Gemeente Gennep

Handhavingsjurist

Gemeente Gennep

  • max €90 per uur

  • Limburg

  • 16 uur per week

  • Juridisch
  • 01 juli 2021

  • 01 juli 2022

De opdracht­omschrijving

 

De samenleving verandert steeds en de overheid beweegt mee. Dat geldt ook voor de gemeente Gennep. We denken meer van buiten naar binnen. We verminderen waar mogelijk regels en werken mee aan initiatieven van onze inwoners. Met de invoering van de omgevingswet wordt dit nog sterker vorm gegeven. Dit doen we met een organisatie waar de verantwoordelijkheden zo laag mogelijk liggen. Bij de gemeente Gennep werken ongeveer 130 medewerkers. Wij werken op een pragmatische manier en hebben korte lijnen naar het management en naar het bestuur. We doen dit op een informele manier.

De organisatie bestaat uit drie afdelingen: Omgeving, Inwoners en Bedrijfsvoering. De Handhavingsjurist valt onder de afdeling Omgeving, team Ontwikkeling. Team Ontwikkeling is verantwoordelijke voor het ruimtelijk beleid en de grotere projecten. Ons kantoor is onlangs verbouwd tot een modern kantoor waarin tijd- en plaats onafhankelijk gewerkt worden. Onder de huidige omstandigheden werken we thuis en komen we alleen naar kantoor als het moet.

 

Wat is het takenpakket:

Je verzorgt de juridische afhandeling van controles en bevindingen van toezichthouders en handhavers, alsmede handhavingsverzoeken en klachten. Tevens voer je bestuursrechtelijke handhavingsprocedures uit en vertegenwoordig je de gemeente daarin bij bezwaar- en beroepzaken. Hiervoor doe je onderzoek, stel je rapporten op, baseer je de te nemen beslissingen op wet- en regelgeving, volg je de jurisprudentie en het gemeentelijk beleid. Verder onderhoud je, waar nodig,  het contact met vergunninghouders, opdrachtgevers, aannemers, omwonenden en andere stakeholders.



Je verstaat de kunst om de regelgeving ook naar ‘de geest van de wet’ te interpreteren door het maken van zorgvuldige afwegingen tussen de wettekst, het beoogde doel en het maatschappelijke als ook het politieke draagvlak. Je vindt het leuk om in een hectische maar vooral dynamische omgeving te werken, zelfstandig maar ook in teamverband. Daarbij ben je klantgericht en heb je een goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.

 

Kandidaatomschrijving

Wij vragen:

Jij hebt een afgeronde universitaire opleiding. Daarnaast werk je inmiddels enkele jaren in een vergelijkbare functie, bij voorkeur bij een overheidsorganisatie. Jij kunt over de grenzen van je eigen terrein heen kijken en komt tot integrale oplossingen voor complexe vraagstukken in samenwerking met in- en externe collega’s van verschillende disciplines.

  1. Communicatieve vaardigheden op diverse niveaus (B en W, adviesbureaus, medewerkers gemeente, etc.) wat je tot een stevige gesprekspartner maakt;
  2. Aantoonbaar minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke rol;
  3. Academisch werk- en denkniveau op het vakgebied;
  4. In staat om (in teamverband) de juiste afwegingen te maken tussen (wettelijke) verplichtingen, sectorale en politieke belangen en andere belangen/stakeholders.

 

Benodigde competenties:

• Samenwerken

• Flexibel

• Organiserend vermogen

• Daadkrachtig

• Resultaatgericht

Interviewplanning

Gemeente Gennep nodigt 3 kandidaten uit voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken zullen plaatsvinden op donderdag 27 mei 2021. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.


Contact over de opdracht en/of procedure loopt uitsluitend via de Inhuurdesk Banen­plein Limburg. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk hierover geen contact met gemeente Venlo op te nemen.


Heeft u zich nog niet geregistreerd als aanbieder op banenpleinlimburg.nl, dan adviseren wij u hiervoor op korte termijn zorg te dragen. U kunt helaas zonder registratie geen offertes indienen voor de lopende opdrachten. Na goedkeuring van de registratie kunt u via www.banenpleinlimburg.nl offertes indienen voor nieuwe opdrachten.

Toelichting op rooster

Gemiddeld tussen de 12 - 16 uur per week. (afhankelijk van de werkvoorraad)

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Op CV aantoonbare werkervaring van minimaal 5 jaar in de afgelopen 8 jaar als Handhavingsjurist Ruimtelijke Ordening. Dit moet duidelijk en meetbaar blijken uit de functie, werkzaamheden en gewerkte periodes die op het CV vermeld staan.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px">- Gevoel voor bestuurlijk-politieke verhoudingen en besluitvormingsprocessen 5% - Kennis en ervaring als handhavingsjurist 10% - competenties zoals benoemd in de opdrachtomschrijving : 10%
  • Op CV aantoonbaar per 02 juni 2021 beschikbaar voor gemiddeld 12 - 16 uur per week tot 01 juli 2021. Vermeld duidelijk de beschikbaarheid inclusief het aantal uur per week.
  • Op CV aantoonbaar een afgeronde WO studie Nederlands recht.
  • Op CV aantoonbare werkervaring van minimaal 2 jaar in de afgelopen 5 jaar als handhavingsjurist bij een overheidsorganisatie.
  • Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px">- Wat trekt jou aan in deze opdracht 5%<br style="text-decoration: none solid #344555;">- Wat is je motivatie 5%<br style="text-decoration: none solid #344555;">- Wat maakt dat jij de kandidaat bent waar wij voor moeten kiezen 10%

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox