gemeente Purmerend

Functioneel beheerder (belastingen)

gemeente Purmerend

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Purmerend en in het bijzonder het  team ICT is volop in ontwikkeling. Als gemeente willen we weten wat er in de stad speelt, in verbinding staan met onze inwoners en ondernemers. Dat betekent dat we goed in de gaten houden hoe het met onze inwoners, ondernemers én collega’s gaat. Het team ICT bestaat uit 40 medewerkers en zorgt ervoor dat systemen en applicaties op de juiste manier werken zodat onze collega’s zich optimaal kunnen inzetten. Door groei van de stad en  de organisatie is ook het team ICT aan het groeien, hierdoor zijn we van plan om met kennisgebieden te gaan werken.

Opdracht
De gemeente Purmerend voert de WOZ-, BAG- en belastingtaken uit in eigen beheer met o.a. gebruik van de softwareapplicatie van GouwIT. Het functioneel beheer van de GouwIT applicatie wordt uitgevoerd door de functioneel beheerders uit het cluster financiën. In de huidige situatie maken wij gebruik van componenten van de Gouw versies 7 en 7 R2.

Als specialist richt jij je op het functioneel beheer van de applicaties binnen het cluster financiën met de focus op de softwareapplicatie van GouwIT en aanverwante zaken als dataleveringen voor o.a. de interne organisatie. Je bent primair verantwoordelijk voor het goed en veilig laten functioneren van de gemeentelijke softwareapplicaties rond belastingen, kwijtschelding en bezwaarschriften en ondersteunt medewerkers bij het gebruik van de applicatie(s) die hiervoor worden ingezet.

Je analyseert meldingen en storingen, lost deze op en zorgt voor een gedegen en actuele documentatie. Je verzorgt het tijdig plaatsen van patches en updates. Je geeft informatiebeveiliging in je werkzaamheden een hoge prioriteit.

Gaandeweg de opdracht zullen er naast de dagelijkse beheertaken ook technische- en inrichtingsvraagstukken komen rond doorontwikkeling van de gebruikte GouwIT software en versies. Van jou als functioneel beheerder wordt verwacht samen met de andere beheerders mee te denken bij het adviseren om tot goede en passende oplossingen te komen.

Werkzaamheden:

  • Je bent samen met de Gouwbeheerders mede verantwoordelijk voor de functionele inrichting van de Gouw applicatie en het contact met eindgebruikers.
  • Je beantwoordt vragen en lost problemen op met betrekking tot de werking en het gebruik.
  • Je registreert en bewaakt meldingen en communiceert met medewerkers over de voortgang.
  • Je signaleert de noodzaak tot functionele aanpassingen en stemt deze af met de andere Gouwbeheerder en draagt bij aan het implementeren van deze aanpassingen.
  • Je adviseert proceseigenaren en key users over het gebruik en mogelijkheden van de applicatie.
  • Je draagt zorg voor de documentatie en instructies aan eindgebruikers.
  • Je test nieuwe functionaliteiten en je let erop dat de applicaties goed blijven functioneren.

Competenties

We zijn op zoek naar een functioneel beheerder die stevig in zijn schoenen staat. Een echte teamspeler, communicatief vaardig en die ook de verbinding kan leggen met de proceseigenaren en eindgebruikers. Kennis en ervaring van softwareapplicatie van GouwIT en SQL is een must. Kennis m.b.t. het inrichten van koppelingen met zaaksysteem.nl is een pré

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 4. Aantoonbare kennis van de landelijke voorzieningen Basisregistratie Kadaster (BRK) en Landelijke Voorziening WOZ (benoem dit duidelijk in het cv.);
  • 2. Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in het lezen, schrijven en uitvoeren van SQL;
  • 3. Aantoonbare kennis van de werkprocessen binnen teams Belastingen, Taxateurs , BAG én WOZ (benoem dit duidelijk in het cv.);
  • 1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder;
  • 5. Aantoonbare kennis van het inrichten en beheren van processen en workflows
  • 6. Per direct voor 1 januari 2026 beschikbaar voor 36 uur per week.

De Wensen

  • 8. Aantoonbare kennis van en werkervaring met Gouw 7 en 7 R2 bij een gemeentelijke organisatie (benoem dit duidelijk in het cv.)
  • 9. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het bevragen van databases van Gouw (benoem dit duidelijk in het cv.)
  • 10. Aantoonbare werkervaring met het adviseren én instrueren/opleiden ten behoeve van Gouw-IT (benoem dit duidelijk in het cv.)
  • 7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met GouwIT (benoem dit duidelijk in het cv.)(

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
09 december 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox