Gemeente Gennep
max €90 per uur
Limburg
16 uur per week
01 juli 2021
01 juli 2022
De samenleving verandert steeds en de overheid beweegt mee. Dat geldt ook voor de gemeente Gennep. We denken meer van buiten naar binnen. We verminderen waar mogelijk regels en werken mee aan initiatieven van onze inwoners. Met de invoering van de omgevingswet wordt dit nog sterker vorm gegeven. Dit doen we met een organisatie waar de verantwoordelijkheden zo laag mogelijk liggen. Bij de gemeente Gennep werken ongeveer 130 medewerkers. Wij werken op een pragmatische manier en hebben korte lijnen naar het management en naar het bestuur. We doen dit op een informele manier.
De organisatie bestaat uit drie afdelingen: Omgeving, Inwoners en Bedrijfsvoering. De Handhavingsjurist valt onder de afdeling Omgeving, team Ontwikkeling. Team Ontwikkeling is verantwoordelijke voor het ruimtelijk beleid en de grotere projecten. Ons kantoor is onlangs verbouwd tot een modern kantoor waarin tijd- en plaats onafhankelijk gewerkt worden. Onder de huidige omstandigheden werken we thuis en komen we alleen naar kantoor als het moet.
Wat is het takenpakket:
Je verzorgt de juridische afhandeling van controles en bevindingen van toezichthouders en handhavers, alsmede handhavingsverzoeken en klachten. Tevens voer je bestuursrechtelijke handhavingsprocedures uit en vertegenwoordig je de gemeente daarin bij bezwaar- en beroepzaken. Hiervoor doe je onderzoek, stel je rapporten op, baseer je de te nemen beslissingen op wet- en regelgeving, volg je de jurisprudentie en het gemeentelijk beleid. Verder onderhoud je, waar nodig, het contact met vergunninghouders, opdrachtgevers, aannemers, omwonenden en andere stakeholders.
Je verstaat de kunst om de regelgeving ook naar ‘de geest van de wet’ te interpreteren door het maken van zorgvuldige afwegingen tussen de wettekst, het beoogde doel en het maatschappelijke als ook het politieke draagvlak. Je vindt het leuk om in een hectische maar vooral dynamische omgeving te werken, zelfstandig maar ook in teamverband. Daarbij ben je klantgericht en heb je een goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.
Wij vragen:
Jij hebt een afgeronde universitaire opleiding. Daarnaast werk je inmiddels enkele jaren in een vergelijkbare functie, bij voorkeur bij een overheidsorganisatie. Jij kunt over de grenzen van je eigen terrein heen kijken en komt tot integrale oplossingen voor complexe vraagstukken in samenwerking met in- en externe collega’s van verschillende disciplines.
Benodigde competenties:
• Samenwerken
• Flexibel
• Organiserend vermogen
• Daadkrachtig
• Resultaatgericht
Gemeente Gennep nodigt 3 kandidaten uit voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken zullen plaatsvinden op donderdag 27 mei 2021. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.
Contact over de opdracht en/of procedure loopt uitsluitend via de Inhuurdesk Banenplein Limburg. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk hierover geen contact met gemeente Venlo op te nemen.
Heeft u zich nog niet geregistreerd als aanbieder op banenpleinlimburg.nl, dan adviseren wij u hiervoor op korte termijn zorg te dragen. U kunt helaas zonder registratie geen offertes indienen voor de lopende opdrachten. Na goedkeuring van de registratie kunt u via www.banenpleinlimburg.nl offertes indienen voor nieuwe opdrachten.
Gemiddeld tussen de 12 - 16 uur per week. (afhankelijk van de werkvoorraad)
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox