Gemeente Breda

Inkomensspecialist migratie & inburgering

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Inkomensspecialist Migratie & Inburgering

Wil jij een cruciale rol spelen in de financiële onafhankelijkheid van onze nieuwkomers? Sta jij klaar om als een echte inkomensspecialist jouw diepgaande kennis van diverse uitkeringen in te zetten? Zo ja, dan zoeken we jou!

Het team van Migratie&Inburgering, het team dat verantwoordelijk is voor de nieuwe Bredanaar in zijn/haar inburgering en participatie, is op zoek naar een enthousiaste en ervaren inkomensspecialist.

Introductie
De afdeling Participatie is op zoek naar een Inkomensspecialist Migratie en Inburgering. Als gemeente hebben we een grote rol in het inburgeringstraject van nieuwe inwoners die vanuit het buitenland of het asielzoekerscentrum een plek krijgen in onze stad. We willen deze nieuwe Bredanaars de beste start geven zodat ze zich snel thuis voelen en actief meedoen in de samenleving. Deze mensen hebben vaak veel meegemaakt en zijn genoodzaakt te vluchten in de zoektocht naar een nieuw thuis of tijdelijk thuis. Er wordt ook veel van hen verwacht en het doel is om de mensen zo goed mogelijk te begeleiden naar een nieuw thuis en zo snel als mogelijk naar een zelfredzaam leven in onze stad. Uiteraard komt hier veel bij kijken en ligt er een grote uitdaging voor ons, en dat is precies waar jij energie van krijgt en waar jouw passie ligt.

Wat ga je doen?
We willen de nieuwe Bredanaar goed verwelkomen door ervoor te zorgen dat zij goed begeleidt worden bij aankomst van hun nieuwe woning en/of tussenvoorziening. Jij zorgt ervoor dat de uitkering, bijzondere bijstand voor eerste huur en inrichtingskosten soepel en snel verwerkt wordt zodat de nieuwe Bredanaar een goede start maakt. Hiernaast zijn de volgende taken die jij gaat uitvoeren:

  • Je beheert het financiële uitkeringsdossier;
  • Voert inkomstenverificaties uit op basis waarvan eventuele correcties zoals terugvorderingen of nabetalingen plaatsvinden.
  • Beoordelen van aanvragen bijzondere bijstand
  • Beheren van een klantendossier
  • Je zorgt voor het opbouwen van een vertrouwensband.
  • Je onderzoekt of er recht is op bijzondere bijstand of andere financiële middelen. 
  • Je levert een proactieve bijdrage op gerelateerde beleids-en procesvlakken.
  • Je komt samen met andere betrokken collega’s en externe partijen tot oplossingen waarbij je het juridisch kader niet uit het oog verliest.
  • Wetgeving, rechtmatigheid, vertrouwen en menselijke maat zijn leidend, en gaan waar mogelijk hand in hand met een bij de situatie passende uitkomst.      
     

Wat vragen wij?

  • Je beschikt over een HBO diploma Sociaal Juridische Dienstverlening;
  • Je bent omgevingsbewust, empathisch en servicegericht.
  • Je denkt in oplossingen en hebt een positieve insteek.
  • Je handelt doel- en resultaatgericht.
  • Je bent positief en beschikt over inlevingsvermogen.
  • Ervaring in budgetbeheer.
  • Minimaal 4 jaar ervaring in de functie van Inkomensspecialist/Specialist Inkomen.
  • Je bent cultuursensitief en hebt een integrale blik.
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving: Wet Inburgering en Participatiewet.
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
  • Je bent punctueel en kunt goed jouw werk organiseren.

Wie zijn wij?

Team Migratie en Inburgering is de ambtelijke organisatie die zich inspant om mensen met een migratieachtergrond te begeleiden naar een zoveel mogelijk zelfredzaam leven binnen onze stad. Dit voeren wij uit samen met onze netwerkpartners in- en extern de organisatie.
De werkzaamheden vinden plaats binnen een dynamisch team dat constant in beweging is. De volgende aspecten staan hoog in het vaandel: leren van elkaar, samenwerken, ontwikkelen en door ontwikkelen, ruimte voor eigen inbreng, gefocust op de doelstelling, collegialiteit en relativerende humor.

Lees meer over de Gemeente Breda            


De Eisen

  • Uw kandidaat heeft meer dan 3 jaar ervaring. Dit moet blijken uit het cv
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat beschikt over kennis van relevante wet- en regelgeving: Wet Inburgering en Participatiewet. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat is bereidt om minimaal 3 dagen per week te werken op het kantoor in Breda. Dit moet blijken uit het cv.

De Wensen

  • Kandidaat heeft werkervaring in de functie van budgetbeheer
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 4 jaar ervaring jaar ervaring in de functie van Inkomensspecialist/Specialist Inkomen. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding in de richting van Social Juridische Dienstverlening. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Oplossingsgericht; - Inlevingsvermogen; - Punctueel - Servicegericht - Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal. De datum 14 november is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
11 november 2024 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox