Provincie Noord-Brabant

Inkoopadviseur

Provincie Noord-Brabant

  • max €99 per uur

  • Noord-Brabant

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 15 juli 2022

  • 31 december 2022

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als inkoopadviseur ben je een belangrijke schakel tussen de markt en de provincie. We willen de markt uitdagen om te komen met de beste oplossingen en we willen ook door de markt uitgedaagd worden. Dit doe je door op te treden als adviseur voor een aantal organisatieonderdelen en door het begeleiden van aanbestedingstrajecten.

Wat ga je doen?
Als inkoopadviseur heb je oog voor ontwikkeling en vernieuwing. Je zet graag je tanden in complexe en gevoelige inkooptrajecten. De beleidsthema’s in jouw portefeuille zijn met name facilitair, economie, cultuur en sport. Daarnaast vervul je een coördinerende taak op het gebied van maatschappelijk verantwoord inkopen en lever je een constante bijdrage aan het verder ontwikkelen en professionaliseren van de inkoopfunctie.

Een andere belangrijke rol in de functie is dat je naast de adviseurs werkzaamheden ook echt als inkoper aan de slag gaat! Je werkzaamheden zijn onder andere:

  • Optreden als businesspartner voor de opdrachtgevers van de provinciale organisatie. Je stelt inkoopstrategieën op voor het realiseren van provinciale opgaves in complexe en gevoelige dossiers met grote politieke, organisatorische en commerciële belangen;
  • Regie voeren over complexe inkooptrajecten en je draagt zorg voor het risicomanagement. Je ontwikkelt audits om risico’s te detecteren, zet de uitvoering uit en doet aanbevelingen;
  • Coördineren van de inzet van diverse in- en externe partijen, betrokkenen en leveranciers;
  • Zelfstandig begeleiden van aanbestedingen;
  • Proactieve bijdrage leveren aan ontwikkeling en uitvoering van het inkoop- en (Europese) aanbestedingsbeleid op tactisch en strategisch niveau;
  • Continu streven naar verbetering en ontwikkeling van de dienstverlening en je draagt bij aan het verder professionaliseren van inkoop en aanbesteden;
  • Bijdrage leveren aan kennisontwikkeling bij de businesspartners, opdrachtgevers en andere betrokkenen. Je ontwikkelt initiatieven hiervoor.

Zo maak jij Brabant aantrekkelijker
Als inkoopadviseur zorg jij ervoor dat diensten en producten op een rechtmatige manier worden aanbesteedt. Je draagt zodoende bij aan de maatschappelijke opgaven om de markten en de overheid bij elkaar te brengen.

Met wie werk je samen?
Binnen het programma Bedrijfsvoering, Beleid en Advisering (BBA) is het team Inkoop en Contractmanagement (ICM) verantwoordelijk voor inkoop van alle leveringen, diensten en werken (behalve infrastructurele werken en daaraan gerelateerde ingenieursdiensten en werkenopdrachten voor projecten en vastgoed). Als businesspartner zorgen wij samen met de programma’s voor efficiënte inkoop- en contractmanagementprocessen die leiden tot optimaal inkoopresultaat (value for money). Aan de voorkant adviseren wij – vaak in samenspraak met andere businesspartners in huis - over het best passende inkooptraject en voeren we vervolgens de regie over het inkoopproces.

Wij staan voor ondernemend, integer en deskundig. Persoonlijke betrokkenheid en het levenscyclus-denken in mogelijkheden en oplossingen staan centraal. Wij zijn steeds op zoek naar een praktische benadering binnen de kaders van wet- en regelgeving met een bewuste risico afweging.

Kandidaatomschrijving

In de rol van inkoopadviseur ben je ondernemend ingesteld en beschik je over een gezonde dosis lef. Je bent een volwaardig gesprekspartner en bent bewust van de belangen van de, soms gevoelige en complexe, programma’s binnen de provincie. Je bent verder analytisch, verbindend en je bent in staat te onderhandelen en met belangentegenstellingen om te gaan. Naast de competenties beschik je over de volgende kwaliteiten:

  • Een brede theoretische kennis van inkoop (academisch werk- en denkniveau) aangevuld met certificeringen;
  • Meerdere jaren ervaring met inkopen en aanbesteden voor een publiekrechtelijke organisatie;
  • Aantoonbare ervaring met advisering;
  • Ervaring met beleidsontwikkeling, regievoering, coördinatie in een politiek bestuurlijk krachtenveld en het trekken van projecten.

Interviewplanning

We streven ernaar om de gesprekken in de laatste week van Juni of de eerste week van Juli 2022 te houden.

Toelichting op rooster

De startdatum is zo spoedig als mogelijk. De opdracht is voor 32-36 uur (0,89-1 fte). Aanwezigheid gewenst in ieder geval op donderdag in verband met teamoverleg.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Ervaring Kandidaat beschikt over recente (niet ouder dan 3 jaar) werkervaring (minimaal 3 jaar) met inkopen en aanbesteden voor een publiekrechtelijke organisatie; ervaring met advisering; ervaring met beleidsontwikkeling, regievoering, coördinatie in een politiek bestuurlijk krachtenveld en het trekken van projecten. Dit blijkt uit het CV.
  • Opleiding Kandidaat beschikt over minimaal een relevante afgeronde HBO-opleiding aangevuld met opleidingen en certificaten op het gebied van inkoop en aanbesteding. Dit blijkt uit het CV.
  • Minimaal opleidingsniveau Minimaal HBO werk-en denkniveau. Dit blijkt uit het CV.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Ervaring Kandidaat beschikt over recente (niet ouder dan 3 jaar) werkervaring (minimaal 3 jaar) met inkopen en aanbesteden voor een publiekrechtelijke organisatie; ervaring met advisering; ervaring met beleidsontwikkeling, regievoering, coördinatie in een politiek bestuurlijk krachtenveld en het trekken van projecten. Dit blijkt uit het CV.
  • Opleiding Kandidaat beschikt over minimaal een relevante afgeronde HBO-opleiding aangevuld met opleidingen en certificaten op het gebied van inkoop en aanbesteding. Dit blijkt uit het CV.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld: 1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten. 2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten. 3) Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar maximaal 10 punten (denk hierbij ook aan goede voorbereiding, motivatie, pro-activiteit, kennis van de provinciale werkzaamheden en actualiteiten). Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe. We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox