Gemeente Rijswijk
max €83 per uur
Zuid-Holland
32 uur per week
07 april 2025
01 januari 2026
Organisatie
Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, en koestert zijn eigenheid. Rijswijk groeit. Het aantal inwoners steeg in zes jaar tijd van 49.000 in 2016 naar 57.000 in 2022. De groei gaat na 2022 door. De stad is modern én historisch maar ook druk én rustig, grijs én groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven.
De ambtelijke organisatie telt ca. 500 interne medewerkers en ongeveer 200 externe medewerkers. Rijswijk is een organisatie die wordt getypeerd door een familiaire sfeer, korte lijnen, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. We kennen binnen de gemeentelijke organisatie vier kernwaarden: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid die leidend zijn in ons dagelijks handelen.
Met de groei van de stad zal ook de organisatie een schaalsprong moeten doormaken. Zodanig dat we als organisatie in de pas lopen met de ontwikkeling die Rijswijk als stad doormaakt. En we garant blijven staan voor een goede uitvoering van onze taken.
Team
Het team Inkomen en Participatie is verantwoordelijk voor de onder andere de bijstandsverlenging in Rijswijk.
Opdracht
De gemeente heeft behoefte aan een tijdelijke specialist die specifieke kennis en ervaring op het terrein van handhaving inbrengt. Het eindresultaat van de opdracht omvat een adviesrapport over voorliggende voorzieningen, fraudepreventie en handhaving. Dit rapport zal aanbevelingen bevatten voor structurele verbeteringen binnen de gemeente.
De opdrachtnemer is verantwoordelijk voor het uitvoeren van een screening op voorliggende voorzieningen, het uitvoeren van handhavingsonderzoeken, het trainen van medewerkers, het uitbrengen van een adviesrapport en het ondersteunen en adviseren van medewerkers (klantmanagers, handhavers en overige medewerkers binnen het sociaal domein) op het gebied van fraudepreventie en handhaving.
De opdracht omvat onder andere:
Doel van de opdracht en verwachte resultaten
Competenties
De opdrachtnemer beschikt over:
- Specialistische kennis van voorliggende voorzieningen, noodzakelijk voor de screening van het uitkeringsbestand en kennisoverdracht binnen de gemeente;
- De capaciteit om een onderbouwd advies uit te brengen over verbeterpunten in processen en kennisoverdracht;
De opdrachtnemer die wij zoeken is daarnaast:
- Ondernemend;
- Administratief;
- Analytisch;
- Empathisch;
- Coachend.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg. Het betreft een opdracht van 24 uur per week met een incidentele uitloop naar 32 uur per week.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox