gemeente Katwijk

Consulent participatie en inkomen

gemeente Katwijk

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als consulent Participatie en Inkomen is jouw doel om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt naar vermogen te laten werken en mee te laten doen in de samenleving. Deze mensen doen een beroep op de voorzieningen die gemeente Katwijk aanbiedt, zoals een bijstandsuitkering. Je controleert op rechtmatigheid en of er sprake is van een of meerdere voorliggende voorzieningen.

Verantwoordelijkheden

Als consulent Participatie en Inkomen ben jij de spil in het begeleiden van mensen richting financiële stabiliteit en maatschappelijke participatie. Je beheert een eigen caseload en bent verantwoordelijk voor het verstrekken van bijstandsuitkeringen volgens de Participatiewet. Hierbij zorg je voor zowel rechtmatigheid als doelmatigheid. 

Jouw belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Behandelen en beoordelen van aanvragen voor algemene en bijzondere bijstand, evenals minimaregelingen;
  • Uitvoeren van voortgangsonderzoeken en controleren van mutatie om rechtmatigheid te waarborgen;
  • Stimuleren van maatschappelijke deelname. Begeleiden van Klanten richting betaald werk, sociale activering, of scholing. Samenwerken met re-integratie- en participatiepartners en regie voeren op trajecten;
  • Toepassen van kennis van de participatiewet in rapportages, beschikkingen en maatwerkoplossingen;
  • Bewaken van afspraken, oplossingen aandragen en juridische documenten opstellen in begrijpelijke taal;
  • Signaleren van multiproblematiek en passende hulp organiseren. 

De kandidaat is inzetbaar vanaf begin juni 2025 tot en met eind mei 2026 voor 32 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de start- en einddatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf begin juni 2025 tot en met eind mei 2026 voor 32 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de start- en einddatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
  • 'Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.
  • Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Katwijk mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Katwijk. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
  • Kandidaat is bereid om in de eerste periode volledig op kantoor te werken. Als de kandidaat goed is ingewerkt (dit wordt beoordeeld door de kwaliteitsmedewerker P&I) is de kandidaat bereid om minimaal 50% op kantoor te werken.

De Wensen

  • Aantoonbare kennis van de Participatiewet, aantoonbaar gemaakt door middel van een gevolgde opleiding/ training of cursus.
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting sociaal juridische dienstverlening, rechten, social work of maatschappelijk werk en dienstverlening.
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als consulent Participatie en Inkomen / casemanager doel- en rechtmatigheid bij een gemeente of gemeentelijke instelling met een caseload van minimaal 80 cliënten bij een fulltime dienstverband (36 uur) Bij een parttime dienstverband ervaring met een caseload die past bij het aantal parttime uren. (duidelijk weergeven in het cv).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
13 mei 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox