|
|
Integratiespecialist: Jij bouwt samen met ons aan slimme, veilige en robuuste manier voor het uitwisselen van gegevens tussen applicaties! |
|
|
|
Ben jij een ontwikkelaar of ICT-er die energie krijgt van een complexe uitdaging? Lijkt het jou gaaf om te werken aan een slimme, veilige en robuuste manier van gegevensuitwisseling tussen applicaties? Wil jij op basis van landelijke en lokale API’s en webservices integratieprocessen ontwerpen, ontwikkelen, beheren en monitoren? En hierbij ook iets bijdragen aan de maatschappij? Dan is Integratiespecialist bij de gemeente Breda echt iets voor jou! |
|
Wat ga je doen? |
|
In het team “Applicatieservice: Generieke Digitale Voorzieningen” staat een vacature open voor een Integratiespecialist. Deze werkt aan het op een slimme, veilige en robuuste manier uitwisselen van gegevens tussen applicaties. Dit doen we op basis van o.a. API’s en webservices waarvoor je integratieprocessen ontwerpt, ontwikkelt beheert en monitort. De informatie-uitwisseling van Breda gaat verder dan onze interne systemen en beslaat de gehele keten. Niet alleen de interne applicaties zoals de gegevensmakelaar maar ook cloud oplossingen. Denk hierbij aan het zaaksysteem (Djuma) of landelijke voorzieningen als de Berichtenbox (Mijn Overheid.nl). Ookhet Omgevingsloket (DSO) wordt geraakt. Het werk als Integratiespecialist is erg gevarieerd en je houdt je dagelijks met allerlei facetten van dit vakgebied bezig, bv het implementeren van nieuwe (digi)koppelingen, processen maken in de Enterprise Service Bus, testen , troubleshooten, wijzigingen doorvoeren alsook het beheren van de koppelingen en de applicaties die dit alles mogelijk maken Daarnaast verkennen we ook actief nieuwe mogelijkheden. Zo zul je ook betrokken gaan worden bij het beheer van de nog te selecteren Robotic Process Automation applicatie. En ga je ook integraties in de front-end bouwen. Omdat je er niet alleen voor staat, maar binnen een team opereert wordt er gestreefd naar uniformiteit, standaardisatie en goede documentatie, zo behoud je samen met collega’s het overzicht. Als Integratiespecialist ben je als een spin in het web en schakel je actief met collega’s, leveranciers en (keten)partners. Daarnaast moet je snel kunnen inspelen op storingen of actuele zaken. Takenpakket:
- Technisch, zorg dragen voor een optimale inzet, werking en aansluiting van de generieke componenten (diverse applicaties en (web)services) bij de primaire en ondersteunende processen
- Ontwerpen, vervaardigen, documenteren en onderhouden van bouwstenen van de interactieve modules, inclusief de relaties met de achterliggende applicaties en databases. Een en ander op basis van functionele specificaties.
- Koppelen van applicaties/databases en overige informatiesystemen aan websites
- Beveiligen berichtenverkeer (o.a. met certificaten).
- Betrouwbare overdracht van informatie middels webservices of API’s.
- Implementeren van webservices, API’s of alternatieve generieke voorzieningen voor gegevensuitwisseling.
- Technisch inhoudelijk begeleiden van een leverancier of klant bij het operationeel maken van webservices of API.
- Meewerken aan het controleren van Cloud leveranciers op het nakomen van afspraken.
- Regievoering over de gehele informatieketen waar het gegevensuitwisseling betreft.
|
|
We zoeken jou! |
|
Selectieprofiel: HBO werk- en denkniveau (bij voorkeur bedrijfskundige ICT/Informatica). Microsoft Certified Solutions Associate (Web Applications) MCSA Microsoft Certified Solutions Developer (Web Applications) MCSD Minimaal 5 jaar werkervaring binnen de ICT Je hebt bij voorkeur kennis over de volgende applicaties en/of concepten: Servicegerichte architectuur, API's, Servicebus/Broker, API gateway. Kennis van van SQL-databases, datawarehousing en ETL processen Kennis van Azure Daarnaast heb je kennis van de gangbare digitale communicatie protocollen waaronder HTTP(S), TLS, SFTP, HTML, SOAP/XML en REST/JSON, etc. Ervaring met diverse dataformaten (SML,CSV,….) Daarnaast zijn basale kennis van SSL, SQL Server en gedegen kennis van programmeertalen C#, .NET, ASP.NET etc een pré Kennis en ervaring met het integreren van software oplossingen Competentieprofiel: Je bent integer, klantgericht en resultaatgericht. Je kunt goed met anderen samenwerken en beschikt over een zekere mate van zelfstandigheid. Daarnaast hou je van een uitdaging en kun je je vastbijten in de materie. We kijken bij deze functie ook zeker naar de aansluiting, die de kandidaat heeft, met de rest van het team. |
|
Wat bieden wij: |
|
Jij bent minimaal 36 uur per week beschikbaar. Max uurtarief 105/uur Startdatum: 1 maart. |
|
Wie zijn wij: |
|
De afdeling Informatie en Communicatie (ICO) bouwt mee aan de digitale en online toekomst van Breda. Dit doen wij voor - en het liefst samen met - de inwoners en bedrijven van Breda. We werken met iets heel kostbaars, namelijk informatie. Vertrouwen staat bij ons daarom voorop. Wij versterken en inspireren door het geven van advies op het terrein van communicatie en IT, het uitvoeren van onderzoek en het beheren van data en systemen. Het team 'Applicatieservices Generieke Digitale Voorzieningen' richt zich hoofdzakelijk op het beheren van en adviseren over de generieke voorzieningen. Denk hierbij aan het datadistributiesysteem, GIS (GEO Informatiesysteem), het datawarehouse, de Enterprise Service Bus, de website en het zaaksysteem. Deze generieke voorzieningen zijn cruciaal voor de werking van de totale gemeentelijke informatievoorziening en zijn gebaseerd op landelijke uitgangspunten. Het team bestaat uit ongeveer 30 medewerkers. Lees meer over de gemeente Breda: https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie |
|
Enthousiast geworden? |
|
De gemeente Breda is een werkgever die gelijke kansen biedt. Wij ontvangen graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun ras, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd. Reageren kan uitsluitend digitaal tot en met 19 februari. Er wordt gelijktijdig in- en extern geworven. Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang. De gesprekken vinden plaats op 24 februari. Ter informatie:
- Voor deze sollicitatieprocedure volgen wij de adviezen gegeven door het RIVM in verband met de Corona crisis.
- Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag en dien je een ambtseed of -belofte af te leggen.
- De mogelijkheid bestaat dat wij openbare social media van kandidaten raadplegen.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs |
|
|