Gemeente Coevorden

Inkoopadviseur

Gemeente Coevorden

  • geen max tarief

  • Drenthe

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 01 augustus 2025

  • 31 december 2025

De opdracht­omschrijving

Waarom Coevorden?
Als middelgrote gemeente (plm. 380 medewerkers) krijg je de kans om in de volle breedte van het vak mee te praten en mee te doen. Als gemeente hebben we een groot grondoppervlak met veel mooie dorpen en plattelandsgebieden. Daarnaast is er het stadje Coevorden met een rijke historie en een levendig marktplein waar het goed toeven is. Daarnaast is Coevorden een gemeente met veel ondernemers en een grensoverschrijdend bedrijventerrein. Uitdagend dus! 

Het team
Samen met drie collega’s vorm je het inkoopcluster binnen het team Advies en Financiën. Dit zelfstandige, slagvaardige team bestaat uit drie inkoopadviseurs en een inkoopmedewerker. Het inkoopteam heeft een coördinerende rol in de inkoopactiviteiten van de gemeente en is de spil  binnen alle inkoop- en aanbestedingstrajecten. 

Vanuit jouw functie begeleid je zelfstandig (Europese) aanbestedingsprocedures van de gemeentelijke organisatie. Je kunt hierbij denken aan het opstellen van de aanbestedingsstrategie en de aanbestedingsdocumenten, de coördinatie van het proces en de begeleiding van het beoordelingsproces. In deze rol ben je tevens het eerste aanspreekpunt voor de teams waar jij als adviseur aan gekoppeld bent.  

Daarnaast bouw je samen met je collega’s aan het verder verstevigen en professionaliseren van de inkoopfunctie (o.a. contractmanagement). Ook adviseer je  collega’s bij (strategische) inkoopvraagstukken en diverse inkoopthema’s, zoals Maatschappelijk Verantwoord Opdrachtgeven en Inkopen en lokaal inkopen. 

De Eisen

  • Als leverancier/zzp'er zorg je ervoor dat de VOG uiterlijk binnen 28 dagen na aanvang opdracht aan het opdrachtdossier op de inhuurdesk is toegevoegd.
  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid is ingevuld wordt de opdracht per direct beëindigd.

De Wensen

  • Een afgeronde inkoopopleiding zoals NEVI of vergelijkbaar. (indien vergelijkbaar dit graag duidelijk toelichten in het cv)
  • Minimaal 4 jaar ervaring in een verglijkbare functie
  • Minimaal 2 jaar ervaring in een verglijkbare functie bij een gemeente
  • Gesprekken vinden plaats op 16 en 17 juli. Hier graag rekening mee houden
  • De voorgestelde kandidaat is:
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - zelfstandig - slagvaardig - goede adviserende vaardigheden - goede communicatieve vaardigheden - secuur

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
04 juli 2025 om 15:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox