïmplementeerd
Als overkoepelend shared service center op het gebied van de P&C-taken van de gemeente, heeft het cluster Finance & Control (F&C) ook een adviserende, faciliterende en project-(bege)leidende rol in deze veranderingen.
Het cluster F&C bestaat uit bijna 50 fte verdeeld over twee afdelingen: Planning & Control DFB en Financiële Administratie.
De afdeling FA verzorgt de financieel-administratieve ondersteuning, informatievoorziening en werkzaamheden voor debiteuren en crediteuren, het gemeentelijke betalingsverkeer en diverse grootboekwerkzaamheden, zowel overkoepelend voor de gehele gemeente als voor het domein DFB. Voor de afdeling Financiële Administratie zoeken we een interim-afdelingshoofd.
De afdeling Planning & Control DFB verzorgt overkoepelend voor de gemeente de technische projectleiding, advisering en ondersteuning voor de integrale planning & controlcyclus en de digitalisering & informatievoorziening voor de overkoepelende P&C-functie. Daarnaast verzorgt het binnen het domein DFB de projectleiding voor de integrale planning & controlcyclus en de advisering en ondersteuning op het gebied van planning & control en de advisering op het gebied van kwaliteit.
Het cluster F&C verzorgt ook de P&C-advisering en -ondersteuning en financiële administratie voor de gemeente Losser.
Het huidige afdelingshoofd FA gaat dit najaar met pensioen.
Voor de komende periode zoeken we een opvolger, op interim-basis.
Hoofdtaken
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox