Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden

Informatiemanager (interim)

Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden

De opdracht­omschrijving

Opdrachtgever
VGGM
Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden (VGGM) werkt 24 uur per dag, 7 dagen per week aan publieke veiligheid en gezondheid. Wij zijn de Brandweer, GGD, Ambulancezorg, GHOR en Veilig Thuis in Gelderland-Midden en staan klaar voor de ruim 700.000 inwoners uit 15 gemeenten.

Opdracht 
Binnen Veiligheidsregio Gelderland-Midden werken we continu aan het versterken van onze organisatie. Vanuit de ambitie om slagvaardig en toekomstgericht te blijven, heeft vorig jaar een reorganisatie plaatsgevonden binnen de onderdelen Brandweer en Crisisbeheersing. Op dit moment zijn beide afdelingen volop in ontwikkeling. Tijdens de reorganisatie zijn de informatievoorzieningsfuncties gedecentraliseerd, waardoor de medewerkers directer opereren binnen de inhoudelijke werkzaamheden. Binnen het taakveld Informatievoorziening van de afdeling Crisisbeheersing is een heldere, duurzame structuur en taakverdeling van groot belang. Daarbinnen zetten we stappen in de doorontwikkeling van een servicedeskgerichte werkwijze naar een volwaardige en professioneel gepositioneerd functioneel beheer. Met jouw kennis van het werkveld draag jij bij aan het vormgeven en verankeren van deze structuur. Daarnaast draag je als informatiemanager bij aan de kern van onze prestatie en operatie. Jouw rol is belangrijk in het vormgeven van ons informatiebeleid en strategie op tactisch/strategisch niveau, in nauwe samenwerking met de informatiemanager van de brandweer en andere organisatieonderdelen. Samen met collega informatiemanagers, vertaal je dit beleid naar concrete operationele acties en coördineer je de implementatie ervan.

Je analyseert voortdurend omgevingsfactoren zoals wetgeving en technologische ontwikkelingen om kansen voor onze informatievoorziening te identificeren. Je schakelt daarin soepel tussen jouw rol als strateeg en de operationele omgeving. Door een solide inrichting van informatiemanagement en beheerorganisatie te waarborgen, zorg je voor een efficiënte werking van onze systemen.

Als vertegenwoordiger van onze afdeling Crisisbeheersing in regionale en landelijke netwerken, draag je bij aan samenwerking en kennisuitwisseling op het gebied van informatiemanagement. Je zorgt ervoor dat onze bedrijfsprocessen naadloos aansluiten op de ondersteunende informatievoorziening en coördineert projecten op basis van de vastgestelde behoeften. Je bent een bruggenbouwer tussen verschillende afdelingen en externe partijen. Het opstellen en bewaken van contracten en SLA's, zowel intern als extern, behoort tot jouw verantwoordelijkheid.

Wat breng je mee?

Onze ideale kandidaat voor deze functie is een verbindende informatiemanager met een scherp analytisch vermogen en het talent om complexe vraagstukken helder en toegankelijk te maken. Je bent een bruggenbouwer tussen afdelingen, teams en externe partijen, waarbij je helder communiceert in begrijpelijke taal. Je beschikt over brede kennis van landelijke en interregionale ontwikkelingen op het gebied van informatievoorziening en weet deze te vertalen naar de praktijk.  Met een sterk conceptueel denkvermogen ben je proactief, doortastend en flexibel in je aanpak. Je schakelt moeiteloos tussen strategisch denken en praktisch handelen, waarbij je altijd oog houdt voor de gezamenlijke opgave. Je bent een teamspeler met een hands-on mentaliteit, die niet gebonden is aan kantoortijden. Initiatiefrijk en ondernemend, je kijkt verder dan je eigen team en draagt actief bij aan het grotere doel van Crisisbeheersing binnen Veiligheids- en Gezondheidsregio.

Competenties 
Plannen en organiseren 
Klantgericht 
Delegeren
Motiveren
Resultaatgericht werken 
Samenwerken 
Overtuigen
Analyserend vermogen 

Benodigd aantal professionals 
1

De beoordelingstappen
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie Alles inzien cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De Alles inzien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

Gunning
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Indien een kandidaat zich niet kan vinden in de gunningbeslissing van VGGM, wordt hij gedurende vijf (5) kalenderdagen na dagtekening van de bekendmaking van de gunningsbeslissing in de gelegenheid gesteld daartegen bezwaar te maken door een kort geding aanhangig te maken bij de rechtbank Gelderland. In het belang van een snelle en goede voortgang wordt iedere belanghebbende verzocht om VGGM per e-mail via inkoop@vggm.nl tijdig op te hoogte te stellen van het aanwenden van een rechtsmiddel. Door het uitbrengen van een offerte gaat elke kandidaat ermee akkoord dat bovengenoemde termijn van vijf (5) kalenderdagen een vervaltermijn is, en dat het niet uitbrengen van een dagvaarding binnen deze termijn in kort geding zal leiden tot niet-ontvankelijk verklaring van de inschrijver, en verval van iedere aanspraak. Eventuele verzoeken om nadere toelichting op de gunningsbeslissing en een daarop eventueel door de VGGM verstrekte toelichting laten deze vervaltermijn onverlet.

Klachtenprocedure
Indien u een klacht heeft, kunt u het klachtenformulier en de procedure klachtenafhandeling bij Aanbestedingen Veiligheidsregio’s per e-mail opvragen via inkoop@vggm.nl. Klachten hebben betrekking op aspecten van de DAS procedure. Klachten kunnen niet gaan over het aanbestedingsbeleid van VGGM. Het indienen van een klacht zet deze procedure niet stil.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring en opleidingen van de kandidaat. VGGM behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam en start- en einddatum van de werkzaamheden te zijn vermeld.
Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van minimaal één eerdere opdracht. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de opdracht en het aantal uren per week. Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever, hetgeen in zijn algemeenheid alleen zal gebeuren als de kandidaat in aanmerking komt voor een interview.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk: Hybride werken is deels mogelijk. Regelmatige aanwesigheid op de werklocatie is een vereiste.

 

De Eisen

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel.
  • Beschikbaar per 1 september 2025 voor 32 tot 36 uur, gedurende de gehele opdracht, inclusief verlengingen;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als informatiemanager binnen een overheidsinstelling ;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het ontwikkelen van informatievoorziening (Licht dit duidelijk toe in het cv);
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als informatiemanager binnen een overheidsinstelling
  • Aantoonbare werkervaring met de aansturing, inrichting of professionalisering van functioneel beheer
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met ontwikkelen van informatievoorziening binnen een complexe organisatie (Licht dit duidelijk toe in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met .samenwerkingsrelaties met samenwerkingspartners, zoals de brandweer, bedrijfsvoering en ICT-afdelingen
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox