Gemeente Hardenberg

Informatiemanager

Gemeente Hardenberg

De opdracht­omschrijving

Bij de gemeente Hardenberg werk je met veel plezier en energie samen met ruim 550 collega's aan de opgaven en uitdagingen in de samenleving. Dat doe je in een professionele organisatie. Daarbij staat de samenleving centraal. Want het gaat om Hardenberg.

De gemeente Hardenberg is een bijzondere en mooie gemeente om in te werken en te wonen. Het uitgestrekte platteland gaat er hand in hand met economische groei, bruisende centra, een sterke maakindustrie en stedelijke voorzieningen. In tegenstelling tot veel andere grensgemeenten groeit de Hardenbergse bevolking en economie. Met meer dan 61.000 inwoners is Hardenberg de tweede gemeente van de regio Zwolle. Onze omgevingsvisie vertelt het verhaal van Hardenberg. We staan voor een periode van groei waarin we ons doorontwikkelen tot Landstad Hardenberg. Centraal hierin staan de verdere uitbouw van onze streekfunctie, een aantrekkelijk buitengebied en een sterk voorzieningenniveau. Dit gaan samen met een krachtige, duurzame en concurrerende economie. Link naar animatiefilm ‘Landstad Hardenberg’

Bij de gemeente Hardenberg werk je met veel plezier en energie samen met ruim 550 collega's aan de opgaven en uitdagingen in de samenleving. Dat doe je in een professionele organisatie. Daarbij staat de samenleving centraal. Want het gaat om Hardenberg.


WAT GA JE DOEN?
De gemeente Hardenberg is voor het domein Openbaar Gebied per direct op zoek naar een Informatie Manager. Je werkt samen met de Strategische- en overige Informatie Managers van de gemeente Hardenberg aan de uitvoering van het concern brede i-beleid. Jij vertaalt de business wensen naar de informatievoorzieningsketen. Hieruit initieer jij tactische en strategische acties en legt de verbinding en coördinatie met andere onderdelen van het domein op het gebied van informatievoorziening.

Taken die je resultaatgericht uitvoert:

  • Je adviseert en ondersteunt het management van domein Openbaar Gebied over informatievoorzieningsvraagstukken (binnen het vastgestelde beleid);
  • Je stelt een projectportfolio op voor de jaren 2024 en 2025;
  • Je maakt projectstartups en business analyses voor o.a. de nieuwe wettelijke taken:
  • Je maakt een projectstartup voor de optimalisatie van beheersystemen openbare ruimte.
  • Je stelt verbeteringen voor o.a. door data-gedreven werken en gebruik van geo-data;


WAT VRAGEN WIJ?

  • HBO werk- en denkniveau
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring als Informatiemanager / businessanalist bij de lokale overheid
  • Je hebt ervaring en/of affiniteit met systemen ter ondersteuning van het beheer van het openbaar gebied
  • Een duidelijke visie op informatievoorziening
  • Je hebt ervaring met werken binnen de lokale overheid en Digitaal samenwerken


WIE BEN JIJ?
Je hebt een heldere visie op informatiemanagement en brengt de nodige ervaring, kennis en kunde mee. Je kunt projectmatig werken en overziet het effect van dit project op zowel operationeel, tactisch als strategisch niveau. Beschikt over een helicopterview initieert projecten maar bent tegelijkertijd instaat op tactisch niveau inhoudelijk mee te kunnen denken met de operatie.
Verder:

  • Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken.
  • Je bent dienstverlenend, verbindend en resultaatgericht.
  • Je durft mensen aan te spreken vanuit een positieve grondhouding waarbij het organisatie/projectbelang voorop gaat.
  • Je bezit een sterk analytisch vermogen en bent in staat om dit helder naar de collega’s, met verschillende werk en denkniveaus, te communiceren.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • minimaal 5 jaar werkervaring als Informatiemanager / businessanalist bij de lokale overheid
  • Minimaal HBO werk- en denkniveau. Dit blijkt uit een afgeronde opleiding en/of een toelichting in het cv

De Wensen

  • Ervaring met werken binnen de lokale overheid en Digitaal samenwerken
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - zowel zelfstandig als in teamverband kunnenwerken. - dienstverlenend - verbindend - resultaatgericht. - durft mensen aan te spreken vanuit een positieve grondhouding waarbij het organisatie/projectbelang voorop gaat. - sterk analytisch vermogen - in staat helder naar de collega’s, met verschillende werk en denkniveaus, te communiceren - helicopterview - zowel op operationeel, tactisch als strategisch gebied kunnen handelen
  • Ervaring en/of affiniteit met systemen ter ondersteuning van het beheer van het openbaar gebied
  • Een duidelijke visie op informatievoorziening. Dit wordt duidelijk toegelicht in het cv
  • De gesprekken vinden plaats op donderdag 4 juli. Hier graag rekening mee houden

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox