Gemeente Lochem

Hr-adviseur met expertise werving & selectie en casemanagement (wvp)

Gemeente Lochem

De opdracht­omschrijving

De opdracht richt zich met name op de volgende onderwerpen (zwaartepunt qua tijdsbesteding ligt op punt 1 en 2).

  1. Recruitment en werving en selectie
  2. Casemanagement (Wet verbetering Poortwachter)
  3. HR-beleid
  4. HR adviseur voor het team Control en Managementinformatie


Verantwoordelijkheden

Recruitment:

-De organisatie adviseren over recruitment (moeilijk vervulbare vacatures), werving en selectie vraagstukken en mogelijkheden (Indeed, Linkedin, Recruitment).

-Screenen c.v.’s en motivatiebrieven, voeren van werving- en selectiegesprekken en advisering management. 

-Voeren van het arbeidsvoorwaardengesprek met de eindkandidaat en verantwoordelijk voor het aannameproces. 

-Actief benaderen van potentiële kandidaten voor moeilijk vervulbare vacatures.

Casemanagement:

-Adviseren en begeleiden van management bij langdurig ziekteverzuim in het kader van de Wet verbetering Poortwachter.  

-Organisatiebrede coördinatie over ziektedossiers en het bewaken van de processen en procedures richting UWV en Arbodienst. 

HR-beleid:

-Adviseren en ondersteunen van het management bij de ontwikkeling, implementatie en uitvoering van HR beleid. Bij ontwikkeling kan bijvoorbeeld worden gedacht aan arbeidsmarktbeleid en werving en selectiebeleid.

HR adviseur voor het team Control en Informatiemanagement:

- Aanspreekpunt en vraagbaak vanuit HR voor de leidinggevende en medewerkers van het team.

- Adviseren over en ondersteunen bij personele vraagstukken en uitvoering HR instrumenten.


De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 januari 2024 tot en met 15 april 2024 voor 32 tot 36 uur per week. In onderling overleg kan eventueel eerder worden gestart. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Gezien het zwaartepunt van de werkzaamheden is thuiswerken beperkt mogelijk.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 januari 2024 tot en met 15 april 2024 voor 32 tot 36 uur per week. In onderling overleg kan eventueel eerder worden gestart. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Gezien het zwaartepunt van de werkzaamheden is thuiswerken beperkt mogelijk.
  • Afgeronde relevante HBO-opleiding, bij voorkeur richting HR
  • Tenminste 3 van de laatste 5 jaar aantoonbare ervaring met recruitment en werving en selectie voor functies van MBO-niveau tot WO-niveau voor de overheid
  • Tenminste 3 van de laatste 5 jaar aantoonbare (advies-)ervaring met de Wet verbetering Poortwachter binnen een overheidsorganisatie.

De Wensen

  • Aantoonbare ervaring met het werven, binden en boeien van werknemers voor de gemeentelijke overheid
  • Aantoonbare kennis van de actuele wetgeving op het gebied van Wet Verbetering Poortwachter bij de gemeentelijke overheid. Je kent de routes naar UWV en Arbodienst.
  • Aantoonbare allround ervaring als HR adviseur bij de overheid.
  • Ruime aantoonbare ervaring in het werken met Microsoft 365, MS teams en E-HRM.
  • Aantoonbare kennis van de arbeidswetgeving en de CAO-gemeenten.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox