gemeente Sudwest-Fryslan

Handhaver en toezichthouder participatiewet

gemeente Sudwest-Fryslan

De opdrachtĀ­omschrijving

Binnen het cluster Handhaving Sociaal Domein nemen momenteel de aanvragen toe en ook worden de casussen lastiger en duren ze langer. Daarnaast is er langdurige uitval van capaciteit. Om die redenen is er tijdelijk behoefte aan extra capaciteit en zijn we op zoek naar een Handhaver en Toezichthouder Participatiewet, die ons cluster tijdelijk voor 32 uur per week kan komen versterken.


Verantwoordelijkheden

Als Handhaver en Toezichthouder Participatiewet doe je onderzoek naar de rechtmatigheid van uitkeringen op grond van de Participatiewet, bij zowel lopende uitkeringen als bij aanvragen. Je doet administratief- en veldonderzoek, raadpleegt diverse bronnen, verricht waarnemingen, doet buurtonderzoek, gaat op huisbezoek en je neemt verklaringen op.

Na jouw onderzoek presenteer je je bevindingen van de klant. Dit doe je op een respectvolle en professionele manier. Daarna zorg je voor een goed, nauwkeurig, objectief en feitelijk rapport. Dit rapport wordt met jouw advies overgedragen aan de betreffende gebiedsteammedewerker/ medewerker team Integraal Beheer Sociaal Domein. Belangrijk hierbij is dat er preventief en pro-actief wordt gewerkt.


De kandidaat is inzetbaar vanaf 28 april 2025 tot en met 31 oktober 2025 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Eisen

  • De kandidaat kan en is bereid na gunning een geldig VOG, risicogebieden 1, 4 en 8 (8 alleen bij functies in het Sociaal Domein), te overleggen. De VOG dient voor aanvang van de werkzaamheden te zijn overlegd aan opdrachtgever (de kandidaat kan pas starten als de VOG is ingeleverd).
  • Je bent op woensdag 23 april 2025 beschikbaar voor een gesprek
  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 28 april 2025 tot en met 31 oktober 2025 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde relevante Hbo-bachelor opleiding.
  • Kandidaat heeft zeer ruime en aantoonbare werkervaring (minimaal 5 jaar) binnen het terrein van handhaving Participatiewet. De ervaring moet worden aangetoond op het CV.
  • Kandidaat heeft ruime kennis van de regelgeving omtrent terugvordering en verhaal binnen de Participatiewet.
  • Kandidaat heeft ervaring met het gebruik van de applicatie Suites.

De Wensen

  • Minimaal 10 jaar werkervaring in het sociaal domein algemeen.
  • Afgeronde opleiding Digitaal Rechercheren.
  • Ruime kennis van privacywetgeving.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox