Het Kadaster

Functioneel beheerder afas erp (financien, inkoop/projecten)

Het Kadaster

  • max €100 per uur

  • Gelderland

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 29 december 2025

  • 30 juni 2026

De opdracht­omschrijving

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent.

Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. 

Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 

Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Opdracht
Het Kadaster implementeert dit jaar AFAS als nieuw ERP systeem met als doel de processen voor HRM, Financiën, Inkoop en Projecten te standaardiseren en te optimaliseren. Op dit moment wordt er hard  gewerkt aan de implementatie met als doel om per 1 januari 2026 live te gaan. Om de implementatie in goede banen te leiden, is er een functioneel beheer team (incl. testcoördinator) opgezet bestaande uit zowel interne als externe medewerkers. Om ná de live gang extra ondersteuning aan gebruikers en functioneel beheerders te kunnen bieden, zijn we op zoek naar aanvulling voor dit team specifiek op het domein van financiën, inkoop en projecten.

We zoeken iemand die op de rijdende trein van de implementatie en live-gang kan springen (met bijbehorende hectiek), het geheel kan overzien en activiteiten kan coördineren en afstemmen met andere teams. En die tegelijkertijd ook praktisch taken uitvoert zoals bijv. het beantwoorden van gebruikersvragen, het oplossen van incidenten, het doorvoeren van optimalisaties in de inrichting, enz.

 Taken en verantwoordelijkheden

Jij bent samen met het functioneel beheer team verantwoordelijk voor een soepele in gebruik name, doorontwikkeling en beheer van het nieuwe AFAS ERP systeem. Belangrijkste taken hierin zijn:

  • Het begeleiden en ondersteunen van de financiële en inkoopadministratie tijdens de eerste periode ná livegang.
  • Het beantwoorden van vragen van gebruikers en het helpen met het oplossen van issues waar ze tegenaan lopen.
  • Het oplossen van incidenten (in samenwerking met AFAS en IT).
  • Het vertalen van optimalisatiewensen naar de juiste inrichting en configuratie van AFAS.
  • Het testen van optimalisaties en het verzorgen van de adoptie van deze nieuwe functionaliteiten.
  • Het verzorgen van instructies en/of opleidingen voor nieuwe gebruikers.
  • Het actueel houden van werkinstructies, handleidingen en de website.
  • Het beheren van de autorisaties van AFAS.

Afhankelijk van de ontwikkelingen van het project, kan de opdracht voor een periode van 2 x 3 maanden worden verlengd voor 18 á 36 uur per week

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • AFAS ERP;
  • BISL.

Competenties

  • In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief;
  • Organisatievermogen, in staat om het de activiteiten van het functioneel beheer team mét het team en andere betrokken teams zelfstandig te organiseren;
  • Organisatiesensitief;
  • Resultaatgericht;
  • Analytisch vermogen;
  • Klantgericht;
  • Proactieve en gestructureerde werkhouding.

Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.

Per leverancier mogen 3 offertes worden ingediend op deze aanvraag.

Geheimhoudingsverklaring 
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

Flextender als bemiddelaar
Voor deze opdracht treedt Flextender op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van Flextender voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met Flextender aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van Flextender worden vastgelegd.
Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- óf driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer.

Flextender zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst Flextender.

Datum verificatiegesprekken
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 december 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2. Een maximum uurtarief van € 100,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten.
  • 3. Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 pagina’s A4. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen binnen het opgegeven aantal pagina’s te worden opgenomen!
  • 4. Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger.
  • 5. Minimaal 2 jaar bewezen ervaring als AFAS functioneel beheerder in het domein van financiën, inkoop en projecten;
  • 7. Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met de implementatie van (optimalisaties in) AFAS in meerdere organisaties (meer dan één).
  • 9. Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring in een financiële functie bijv. als medewerker financiële administratie, controller, of vergelijkbaar;
  • 10. De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift.
  • 11. Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie
  • 6. Kennis van AFAS op het niveau van functioneel beheer van tenminste de volgende onderdelen: o Financiën o Projecten o Inkoop o Autorisatie o Workflow management o InSite
  • 8. Waarvan minimaal één implementatie van (optimalisaties in) AFAS in een grote (>1000 mdw), complexe en politiek gevoelige organisatie.

De Wensen

  • 12. U toont duidelijk aan op welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score a. Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (60 pt) b. Antwoord sluit voldoende aan (40 pt) c. Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (10 pt) d. Antwoord sluit niet aan (0 pt)
  • 13. U beschrijft twee knelpunten bij de implementatie van het nieuwe ERP systeem en hoe u dat vanuit het functioneel beheer team denkt op te lossen. Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van de knelpunten en aanpak voor oplossing aansluit bij de wensen van het Kadaster a. Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (40 pt) b. Antwoord sluit voldoende aan (20 pt) c. Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (10 pt) d. Antwoord sluit niet aan (0 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
11 december 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox