gemeente Buren
max €75 per uur
Gelderland
24 uur per week
01 september 2024
28 februari 2025
Inkoopondersteuner
Duur: Voor 6 maanden met optie tot verlenging
Uren: 24 uur per week
Start: Zo snel als mogelijk
Wat zoeken we?
De gemeente Buren zoekt een Inkoop-ondersteuner. We werken in Buren met een gecoördineerde inkooporganisatie, dus een inkoopadviseur in een coördinerende rol en inkoopondersteuners in de domeinen met een adviserende en ondersteunde rol voor de inkopende vakspecialisten.
Binnen de domeinen Ruimte en Dienstverlening is de functie van inkoopondersteuning voor een deel ingevuld. Voor de inkoopondersteuning in de overige domeinen (Staf, Bedrijfsvoering, Dienstverlening en Sociaal Domein) is nog geen structurele bezetting.
Om het inkopen in Buren een “boost” te geven, is er een verbeterplan geschreven. Dit plan is erop gericht om zo snel mogelijk het bestaande inkoopbeleid uit te rollen en weer uit te gaan voeren. Voor het uitrollen en aansturen wordt een tijdelijke inkoopadviseur (voor 1 jaar) geworven. De nog onbezette formatie op inkoopondersteuning gaan we voorlopig ook tijdelijk invullen. We gebruiken deze periode om inzicht te krijgen in de passende, structurele personele behoefte.
Geen gespreid bedje
Het inkoopproces in Buren heeft door omstandigheden een tijd te weinig aandacht gehad. Dit betekent dat je als tijdelijke collega niet in een gespreid bedje komt. Door het wegvallen van de coördinerende taken vond de advisering en ondersteuning op inkoop veelal situationeel plaats. Daarnaast ging er veel “inkoopkennis” verloren door personele wisselingen bij de inkopende vakspecialisten. De effecten hiervan zijn zichtbaar in de kwaliteit van de aanbestedingen en inkopen.
We zijn dan ook op zoek naar een enthousiaste maar ook ervaren inkoopondersteuner die, samen met de inkoopadviseur en de inkoopondersteuners Ruimte, “Inkoop in Buren”, weer op de kaart zet.
Wat ga je doen?
Het gaat dan om het adviseren over inkoop- en aanbesteding, het zorgdragen voor een actuele inkoopkalender, het tijdig verlengen van contracten en het ondersteunen bij registreren, administreren en actueel houden van inkoopinformatie.
Wat verwachten we van jou?
Geschikte kandidaten worden in week 34 (21 augustus) in de gelegenheid gesteld om te presenteren hoe zij de inkooporganisatie van Buren weer op de kaart gaan zetten.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox