Opdrachtomschrijving
Wij zoeken een informatiemanager sociaal domein
De informatiemanager sociaal domein eemt de positie in als tactisch-strategische rechterhand van het management van het domein en zet de ‘Vakafdeling aan het stuur’.
De Informatiemanager Sociaal Domein is verantwoordelijk voor ontwikkeling van de informatiehuishouding binnen het domein. Hij/zij verbindt een klantvraag/-behoefte met de mogelijkheden vanuit IT/IV perspectief en toetst de beschikbare oplossingen op doeltreffendheid, geschiktheid en haalbaarheid.
De informatiemanager sociaal domein is het eerste aanspreekpunt voor alle informatie-gerelateerde vraagstukken binnen het domein en hij/zij fungeert als intermediair naar andere domeinen en naar de afdeling A&I.
Wat zijn concrete taken van de informatiemanager sociaal domein?
De informatiemanager sociaal doemein is verantwoordelijk voor het opleveren van:
- Ontwikkelen en formuleren van het informatiebeleid en de informatiestrategie, als afgeleide van de domein-/ afdelingsdoelstellingen en de organisatie-brede i-Visie.
- Maand Projectenrapportage; volledig en actueel overzicht van projecten en initiatieven, inclusief verkeerslichtrapportages eventuele knelpunten binnen het domein.
Continu
- Opstellen van opstartnotities voor nieuwe projecten met daarin een duidelijke opdrachtomschrijving op basis van de wensen van de stakeholders en specificatie van de baten.
- Begeleiden van i-processen binnen het domein als het opstellen van Service Level Agreements, uitvoeren van Data Protection Impact Assesment (DPIA) en afsluiten Verwerkers-overeenkomsten. Dit gebeurt ook in afstemming met de I-adviseur.
- Het begeleiden, coördineren en bewaken van projecten met een i-component namens het domein, zodat projectleider zich kan richten op de realisatie van de projectresultaten.
- Communiceren naar het domein over lopende en komende I-ontwikkelingen, I-projecten en I-wensen.
- Gevraagd en ongevraagd opstellen van (advies)notities en plannen.
- Analyseren van externe ontwikkelingen (wetgeving, technologie, bedrijfsvoering) en deze vertalen naar de consequenties voor de eigen informatiehuishouding.
- Coördineren van inventarisatie van de informatiebehoeften van het domein en de vertaling daarvan naar concrete projecten.
- Uitvoeren van vooronderzoeken en (laten) opstellen van business cases.
- Het MT en Vakafdelingen gevraagd en ongevraagd adviseren over i-ontwikkelingen
- Adviseren over het opstarten en prioriteren van initiatieven en projecten binnen het domein.
Kandidaatomschrijving
Profiel:
- HBO of WO werk- en denkniveau.
- Minimaal 2 jaar werkervaring als informatiemanager op het gebied van business informatiemanagement respectievelijk op het raakvlak tussen business en IT.
- Kennis van methoden en standaards op het gebied van informatieplanning en informatiearchitectuur en business informatiemanagement.
- Kennis van de ontwikkelingen binnen het sociaal domein, zoals (i)WMO, (i)JW, PGb 2.0 en WGS.
- Actuele kennis van informatiearchitectuur en ICT-omgevingen binnen een gemeentelijke organisatie.
- Ervaring met project- en procesgericht werken.
Competenties:
- Klantgericht.
- Resultaatgericht.
- Doortastend.
- Verbinder.
- Overtuigingskracht.
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.