Provincie Utrecht

Grondzaken adviseur

Provincie Utrecht

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

 

Opdrachtomschrijving:
Deze opdracht is geschikt voor een bureau dat hands-on, flexibel en verbindend werkt, met inhoudelijke expertise op het gebied van grondverwerving en de inzet van diverse grondinstrumenten. De opdracht omvat verschillende onderdelen met een primaire focus op de minnelijke verwerving van onroerende zaken (gronden en opstallen). Daarnaast omvat het de rol van grondadviseur binnen het kavelruilproces van het gebiedsproces Kromme Rijn, waarbij de opdrachtnemer de eigenaarsrol vertegenwoordigt in het projectteam.

Resultaat van de opdracht:

  • Het eindresultaat is de minnelijke verwerving van de percelen en opstallen die genoemd zijn in het Grondverwervingsplan N201 en de verwerving van de percelen en opstallen genoemd in het gebiedsproces Kromme Rijn Linielandschap. De opdrachtnemer is niet verantwoordelijk voor de verwerving op het moment dat de minnelijke verwerving niet lukt.
  • Uitvoering van de voorbereidingsfase, inclusief het inschakelen van taxateurs voor de taxatie van de diverse objecten.
  • Oplevering van dossiers per object, geschikt voor de volgende fase in het proces mocht de minnelijke verwerving niet slagen.

Beoogd resultaat:

  • Voor de zomer van 2026 zijn alle eigenaren binnen de opdracht bezocht en zijn de onderhandelingen gestart voor de minnelijke verwerving.
  • De opdrachtnemer neemt de rol van grondadviseur in tijdens de kavelruilprocedure, met specifieke focus op onderhandelingen voor provinciale gronden en de verwerving daarvan.

Toevoeging: Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT) middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Competenties:

  • Je bent onafhankelijk en deskundig
    •Empathisch vermogen
    •Omgevingsbewust
    •Overtuigingskracht
    •Snel en accuraat kunnen handelen

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als grondverwerver in het landelijk gebied;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van grondzaken binnen de overheid;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het voeren van onderhandelingen over grondverwerving en kavelruil;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als grondverwerver in de afgelopen 8 jaar;
  • Aantoonbare werkervaring met onteigeningsdossiers;
  • Kandidaat is lid van het NVR;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
20 maart 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox