Gemeente Apeldoorn

Inhuur Adviseur Openbare Orde en Veiligheid

Gemeente Apeldoorn

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

De gemeente Apeldoorn is op zoek naar een Adviseur Openbare Orde en Veiligheid die de afdeling Concernzaken, Vakgroep Veiligheid, tijdelijk komt versterken.  

De afdeling Concernzaken adviseert proactief, vernieuwend en strategisch over vraagstukken in de volle breedte van de stad en de organisatie. We adviseren gemeentebestuur, directieraad en onze lijnmanagers. De vakgroep Veiligheid neemt hierbij een bijzondere positie in als rechterhand van de burgemeester.

Veiligheid is een kerntaak van de overheid. De adviseurs openbare orde en veiligheid werken met de ketenpartners samen aan ‘Apeldoorn als veilige stad!’ Naast werkzaamheden op het gebied van openbare orde en veiligheid adviseert de vakgroep de burgemeester ook bij rampen en crises en bij het toepassen van bijzondere wettelijke (nood-)bevoegdheden, gebiedsontzeggingen, huisverboden en overige bijzondere wetgeving. Daarnaast maakt het project ‘explosievenruiming Kroondomein’ ook onderdeel uit van de vakgroep, evenals het accounthouderschap van de veiligheidsregio Noord en Oost Gelderland. 

Als adviseur openbare orde en veiligheid heb je verschillende rollen zowel binnen de vakgroep als binnen het programma integrale veiligheid, zoals bijvoorbeeld regisseur en projectleider. Ook werk je samen met de andere regisseurs en adviseurs, niet alleen met die van de eigen vakgroep, maar ook met die van andere afdelingen en organisaties. Je draagt zorg voor de uitvoering van de (bestuurlijke) opdrachten en de daaruit voortkomende werkzaamheden. Je initieert en voert (preventieve) acties uit en stelt voortgangsrapportages en evaluaties op, en je ontwikkelt nieuwe initiatieven.


Verantwoordelijkheden

Het integraal veiligheidsplan Apeldoorn 2023-2026 is ons beleidskader. Dit plan zit momenteel in het bestuurlijk besluitvormingsproces. De gemeenteraad heeft onder andere het veiligheidsthema ondermijning en georganiseerde criminaliteit geprioriteerd. Daarnaast zijn er enkele beleidsonderwerpen belegd bij de vakgroep Veiligheid, waaronder het coffeeshopbeleid.

De adviseur heeft van 15 juni 2023 tot 15 oktober 2023 eerst als hoofdtaak om als regisseur het actualiseren en verder opzetten van het coffeeshopbeleid uit te voeren.

Vanaf 15 oktober 2023 tot 15 juni 2024 heeft de adviseur de hoofdtaak om als regisseur ondermijning en georganiseerde criminaliteit (netwerk)sturing te geven aan dat veiligheidsthema.

Bij beide onderwerpen gaat het ook over het bewaken van de voortgang, het nemen van initiatieven, het (laten) uitvoeren van acties en rapporteren (PDAC).

Er kan gebruik gemaakt worden van het netwerk dat er al is bij de benodigde partners, zodat direct kan worden gestart met activiteiten en afstemmen over acties.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • 6. De kandidaat dient binnen 3 weken na aanvang van de werkzaamheden een VOG te overleggen.
  • 5. Mogelijk vindt er een screening van de geplaatste adviseur plaats.
  • 2. De kandidaat heeft afgeronde relevante opleidingen zoals HBO Integrale Veiligheidskunde en/ of WO Besturen van Veiligheid/ Veiligheid, recht en Bestuur of vergelijkbaar. Voornoemde dient te blijken uit het ingediende cv.
  • 3. De kandidaat heeft minimaal 5 jaar relevante werkervaring. Relevant betekent dat de kandidaat ervaring heeft op het niveau van adviseur of senior adviseur op het gebied van openbare orde en veiligheid. Voornoemde dient te blijken uit het ingediende cv.

De Wensen

  • 2. De kandidaat voldoet aan de functie-eisen die gesteld zijn in het functieprofiel. Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende cv + korte motivatie. Beoordeling: onvoldoende, matig, voldoende, ruim voldoende, goed (1 t/m 5 punten).
  • 1. De kandidaat heeft minimaal vijf jaar relevante werkervaring op het gebied van openbare orde en veiligheid bij een overheidsinstantie en/of gemeenten. Beoordeling: - de kandidaat beschikt over minder dan vijf jaar relevante werkervaring bij een overheidsinstantie en/ of gemeenten (0 punten) - de kandidaat beschikt over minimaal vijf jaar of meer jaren relevante werkervaring bij een overheidsinstantie, anders dan een gemeente (3 punten) - de kandidaat beschikt over minimaal vijf jaar of meer jaren relevante werkervaring bij een gemeente op het gebied van veiligheid (5 punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox