Gemeente Breda

Inkoopadviseur red

Gemeente Breda

  • geen max tarief

  • Noord-Brabant

  • 32 uur per week

  • Inkoop
  • 01 oktober 2025

  • 30 juni 2026

De opdracht­omschrijving

Inkoopadviseur (28-32 uur per week)
In verband met (zwangerschap)verlof en piekwerkzaamheden zijn we opzoek naar een inkoopadviseur om tijdelijk het team versterken. Je gaat aan de slag met het inkopen en aanbesteden van leveringen, diensten en werken, met name binnen het Ruimtelijk Economisch Domein. Ben je communicatief vaardig en werk je graag samen? Heb je ervaring in het inkoop vak vanuit een adviserende rol? Dan is deze functie van inkoopadviseur je op het lijf geschreven!

Wat ga je doen?
Als inkoopadviseur ben je dé sparringpartner voor de afdelingen van de gemeente Breda op het gebied van inkoop en aanbestedingen. Binnen de gemeente bouw je snel een netwerk op, waardoor je de afdelingen steeds beter kan adviseren. De afdelingen weten je te vinden voor verschillende soorten aanbestedingen, hierbij kun je denken aan zaken als nieuwe stadsverlichting, de aanleg van een nieuwe weg of onderzoeken die gebruikt worden voor het opstellen van nieuwe beleid.
Ontzorgen, als vraagbaak dienen, aanbestedingstrajecten begeleiden en adviezen geven aan de afdelingen zijn de belangrijkste taken in je rol als inkoopadviseur. Je schakelt en communiceert met allerlei mensen en je kunt dus ook op verschillende niveaus communiceren.

Concreet heb je de volgende verantwoordelijkheden/taken:
- Je begeleidt en coördineert zelfstandig inkoop- en aanbestedingstrajecten.
- Je geeft gevraagd en ongevraagd advies over inkoop- en aanbestedingsvraagstukken. Je houdt de deelnemers op de hoogte van relevante ontwikkelingen op het gebied van inkoop en aanbesteding.
- Je draagt binnen het team bij aan kennisdeling.

Wat vragen wij?
Als inkoopadviseur ben jij van nature een echte ‘coördinator’ en iemand die graag als ‘procesbegeleider(st)er’ fungeert. Dit zijn twee termen waar je jezelf in herkent. Daarnaast ben je iemand die zelfstandig werkt waar het kan, en samenwerkt waar het nodig is en proactief meedenkt met de betreffende afdeling.
Verder herken je jezelf in de volgende punten:

  • Je bent in het bezit van een afgeronde HBO/WO-diploma.
  • Je bent in het bezit van een NEVI 1 (of gelijkwaardig) diploma.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in het inkoop- en/of aanbesteding vak
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring als inkoopadviseur binnen een overheidsinstelling.
  • Je bent klantgericht en staat om te schakelen met verschillende stakeholders op allerlei niveaus.
  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen.

Wie zijn wij?
Jouw thuisbasis is het Team Inkoop en Subsidies. Dit team bestaat uit twee deelteams te weten het Subsidiebureau en het deelteam Inkoop. Het deelteam inkoop werkt voor drie domeinen: Bedrijfsvoering & dienstverlening, Ruimtelijke Economisch domein en Sociaal Economisch Domein. In het team ontmoet je inkoopadviseurs, contractbeheerders en een operationeel inkopers. Samen met je directe collega’s zorg je ervoor dat de organisatie efficiënt, rechtmatig en gemakkelijk kan inkopen. Natuurlijk wil Breda inkopen tegen zo gunstig mogelijke voorwaarden, maar ook het stimuleren van de lokale economie, duurzaamheid, social return en maatschappelijke betrokkenheid spelen een rol in ons inkoopbeleid

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring als inkoopadviseur binnen een overheidsinstelling. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat is in het bezit van een NEVI 1 publiek of gelijkwaardig diploma. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in het inkoop- en/of aanbesteding vak. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 3 jaar werkervaring als inkoopadviseur bij een overheidsinstelling. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 3 jaar ervaring met aanbestedingen binnen het ruimtelijk economisch domein. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Je bent klantgericht en staat om te schakelen met verschillende stakeholders op allerlei niveaus. - Je hebt sterke communicatieve vaardigheden. - Je hebt een sterk analytisch vermogen. - Je beschikt over sterke adviesvaardigheden. - Je bent in staat om praktijkvoorbeelden te geven over het begeleiden van aanbestedingen. De dinsdag 16 september en donderdag 18 september zijn gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
15 september 2025 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox