Provincie Flevoland

Functioneel beheerder Microsoft 365

Provincie Flevoland

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Als functioneel beheerder ben je de spil tussen de business en de functionele inrichting van de applicaties die je beheert, en de leveranciers van deze applicaties.

Als functioneel beheerder Microsoft 365 ben jij het aanspreekpunt voor deze omgeving. Wanneer gebruikers er niet meer uit komen, kunnen ze bij jou terecht voor hun vragen en problemen. Daarnaast zal jij een actieve bijdrage leveren in de complexere Microsoft 365 gerelateerde projecten die uitgevoerd gaan worden. Vervolgens zal jij ook degene zijn die eventuele wijzigingen implementeert en beheert. Je houdt toekomstige ontwikkelingen goed in de gaten, om de Microsoft 365 omgeving niet alleen nu maar ook in de toekomst maximaal in te kunnen zetten bij alle behoeftes vanuit de organisatie. Het werken met externen komt als organisatiebehoefte het sterkst naar voren.

Je voert je werkzaamheden zelfstandig uit, maar werkt daarbij nauw samen met de andere functioneel beheerders, waarbij jullie elkaar onderling vervangen als dat nodig is, en de overige medewerkers binnen de IV eenheid (ICT beheer en CIO Office). Je stemt waar nodig af met de systeemeigenaar. Je bent bereid en in staat om naast de Office365-applicaties ook één of meer andere (kleine) softwarepakketten te beheren.

Opdracht 

  • Je beheert samen met technisch beheerders het Microsoft 365 platform en hebt een goede kennis van Teams, SharePoint, OneDrive, OneNote, Office, Outlook, etc.;
  • Je doet voorstellen ter uitbreiding van het gebruik van het Microsoft 365 platform daar waar het in de organisatie tot een verbetering van processen leidt;
  • Je zorgt voor de dagelijkse werkzaamheden zoals gebruikers en groepen toevoegen; licenties toewijzen en de meeste gebruikerseigenschappen beheren en Serviceaanvragen maken en beheren;
  • Je vertaalt gebruikerswensen en interne bedrijfsprocessen naar de mogelijkheden van het Microsoft 365 platform;
  • Stelt, samen met technisch beheer, functionele ontwerpen op voor wijzigingsverzoeken. Wijzigingen betreffen het LifeCycle management van de Microsoft Apps. Deze wijzigingen duidelijk communiceren is een deel van de taak;
  • Je implementeert en beheert deze wijzigingen. Draagt zorg voor gedegen testdocumentatie en uitvoering van testen. Hierbij ondersteun je de gebruikers van de applicaties;
  • Je bent in staat grotere projecten te combineren met de dagelijkse operatie in een continu veranderende omgeving met steeds nieuwe uitdagingen;
  • Je bent verantwoordelijk voor incidentbeheer door middel van prioritering op impact en omvang.

Benodigd aantal professionals
1. De Provincie behoudt zich het recht voor om de opdracht(en) niet te gunnen.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen: maandag t/m vrijdag.

Competenties

  • Nauwkeurig: accuraat en precies werken is van groot belang;
  • Teamgericht: je bent onderdeel van het functioneel beheer.
  • Integer: je gaat integer om met vertrouwelijke informatie en hebt hier bij voorkeur ervaring mee;
  • Flexibel: je speelt in op de dagelijkse prioriteiten en springt bij waar nodig.

Cv-richtlijnen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Uit het cv dient duidelijk naar voren te komen waarom de kandidaat geschikt is voor deze functie.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Werkzaamheden vinden plaats op het provinciehuis te Lelystad of thuiswerkplek;
  • Aanwezig op maandag t/m vrijdag;
  • In staat om de opdracht individueel uit te voeren (vervulling in duo verband is niet mogelijk);
  • Aantoonbare opleiding op HBO-bachelor niveau;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder in grotere omgevingen, bij voorkeur bij een overheidsinstelling (>400 medewerkers) (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met Microsoft (Office) 365. Een plus is kennis van PowerShell en Azure;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox