gemeente Utrecht

Informatie en Proces Analist

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving



Korte beschrijving speelveld
Een uitkering aanvragen of een hulpvraag stellen: Utrechters regelen hun gemeentezaken veelal digitaal. Om die processen vlekkeloos te laten verlopen, zijn wij op zoek naar een Informatie- en Procesanalist die in het werkveld van Werk en Inkomen de informatie en processen met elkaar kan verbinden. Als gemeente verbeteren we onze informatiesystemen continu.
Zodat inwoners nóg makkelijker hun zaken kunnen regelen. En de processen nog vlotter verlopen. We werken aan een zo integraal mogelijke dienstverlening aan onze klanten. Jij speelt hierin een belangrijke rol voor Werk en Inkomen als Informatie- en Procesanalist.

De Informatie- en Procesanalist richt zich voornamelijk op Werk en de gefaseerde realisatie van het nieuwe dienstverleningsconcept. Dit omvat o.a. de benodigde ontwikkeling in samenhang van de benodigde functionaliteiten, werkprocessen, gegevensopbouw, instructie/implementatie bij de medewerkers, doorontwikkeling van stuur- en managementinformatie en borging van privacy, security en beheer van functionaliteit.

Je taken zijn:
In de rol van Informatie- en Procesanalist haal je de juiste stakeholders bij elkaar, modelleer je processen, stel je procesplaten en procesbeschrijvingen op en stem je de inhoud af met de uitvoering. Het opstellen van procesbeschrijvingen en -platen doe je binnen de bestaande kaders om succesvol bij te dragen aan implementatie van werkende processen bij de uitvoering. Hiermee lever je een belangrijke bijdrage aan de realisatie van de visie Werk binnen het organisatieonderdeel Werk en Inkomen.

Jij brengt mee:
In je werk opereer je zelfstandig en weet tegelijkertijd de verbinding te leggen naar je omgeving. Je beheerst het spel van kracht en tegenkracht. Het meeveren en tegengas geven. Op basis van scenario’s adviseer je en maak je kansen en risico’s inzichtelijk. Daarin sta je voor je mening maar ben je nooit star. Je weet anderen mee te krijgen.

Onze belangrijkste verwachtingen waarop we jouw offerte beoordelen zijn:

  • Heb je HBO werk- en denkniveau, in de richting Business-informatiemanagement.
  • Minimaal 5 jaar ervaring als procesanalist en/of procesadviseur.
  • Ervaring met opstellen van procesplaten/beschrijvingen.
  • Bij voorkeur certificering/opleiding op het gebied van procesmanagement/lean, BPMN, informatieanalyse, Agile/scrum, en/of procesanalyse.
  • Bij voorkeur kennis van de regelgeving van het sociale domein.
  • Bij voorkeur kennis en ervaring met BizzDesign


Goed om te weten:
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden. We gaan in gesprek met de 2 hoogst scorende kandidaten.

Gesprekken worden gepland tussen 23 en 27 augustus.  

In verband met de Corona/Covid-19 maatregelen hebben wij onze sollicitatieprocedures aangepast. We maken zoveel mogelijk gebruik van video bellen voor de sollicitatiegesprekken. Op die manier kunnen we jouw sollicitatie zo goed mogelijk door laten gaan. Als je uitgenodigd wordt voor een gesprek nemen we contact met je op en bespreken we hoe het videogesprek in zijn werk gaat.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • <span><span><span>minimaal HBO opleiding</span></span></span>

De Wensen

  • Beschrijf een door jou uitgevoerde opdracht met&nbsp; procesmodelleren.&nbsp;
  • <span><span><span><span>Kennis van de regelgeving van het Sociale domein.</span></span></span></span>
  • <span><span><span><span>Ervaring met opstellen van procesplaten/beschrijvingen.</span></span></span></span>
  • <span><span><span><span>Recente opdrachten in het vakgebied van Informatie- en Procesmanagement binnen het sociaal domein bij de gemeentelijke overheid. </span></span></span></span><br /> &nbsp;<br/><br/>><ul><li>G4 gemeente(n)</li><li>100.000+ en G4 gemeente(n)</li><li>Kleine en 100.0000+ en G4 gemeente(n)</li><li>Kleine en 100.0000+ gemeente(n)</li><li>Kleine en G4 gemeente(n)</li><li>Kleine gemeente(n)</li><li>Niet bij gemeente(n)</li></ul>
  • <span><span><span><span>Minimaal 5 jaar werkervaring in het vakgebied van Informatie- en Procesmanagement.</span></span></span></span><br /> &nbsp;<br/><br/>><ul><li>Meer dan 5 jaar</li><li>3 tot 5 jaar</li><li>1 tot 3 jaar</li><li>Minder dan 1 jaar</li></ul>

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox