Gemeente Amsterdam

Implementatiemanager/projectmanager informatievoorziening

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De wereld van de afvalinzameling is volop in beweging. Het moet beter, sneller en duurzamer. Goede dienstverlening zoals door bv. de stadsbrede uitrol van inzamelcontainers voor GFE (groente/fruit/etenswaren), goede inzamelroutes, verbetering karton- of grof afvalinzameling, allemaal opgaven die daarbij horen. Nieuwe werkprocessen en producten moeten vervolgens in de uitvoeringsorganisatie geïmplementeerd worden. Dit vraagt draagvlak en verandering in de staande organisatie, een uitdaging die je graag aangaat. Voor de logistieke organisatie is het van belang beschikbare data en informatie te vertalen naar het juiste handelingsperspectief en jij kan daarbij helpen.

Met jouw oog voor innovaties en resultaatgerichtheid lever je een actieve bijdrage en zorg je voor uitvoering van projectopdrachten en implementatie van resultaten. Tijdens deze opdracht zorg je ervoor dat afvalinzamelingsprocessen tijdig, structureel en duurzaam verbeteren in de uitvoering. Naast projectmanager ben je ook inhoudelijk adviseur en sparringpartner voor de programma- en afdelingsmanagers. Hoe zorgen we ervoor dat de uitvoeringsorganisatie goed uit de voeten kan met projectresultaten, geleverde informatie en bijbehorende werkprocessen? Dat is de vraag die jij tijdens deze fase beantwoordt.

Als hét aanspreekpunt voor jouw projecten verzamel je de juiste in- en externe partijen om je heen. Hierbij heb je scherp wie je wanneer en waarvoor nodig hebt om de verschillende processen, applicaties en/of producten te realiseren en implementeren. Denk aan assetmanagement-collega’s en teamleiders van de afdeling Inzameling. Daarnaast hou je oog op het programmabudget en bewaak je de planning. Je stelt businesscases op, analyseert bedrijfsvoeringsprocessen en komt met concrete verbetervoorstellen voor de organisatie.

Zoals je ziet is de opdracht dynamisch en zijn de werkdagen afwisselend. De rode draad? Jij bent diegene die, met je specialistische blik en op procesmatige wijze, de bedrijfsvoering en de inzamelprocessen verbetert, voor nu en structureel. Met je enthousiasme inspireer je andere betrokkenen, en natuurlijk deel je jouw kennis en ervaring graag met je omgeving. Zo draag je met dit programma/project bij aan een schone stad waar het fijn wonen, werken en recreëren is.


Werkzaamheden

  • Je richt je projectteam op, zorgt voor beschikbaarheid, zorgt dat deze de benodigde informatie hebben, om samen aan de slag te kunnen;
  • Je stel een PvA op voor de je project, waarbij je aandacht hebt voor alle fases tot en met implementatie;
  • Je bepaalt wie je stakeholders zijn, binnen en buiten het programmateam en neemt hen mee en maakt afspraken hoe je dat doet;
  • Je stuurt op de project producten, stuurt of escaleert wanneer nodig;
  • Je begeleid de werkzaamheden van je projectteamleden met als resultaat tevreden gebruikers en leidinggevenden.


Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

Binnen onze gemeente werkt de directie Afval en Grondstoffen aan een duurzame en efficiënte afvalketen. Vanuit onze directie zorgt de afdeling Strategie en Projecten, waarvan jij deel uitmaakt, voor de bijbehorende beleidsvorming en -realisatie. Je wordt onderdeel van het programma “Op weg naar datagestuurd werken”, een multidisciplinair team met daarin andere implementatiemanagers, proces analisten, gegevensbeheerder, data architect, de strategisch business analist en de programmamanager.

We sparren graag met elkaar en staan voor elkaar klaar. Zo komen we samen tot de juiste aanpak en zorgen we voor optimale afvalscheiding en -inzameling, prettige dienstverlening en efficiënte bedrijfsvoering. Hierbij werken we steeds nauw samen met in- en externe stakeholders, zoals stadsdelen, bewoners en bedrijven.


 

De Eisen

  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam. Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)
  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo opleiding. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal vijf jaar ervaring met implementeren en operationaliseren van projectresultaten in een uitvoeringsorganisatie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal twee jaar ervaring met het realiseren van aanbestedingen en implementeren hiervan in een gemeentelijke of overheidsomgeving. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal vier jaar ervaring met complexe projecten in de stedelijke omgeving. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Eis - Beheersing competenties Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

De Wensen

  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met werken binnen de afvalbranche. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met werken binnen G4. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ruime ervaring in het helder krijgen van het programma van eisen voor het doen van een aanbesteding en het realiseren van een aanbesteding vanuit de lijn-organisatie.  Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Analytisch vermogen: Expert
  • Toetsing van de competentie: Kwaliteitsgerichtheid: Expert
  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Indienen extra inschrijvingen Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:
  • Toelichting Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 110,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox