Gemeente Twenterand

Inkoper aanbesteding jongerenwerk

Gemeente Twenterand

  • max €120 per uur

  • Overijssel

  • 6 uur per week

  • Inkoop
  • 22 juli 2025

  • 22 november 2025

De opdracht­omschrijving

Wie zijn wij?
Ons Twenterand, is een betrokken gemeente in het Overijssels land. Van Bruinehaar tot Den Ham, de plek waar we onze vrijheid vinden. Een plek waar we klaar staan voor elkaar. Met ruim 300 medewerkers voelen we ons verbonden met alle 34.000 inwoners en betrokkenen die hier wonen, werken, leven en recreëren. 

Bij Twenterand geloven we dat veranderen iets is wat je samen doet. Met onze maatschappij, inwoners en onze medewerkers. We staan klaar voor onze mensen en luisteren naar de mensen die hier leven, werken, wonen en recreëren. We zijn impactmakers, échte publieksmensen die hun verantwoordelijkheid voelen en nemen. En we houden van het Twentse landschap. We werken en leven daar op de rand waar de vonk over sloeg. Lees meer over onze unieke werkomgeving op Werken bij Twenterand | Ontdek Jouw Vonk.

Opdracht 

Totaal ingeschatte inzet; 85 uur, 6uur per week voor 4 maanden
Verwacht resultaat: volledige aanbestedingsprocedure is afgerond

Ben jij een ervaren inkoper met kennis van aanbestedingsprocedures en het begeleiden van beoordelingsprocessen? Heb je oog voor objectiviteit, transparantie en juridische zorgvuldigheid? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Opdrachtomschrijving
De gemeente Twenterand is op zoek naar een zelfstandig en onhankelijke aanbestedingsadviseur / inkoopadviseur die een Europese aanbesteding voor het Jongerenwerk (SAS-dienst) vanaf moment van de eerste vragenronde tot definitieve gunning begeleidt.  

De aanbesteding is al gepubliceerd op 26 juni. Specifiek voor deze aanbesteding begeleidt jij de informatiebijeenkomst voor mondelinge toelichting van de Nota van Inlichtingen en de toelichting van de inschrijvers op hun inschrijving en het ter plekke uitwerken van een casus. De inzet betreft een resultaatgerichte opdracht waarbij de opdrachtnemer onafhankelijk en met volledige autonomie de opdracht vervult. De opdrachtnemer bepaalt zelfstandig de wijze van uitvoering, binnen de wettelijke kaders en de afgesproken planning.

Jij bent verantwoordelijk voor het begeleiden van het volledige beoordelingsproces. Je zorgt ervoor dat het proces volgens de geldende wet- en regelgeving (waaronder de Aanbestedingswet 2012) verloopt, en dat alle betrokkenen hun rol op de juiste manier vervullen. Je bewaakt de integriteit van het proces en fungeert als onafhankelijk procesbegeleider.

Werkzaamheden

  • Begeleiding van het aanbestedingsteam als onafhankelijk voorzitter / procesbegeleidger
  • Begeleiden van het beantwoorden van de vragenrondes (Nota’s van Inlichtingen) inclusief beantwoording van de inschrijversvragen
  • Begeleiden van de informatiebijeenkomst (mondelinge toelichting op vragenronde 1).
  • Begeleiden van de presentaties en casusmomenten:
    • Bewaken van tijd, deelnemersaantallen en inhoudelijke kaders.
    • Zorgen dat beoordelaars geen ongeoorloofde vragen stellen of nieuwe informatie ontvangen.
  • Begeleiden van de consensusbeoordeling:
    • Stimuleren van objectieve oordeelsvorming.
    • Vastleggen en motiveren van de gezamenlijke beoordeling.
  • Opstellen van gunningsbrieven conform de Aanbestedingswet 2012.
  • Voeren van toelichtingsgesprekken met afgewezen inschrijvers.

Kaders en verantwoordelijkheden

  • De opdrachtnemer is verantwoordelijk voor een zorgvuldig, integer en rechtmatig aanbestedingsproces.
  • Handhaving van de juridische kaders, waaronder de Aanbestedingswet 2012 en relevante jurisprudentie, behoort tot de opdracht.
  • De opdracht wordt uitgevoerd binnen een vooraf overeengekomen tijdpad, met tussentijdse afstemming op resultaten.
  • Er is géén gezagsverhouding: opdrachtnemer verricht de werkzaamheden in volledige zelfstandigheid.
  • Opdrachtnemer brengt gevraagd en ongevraagd advies uit over processtappen en risico’s.

CV-eisen  
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.  

Werkdagen
 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma,di,wo,do,vr  
Is hybride werken mogelijk: Ja  

Planning  
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 24 juli 2025, tussen 09.30 en 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.  
 
 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van bestuurskunde, (bestuurs)recht;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als inkoper binnen een overheidsorganisatie;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in begeleiding van Europese aanbestedingstrajecten;
  • Aantoonbare kennis van de Aanbestedingswet 2012;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met aanbestedingen binnen het gemeentelijke sociaal domein
  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van beoordelings- en consensusprocessen
  • Aantoonbare werkervaring als voorzitter/procesbegeleider voor Europese aanbestedingstrajecten
  • Aantoonbare werkervaring met Mercell
  • Aantoonbaar beschikbaar voor minimaal 6 uur per week, met pieken gedurende de opdracht

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox