Kamer van Koophandel
max €90 per uur
Utrecht
40 uur per week
01 juni 2022
01 juni 2023
Opdrachtomschrijving
De basis van onze digitale dienstverlening is gebaseerd op een veelheid aan data uit onze systemen om op die manier tot een goeie besluitvorming te komen. De wereld van KVK verandert dus snel en de rol van informatie daarin nog sneller. Dit betekent dat er meer en andere eisen worden gesteld aan onze bedrijfsvoering, informatievoorziening en applicaties.In de rol van CRM analist zorg jij ervoor dat de klantinformatievoorziening in het klantecosysteem (oa CRM) blijft aansluiten bij de informatiebehoefte van ondernemers en de operationele behoefte binnen de KVK IT keten. Je speelt een belangrijke rol op het snijvlak van business en IT; als analist begeleid je het proces van vraag tot uitvoerbare IT-oplossingen. Daarbij werk je volgens het Agile model in zelfsturende teams.
Team klantinteracties CRM heeft als missie te zorgen dat persoonlijke dienstverlening mogelijk gemaakt kan worden. Het team verzorgd belangrijke componenten zoals het 360 graden klantbeeld, identificatie voor self-service via mijnKVK en ondersteunende processen voor medewerkers die contact hebben met klanten. We staan aan de vooravond van een Agile transitie binnen KVK en ook een transitie waarbij we meer gebruik willen maken van marktstandaarden en minder van maatwerk.
Momenteel houdt het team zich daarom bezig met het uitfaseren van legacy systemen, het standaardiseren van processen en het realiseren van klantidentificatie voor selfservice via MijnKVK. Daarnaast staat er een vervanging van het huidige CRM systeem te wachten, waarvoor een nieuwe pakketimplementatie nodig is. Kortom, een team met een grote change voor de komende jaren.
Wat ga je doen?
Je draagt zorg voor de vertaling van analyse vraagstukken voor het team Klantinteracties CRM binnen KVK. Dit is een groeiend team wat momenteel uit 9 personen bestaat. Je hebt enige ervaring met CRM pakketimplementaties en concrete vraagstukken vertaal je op een gestructureerde wijze door naar uitvoerbare projecten en grotere changes. Dat doe je onder andere door te kijken naar de belangen van verschillende stakeholders zowel op strategisch, tactisch als ook op uitvoerend niveau. Vanzelfsprekend beschik je dus over flexibiliteit, communicatief vermogen, zowel mondeling als schriftelijk.
Je bent als analist in staat een business vraagstuk te vertalen naar concrete IT requirements zodat het Agile team de gewenste functionaliteit kan ontwikkelen. Je hebt feeling met klantprocessen en stimuleert afdeling overstijgend samenwerken door daar de optimale functionaliteit voor te bieden. Je bent goed in het uitwerken van processen en requirements en kunt dit op een visuele manier doen zodat iedereen dit begrijpt. Je ziet uitdaging in het meehelpen in de business change die we bij KVK moeten realiseren om beter samen te werken voor onze klant. Je bent kritisch en weet de privacy van de ondernemer te waarborgen.
Als analist inventariseer je de requirements en formuleer je de technische specificaties waaraan voldaan moet worden ten aanzien van de informatiebehoeften & systeemvereisten. Je gaat hierbij uit van een passende oplossing die past in de filosofie om van marktstandaarden binnen CRM applicaties gebruik te maken.
Creativiteit
Bekijkt situaties vanuit verschillende invalshoeken. Kan vaststaande interpretatiekaders loslaten, komt tot alternatieve, oorspronkelijke en vernieuwende ideeën.
Initiatief
Reageert proactief door zaken in gang te zetten.
Klantgerichtheid
Signaleert, onderzoekt en gaat binnen de eigen mogelijkheden in op de wensen en behoeften van de interne klanten (collega's van eigen en andere afdelingen) en externe klanten om deze tevreden te stellen. Servicebereidheid en klanttevredenheid staan voorop.
Analytisch vermogen
Onderzoekt, herkent en begrijpt de belangrijkste elementen van vraagstukken en hun onderlinge samenhang.
Resultaatgericht
Werkt doelgericht en vasthoudend naar resultaten toe en weet het resultaat op efficiënte en effectieve wijze te realiseren.
De competenties worden tijdens het interview getoetst.
Let op!: Voorafgaand aan de beoordeling van uw aanbieding wordt deze getoetst op volledigheid en geldigheid aan de hand van de in de uitvraag gestelde eisen en de informatie in het CV. Indien gestelde eisen niet aantoonbaar in het cv zijn te herleiden dan zal deze eis in het antwoord van uw aanbieding worden aangepast. Het resultaat daarvan is dat uw aanbieding of lager scoort in de ranking of terzijde wordt gelegd. U ontvangt hierover een gemotiveerd bericht.
Start publicatie tender: 29-04-2022
Sluiting inschrijving tender: 09-05-2022
Cv beoordeling: 09-05-2022
Gesprekken: tussen 11-05-2022 en 13-05-2022
Gunningsbesluit: 13-05-2022
Voorlopige gunning: 13-05-2022
Startdatum: 01-06-2022
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox