
Hoogheemraadschap van Delfland
max €85 per uur
Zuid-Holland
36 uur per week
01 januari 2026
01 januari 2027
Omschrijving werkzaamheden
Als Adviseur Projectbeheersing ondersteun je de Manager Projectbeheersing met uitvoeringsprojecten. De projecten behelzen werkzaamheden van definitie- tot en met de nazorgfase. In deze fases zorg je in samenwerking met overige leden van het projectteam voor een adequate beheersing van de projecten van het team Waterveiligheid.
Algemeen:
• Ondersteunen en optreden als sparringpartner van de manager projectbeheersing in het team Watersysteem;
• Zelfstandig invulling geven aan discipline Projectbeheersing binnen een groep projecten en daarover rapporteren aan de manager Projectbeheersing;
• Het opstellen van een plan van aanpak met het projectteam en het opstellen van projectvoortgangsrapportages;
• Houdt voortgangsgesprekken met projectteamleden m.b.t. financiën, planning, risico’s en capaciteit en verwerkt de uitkomst in de diverse systemen (o.a. ProSa, MS Projects);
• Signaleert tijdig afwijkingen en bijsturingsmogelijkheden en adviseert de manager projectbeheersing hierover.
Werkzaamheden met betrekking tot planningsmanagement, te weten:
• Verzamelen informatie ten behoeve van planningen binnen projectteam;
• Opstellen/actualiseren en doorrekenen planningen op basis van verkregen informatie;
• Analyseren planningen en daarover adviseren aan manager procesbeheersing en
projectteam.
Werkzaamheden met betrekking tot risicomanagement, te weten:
• Faciliteren risicosessies;
• Uitwerken van een risicosessie in een risicodossier;
• Actueel houden van risicodossiers;
• Het “challengen” van het projectteam met betrekking tot het risicodossier;
• Bewaken van, en sturen op, uit te voeren beheersmaatregelen.
Werkzaamheden met betrekking tot financieel management, te weten:
• Uitvoeren van adequaat financieel beheer van de projecten;
• Het bijhouden van financiële uitgaveprognoses en opstellen van input voor de begroting en meerjarenraming;
• Het signaleren van de financiële gevolgen van projectwijzigingen;
• Het proces van SSK-ramingen, het opstellen en actualiseren, coördineren. ande punten ingaan.
Competenties:
Uit de door u ingediende motivatie (en het matchgesprek) blijken minimaal de onderstaande competenties, die voor deze functie als belangrijk zijn:
o Resultaatgerichtheid
o Samenwerkingsvermogen
o Flexibiliteit
o Zelfstandigheid
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox