Gooise Meren

Inkoop adviseur

Gooise Meren

  • max €110 per uur

  • Noord-Holland

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 03 februari 2025

  • 03 mei 2025

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht
De gemeente Gooise Meren heeft een centrale inkoopfunctie. Het inkoopteam ondersteunt en adviseert projectleiders bij diverse inkooptrajecten (van
meervoudig onderhands tot Europees, van eenvoudig tot complex en betreffende diensten, leveringen of werken). Dit team bestaat met jou uit 5 inkoopadviseurs, 2 adviseurs contractmanagement en 2 contractbeheerders. We maken gebruik van TenderNed voor de aanbestedingen en ISPnext voor het contractmanagement.

We zijn op zoek naar een tijdelijke inkoopadviseur die:
Zelfstandig een aanbesteding kan opstellen- en trekken op de volgende onderwerpen:

    • Contracten voor gebouwenbeheer zoals onderhoud installaties en daken;
    • Contracten voor (ontheemden-) opvang locaties zoals meubilair en apparatuur;
    • Softwarecontracten o.b.v. de GIBIT;
    • Verzekeringen, zoals wagenpark en CAR
    • Goed kan samenwerken met verschillende materiedeskundigen en het eigen team en
  • Goed is in het actueel houden van de dossiers zodat t.z.t. een soepele overdracht naar een andere inkoopadviseur of contractbeheer
    gerealiseerd wordt.
  • Een aanjaagrol vervult om inkoopprojecten op tijd en met een goed resultaat af te ronden
  • De missie en visie van GM volgt. Onder andere
    • een gemeente die structureel inzet op duurzaamheid (bv 100% circulair inkopen in 2030);
    • een gemeente die financieel gezond is, kosteneffectief werkt, en die hoogwaardige dienstverlening biedt aan inwoners, bezoekers,
      maatschappelijke instellingen en ondernemers.
  • Conform het inkoopproces van Gooise Meren werkt, de sjablonen van Gooise Meren gebruikt en TenderNed gebruikt voor communicatie met
    de markt.

De gemeente heeft de mogelijkheid om de kandidaat na minimaal 1040 uur detachering zonder verdere kosten in dienst te nemen.

Competenties

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden / gesprekstechnieken / overtuigingskracht;
  • Affiniteit met innovatief en circulair inkopen;
  • Kennis van complexiteit rondom aanbestedingen bij gemeenten;
  • Sterk in plannen / organiseren;
  • Professioneel en representatief;
  • Je hebt humor en jouw enthousiasme werkt aanstekelijk op anderen. Je weet collega's te motiveren om met je mee te denken over goede inkooptrajecten. Je hebt creatieve ideeën over hoe je van inkoop een feestje kan maken.

 

De Eisen

  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van Europese aanbestedingen (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Uiterlijk beschikbaar per 3 februari 2025 voor minimaal 10 uur per week verspreid over 2 werkdagen en vanaf 3 maart 2025 voor minimaal 30 uur, waarbij in ieder geval op maandag en donderdag op kantoor gewerkt wordt;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoper/inkoopadviseur bij een overheidsorganisatie;
  • Een maximum uurtarief van €110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten.

De Wensen

  • Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
  • Aantoonbare werkervaring met aanbestedingen in de afgelopen 5 jaar (benoem duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan);
  • Aantoonbare werkervaring met contracten voor gebouwenbeheer, contracten voor opvanglocaties, Softwarecontracten o.b.v GIBIT en Verzekeringen (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met maatschappelijk verantwoord opdrachtgeven en inkopen (MVOI). We ontvangen graag een tabel waaruit goed af leiden is welke aanbesteding met MVOI-aspecten is aanbesteed en met welke aspecten). We zijn met name geïnteresseerd in de aspecten Milieu, Klimaat en Circulair. Social Return mag alleen opgevoerd worden als u dit niet als uitvoeringsvoorwaarde hebt gehanteerd;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
20 januari 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox